KOPENHAGA, Dania (AP) – Prawie wszystko, co trafia na pokład samolotu komercyjnego, jest ważone – paliwo, bagaż rejestrowany, ładunek i posiłki. W przypadku pasażerów i ich bagażu kabinowego większość linii lotniczych korzysta ze średnich danych.
Jednak fiński narodowy przewoźnik Finnair powiedział w piątek, że zaczął w tym tygodniu prosić pasażerów, aby dobrowolnie i anonimowo wskoczyli na wagę z bagażem podręcznym na głównym lotnisku kraju w Helsinkach, poinformował w piątek przewoźnik. Celem jest zdobycie własnych numerów.
„Będziemy potrzebować danych zarówno dla sezonu zimowego, jak i letniego – zimą ludzie zwykle noszą cięższe ubrania, co wpływa na wagę” – powiedziała Associated Press Pivette Tallqvist, rzeczniczka Finer, dodając, że badanie będzie kontynuowane do Móc.
Dodała, że pasażerowie wchodzący na pokład lotów europejskich i długodystansowych nie zostaną „karani za swoją wagę”, a „numery pozostaną poufne, z dala od wścibskich oczu”.
Do tej pory w ankiecie wzięło udział około 800 osób, a ci, którzy zgodzą się wziąć udział, otrzymają drobny upominek w postaci odblaskowej przywieszki bagażowej – powiedział Tallqvist.
Tolkvist powiedział, że linie lotnicze mogą albo korzystać z oficjalnych danych Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej, znanej jako EASA, albo dokonywać własnych, standardowych pomiarów masy ciała. Finnair wybrał tę drugą opcję, ale organy ds. bezpieczeństwa wymagają odnawiania ankiety co pięć lat. Ostatni raz Finnair ważył pasażerów w 2018 roku.
W czerwcu narodowy przewoźnik Nowej Zelandii również ważył pasażerów przed wejściem na pokład.
Dane dotyczące masy zostaną przesłane do Fińskiej Agencji Transportu i Komunikacji jeszcze w tym roku i posłużą do obliczeń bilansu statków powietrznych i załadunku na lata 2025–2030.
„Mamy nadzieję, że tym razem uda nam się zgromadzić dużą grupę ochotników, zarówno podróżujących służbowo, jak i rekreacyjnie, abyśmy mogli uzyskać jak najdokładniejsze informacje potrzebne do ważnych obliczeń salda” – powiedział Sato Monoka, dyrektor ds. operacji naziemnych Finnair. na konferencji prasowej. . oświadczenie.
___
Ta historia została poprawiona, aby pokazać, że nazwa agencji UE to Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, a nie Europejski Urząd Bezpieczeństwa Lotniczego.
Prawa autorskie 2024 Associated Press. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, przepisywany ani redystrybuowany.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii