SZTOKHOLM, 24 lipca (Reuters) – Po 17 latach używania kultowego logo Blue Bird, które stało się symbolem rozpowszechniania idei na całym świecie, miliarder Elon Musk zmienił nazwę Twittera na X i zaprezentował nowe logo, wyznaczając nowy punkt ciężkości dla kompilacji „App Everything”.
W poniedziałek nowym logo na Twitterze stał się biały X na czarnym tle, chociaż niebieski ptak jest nadal widoczny w aplikacji mobilnej.
Od czasu przejęcia Twittera w październiku, Musk powiedział, że wyobraża sobie aplikację, która mogłaby oferować różnorodne usługi użytkownikom poza mediami społecznościowymi, takie jak płatności peer-to-peer, pomysł odzwierciedlający WeChat, bardzo popularny w Chinach.
Nowe logo spotkało się z mieszanymi reakcjami użytkowników i wywołało zamieszanie co do tego, jak będą się teraz nazywać tweety, podczas gdy eksperci od marketingu i brandingu stwierdzili, że rebranding grozi odrzuceniem lat rozpoznawalności nazwy Twittera.
„Niewiele marek stało się czasownikami lub pojawiało się w światowych serwisach informacyjnych tak często jak Twitter” – powiedział Matt Rhodes, szef strategii w agencji kreatywnej House 337, która współpracowała z brytyjską firmą telekomunikacyjną Sky.
„Wszystko, co utrudnia ludziom znalezienie aplikacji lub chce ją otworzyć na zatłoczonych ekranach telefonów, może zaszkodzić użyteczności” – powiedział.
Zwykle zmiana marki wymaga czasu, powiedział Fernando Machado, który wcześniej zajmował stanowiska dyrektora marketingu w Activision Blizzard, Restaurant Brands International i Burger King, chociaż „jako użytkownik Twittera przyznaję, że już tęsknię za małym ptaszkiem”.
„Osobiście uważam, że nowe podejście wydaje się trochę zimne i bezosobowe” – powiedział.
„#GoodbyeTwitter” zyskał popularność na platformie w poniedziałek, odnosząc się do starego logo, ponieważ niektórzy użytkownicy krytykowali nowe logo.
„Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo wszystkimi ptakami” – napisał w sobotę Musk na Twitterze.
W odpowiedzi na tweet z pytaniem, które tweety zostaną nazwane pod X, Musk odpowiedział „x”.
„wszystko”
Musk wielokrotnie używał litery X w swoich firmach. W 1999 roku był współzałożycielem x.com jako banku internetowego, który później przekształcił się w PayPal. Odkupił domenę od PayPala w 2017 roku, mówiąc, że ma „wartość sentymentalną”.
Domena x.com przekierowuje teraz do Twittera.
X „dołoży wszelkich starań, aby zmienić globalny pejzaż miejski” – powiedziała Linda Iaccarino, była dyrektor ds.
Firma będzie pracować nad nowymi funkcjami w usługach głosowych, wideo, wiadomościach, płatnościach i usługach bankowych, zgodnie z notatką, którą widział Reuters.
Platforma będzie musiała stawić czoła wyzwaniom, aby na nowo odkryć swoją działalność.
Od czasu przejęcia Muska firma przeżywała burzliwe czasy związane ze zwolnieniami, gwałtownym spadkiem liczby reklamodawców i gwałtownym wzrostem liczby wątków, co jest metareakcją Twittera.
„Ostatnie kilka miesięcy było burzliwych dla Twittera i nie sądzę, aby nowa marka rozwiązała wszystko” – powiedział Drew Benfi, dyrektor generalny firmy konsultingowej Pattenhall zajmującej się mediami społecznościowymi.
„Chodzi mniej o wymyślanie na nowo Twittera, a bardziej o budowanie marki wokół imperium Elona Muska, w tym SpaceX, z którym marka X jest ściśle powiązana”.
Dodatkowe raporty Subanta Mukherjee w Sztokholmie, Martin Coulter i Aiden Nolte w Londynie, Barat Govind Gautam w Bengaluru i Sheela Dang w Dallas; Montaż przez Barbarę Lewis i Jonathana Otisa
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii