- Nowy dyrektor generalny Eddie Wu powiedział we wtorek pracownikom, że Alibaba powinna być „najpierw zorientowana na użytkownika” i „napędzana sztuczną inteligencją”.
- Wu zachwalał potrzebę inwestowania w sztuczną inteligencję.
- Jednostka chmurowa Alibaba próbowała zająć pozycję lidera w dziedzinie sztucznej inteligencji w Chinach, chcąc ponownie pobudzić rozwój firmy.
- „Jeśli nie dotrzymamy kroku zmianom ery sztucznej inteligencji, zostaniemy wysiedleni” – powiedział Wu.
Banery na stoisku Alibaba Group Holding Ltd. Na targach Smart China Expo w Chongqing w Chinach, poniedziałek, 4 września 2023 r.
Chilai Shen | Bloomberga | Obrazy Getty’ego
Alibaba musi być „najpierw użytkownik” i „opierać się na sztucznej inteligencji” – powiedział we wtorek pracownikom Eddie Wu, nowy dyrektor generalny Alibaba, przedstawiając strategiczne priorytety chińskiego giganta technologicznego.
Wu, który pełni funkcję dyrektora generalnego Alibaby zaledwie od trzech dni, wezwał firmę zajmującą się handlem elektronicznym do „przyjęcia mentalności startupu”, chcąc przywrócić firmie wzrost po jednym z najbardziej burzliwych okresów w jej historii. Historia 24 lata.
„Czasy się zmieniają i Alibaba też musi! W miarę postępu świata, Alibaba musi rozwijać się szybciej!” Wu powiedział w liście do pracowników, do którego dotarło CNBC.
Wu, bliski powiernik założyciela Alibaba, Jacka Ma, rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora generalnego 10 września, zastępując Daniela Zhanga, który ustąpił ze stanowiska, aby skupić się na kierowaniu działem przetwarzania w chmurze. Jednak w zaskakującym posunięciu Zhang zrezygnował w tym tygodniu ze stanowiska dyrektora generalnego biznesu chmurowego, a Wu w międzyczasie przejął jego stanowisko.
Dzieje się to kilka miesięcy po tym, jak Alibaba podzieliła swoją firmę na sześć różnych grup biznesowych, co stanowi największą zmianę w jej historii.
Wu powiedział, że dwa główne cele strategiczne Alibaba to „najpierw użytkownik” i „opieranie się na sztucznej inteligencji”. Spółka będzie pracować nad „wzmocnieniem” swoich inwestycji strategicznych w trzech obszarach.
Pierwsza nazywa się „platformami internetowymi opartymi na technologii”. Wu powiedział, że biznes Alibaba powinien „poszukiwać jak najbardziej otwartych i opartych na współpracy relacji”, nawet z konkurencją. Jest to inne podejście niż Alibaba, która stara się utrzymać użytkowników w swoim ekosystemie produktów.
Wu zachwalał także potrzebę inwestowania w sztuczną inteligencję. Jednostka chmurowa Alibaba próbowała zająć pozycję lidera w dziedzinie sztucznej inteligencji w Chinach, chcąc ponownie pobudzić rozwój firmy.
„Każda z naszych firm generuje ogromną liczbę przypadków użycia, dlatego musimy przekształcić te przypadki użycia w aplikacje technologii AI, co doprowadzi do niesamowitych doświadczeń użytkowników i modeli biznesowych dzięki innowacjom technologicznym” – powiedział Wu.
„Jeśli nie dotrzymamy kroku zmianom ery sztucznej inteligencji, zostaniemy wysiedleni”.
Alibaba Cloud ma swój własny, duży model językowy o nazwie Tongyi Qianwen, który został wydany na początku tego roku. LLM to model sztucznej inteligencji wyszkolony na ogromnych ilościach danych i obsługujący aplikacje typu chatbot. Jest to ten sam typ modelu, na którym opiera się ChatGPT OpenAI.
Wu powiedział także, że Alibaba musi w dalszym ciągu inwestować w „globalizację”.
Alibaba będzie również starała się promować młode talenty. W ciągu najbliższych czterech lat firma będzie promować osoby urodzone po 1985 i 1990 r., „aby utworzyły trzon naszych zespołów zarządzających przedsiębiorstwem” – powiedział Wu.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii