9 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Europejscy producenci samochodów celują w przewagę tanich samochodów elektrycznych w Chinach na targach motoryzacyjnych w Monachium

Europejscy producenci samochodów celują w przewagę tanich samochodów elektrycznych w Chinach na targach motoryzacyjnych w Monachium

Stacja ładowania Renault Wallbox używana przez hybrydę plug-in Renault Captur u dealera w Les Sorinieres, niedaleko Nantes, Francja, 23 października 2020 r. Zdjęcie wykonano 23 października 2020 r. REUTERS/Stephane Mahe/zdjęcie pliku Uzyskanie praw licencyjnych

  • Wyzwanie polegające na obniżeniu kosztów produkcji pojazdów elektrycznych w Europie
  • Niższe koszty, aby zamknąć lukę cenową w stosunku do chińskich samochodów elektrycznych
  • Według stanu na lipiec sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach stanowiła 8% całkowitej sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie
  • Renault R5 EV będzie od 25% do 30% tańsze niż Scenic/Megane

MONACHIUM, 4 września (Reuters) – Europejscy producenci samochodów stoją w obliczu trudnej bitwy o produkcję tanich pojazdów elektrycznych i pozbycie się Chin wiodącej pozycji w opracowywaniu tańszych, bardziej przyjaznych konsumentom modeli, stwierdzili analitycy i dyrektorzy branży na targach IAA Mobility Fair w Monachium. .

„Musimy zniwelować różnicę w kosztach z niektórymi chińskimi graczami, którzy rozpoczęli produkcję samochodów elektrycznych pokolenie temu” – powiedział Reuterowi dyrektor generalny Renault (RENA.PA) Luca De Meo na wystawie samochodowej, dodając, że wraz ze spadkiem kosztów produkcji ceny też spadnie.. .

W ramach dążenia francuskiego producenta samochodów do parytetu cenowego z Chińczykami, R5 EV, który ma się pojawić w przyszłym roku, będzie od 25% do 30% tańszy niż elektryczne modele Scenic i Megane, powiedział De Meo.

Chińscy producenci samochodów elektrycznych, w tym BYD (002594.SZ), Nio (9866.HK) i Xpeng (9868.HK), obierają za cel rynek pojazdów elektrycznych w Europie, a sprzedaż wzrosła o prawie 55% do około 820 000 pojazdów w pierwszych siedmiu miesięcy 2023. Stanowi około 13% całkowitej sprzedaży samochodów.

Według motoryzacyjnej firmy konsultingowej Inovev 8% nowych pojazdów elektrycznych sprzedanych dotychczas w Europie w tym roku pochodziło od chińskich marek, w porównaniu z 6% w zeszłym roku i 4% w 2021 roku.

Około 41% wystawców tegorocznej imprezy w Monachium ma swoje siedziby w Azji, a uczestniczy w niej dwukrotnie więcej chińskich firm, w tym producenci samochodów elektrycznych BYD i Xpeng oraz producent akumulatorów CATL (300750.SZ).

READ  Rynki europejskie otwarte do zamknięcia: zyski Stoxx, Fed, Bank of England

„To, co kiedyś było występem niemieckiego przemysłu samochodowego mającym na celu pokazanie jego bardzo silnej pozycji, jest obecnie spotkaniem równych sobie postępowych graczy z całego świata, zwłaszcza z Chin” – powiedział Fabian Brandt z firmy konsultingowej Oliver Wyman.

Pojawienie się chińskich producentów samochodów elektrycznych w Europie wzbudziło obawy, że podkopią one rynek krajowych producentów samochodów i zdominują sprzedaż pojazdów elektrycznych.

Według badaczy z Jato Dynamics średnia cena pojazdu elektrycznego w Chinach wyniosła niecałe 32 000 euro (35 000 dolarów) w pierwszej połowie 2022 r. w porównaniu z około 56 000 euro w Europie.

„Europa musi przestać być naiwna z makroekonomicznego punktu widzenia w stosunku do Chin” – powiedział w niedzielę dziennikarzom Gilles Le Burny, dyrektor ds. inżynierii Renault, odnosząc się do kontroli kraju nad całym łańcuchem dostaw akumulatorów.

Mercedes-Benz (MBGn.DE) wprowadzi kompaktowy CLA, a BMW (BMWG.DE) Neue Klasse, oba skupiające się na większym zasięgu i wydajności, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji o połowę.

Dyrektor generalny Volkswagena (VOWG_p.DE), Oliver Blume, powiedział reporterom, że poprzez współpracę z Chinami producent samochodów zamierza obniżyć koszty ogniw akumulatorowych o 50%.

„Będziemy musieli ciężko pracować nad kosztami” – powiedział Bloom.

Podczas gdy producenci samochodów opowiadali na wystawie o swoich ekologicznych samochodach, aktywiści Greenpeace zorganizowali protest przeciwko emisji z ich wciąż produkowanych samochodów napędzanych paliwami kopalnymi.

Demonstranci utopili trzy górne sekcje samochodów w sztucznym jeziorze przed salonem samochodowym i podnieśli transparenty z napisami „Przemysł motoryzacyjny marnuje ochronę klimatu” i „Zamknij się teraz albo zatoń później”.

(1 dolar = 0,9273 euro)

Tekst autorstwa Nicka Careya. (Raport: Victoria Valdersi, Jill Gillum i Christina Ammann; przygotowanie: Muhammad do biuletynu arabskiego) Redakcja: Frederic Hine, Clarence Fernandez i Sharon Singleton

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Korespondent motoryzacyjny w Niemczech, relacjonujący przejście branży na samochody elektryczne. O wpływie pandemii Covid-19 na sektor detaliczny w Azji Południowej, Chinach i Europie informowaliśmy już wcześniej, a także szerzej szerzej. Wcześniej pracował w YouGov i Economy, organizacji charytatywnej, która zajmuje się udostępnianiem artykułów ekonomicznych.

READ  Reddit wycenia akcje na 34 USD w nadchodzącej ofercie publicznej