14 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Dlaczego wszyscy mówią o Bed Bath & Beyond Stock?

Dlaczego wszyscy mówią o Bed Bath & Beyond Stock?

łóżko kąpiel z tyłu’s (BBBY -0,40%) Cena akcji spadła o 24% 29 czerwca po tym, jak detalista opublikował ponury raport o zyskach za pierwszy kwartał. Jego przychody spadły o 25% rok do roku do 1,46 miliarda dolarów, co przewyższyło oczekiwania analityków o 50 milionów dolarów, ponieważ sprzedaż w porównywalnych sklepach spadła o 23%.

Jego strata netto wzrosła z 51 mln USD do 358 mln USD na podstawie GAAP (Ogólnie przyjęte zasady rachunkowości) Podstawa. Na zasadach innych niż GAAP odnotował stratę netto w wysokości 225 mln USD w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 5 mln USD w poprzednim roku oraz stratą netto w wysokości 2,83 USD na akcję, która nie była powszechnie szacowana przez analityków na 1,44 USD.

Źródło obrazu: Getty Images.

Duża strata zysków Bed Bath & Beyond skłoniła jej zarząd do zwolnienia dyrektora generalnego Marka Tritona, który przejął ster w listopadzie 2019 r., aby odwrócić walkę z wielkim sprzedawcą. Inwestorzy początkowo przyjęli Triton, który wcześniej pełnił funkcję celowanie’s (TGT -0,47%) dyrektor ds. handlowych, ale zwrócił się przeciwko niemu, gdy wskaźniki wzrostu firmy nie uległy poprawie.

Te wydarzenia sprawiły, że Bed Bath & Beyond ponownie stał się gorącym tematem na Wall Street. Czy ten detalista może podnieść się z gruzów po utracie ponad 80% swojej wartości rynkowej w ciągu ostatnich pięciu lat?

Co się stało z Bed Bath & Beyond?

Zanim pojawił się Tritton, Bed Bath & Beyond z trudem nadążało Amazonka (AMZN -2,49%)A Walmart (WMT -0,28%)i cel i IKEA na zmieniającym się rynku detalicznym. Tymczasem aktywni inwestorzy wielokrotnie oskarżali kierownictwo firmy o zaniedbywanie zatłoczonych sklepów, dokonywanie złych przejęć w oparciu o nepotyzm oraz wzbogacanie członków rodziny i wyższej kadry kierowniczej nadmiernymi wynagrodzeniami.

Oskarżenia te doprowadziły w końcu do usunięcia przez zarząd Bath & Beyond CEO Stephena Timarisa i zatrudnienia Trittona, który odegrał kluczową rolę w odwróceniu sytuacji Targetu, do naprawienia jego sparaliżowanego biznesu. Niestety Triton prawie nie miał czasu na wdrożenie swoich strategii przed wybuchem pandemii.

Przychody Bed Bath & Beyond spadły o 7% do 11,16 mld USD w roku podatkowym 2019, który zakończył się w lutym 2020 r., ponieważ porównywalna sprzedaż w sklepach spadła o 6,9%. Jego strata netto wzrosła z 137 milionów dolarów do 613 milionów dolarów.

Jak Tritton próbował uratować Bed Bath & Beyond?

Po objęciu urzędu Triton zwolnił większość kadry kierowniczej firmy, zdjął większość banerów niezwiązanych z podstawową działalnością (w tym sklepy z choinkami, One Kings Lane i Coast Plus World Market) i skupił się na promowaniu czterech głównych banerów (Bed Bath & Beyond). , BuyBuy BABY, oceny Harmon Face i dekoratorzy). Triton zamknął również setki nierentownych sklepów Bed Bath & Beyond, usunął zapasy ogromnych rabatów i rozszerzył swoją platformę e-commerce.

Początkowo wydawało się, że te wysiłki się opłacają. Jego zgłoszona sprzedaż wciąż spadła o 17% do 9,23 miliarda dolarów w roku fiskalnym 2020 – głównie z powodu gwałtownego spadku w pierwszym kwartale, gdy zamknęła sklepy w czasie wybuchu pandemii – ale od drugiego kwartału sprzedaż w porównywalnych sklepach wzrosła cztery kolejne kwartały.

Dlaczego te wysiłki ostatecznie upadły?

Niestety, ożywienie to zostało nagle zatrzymane, a firmy Bed Bath & Beyond zaczęły ponownie spadać w ciągu następnych czterech kwartałów. Skorygowane marże zysku brutto również spadły poniżej 30% w ciągu ostatnich dwóch kwartałów.

okres

I kwartał 2021

Drugi kwartał 2021

III kwartał 2021

IV kwartał 2021

Pierwszy kwartał 2022

wzrost korporacyjny

86%

(1%)

(7%)

(12%)

(23%)

Skorygowana marża brutto

34,9%

34%

35,9%

28,8%

23,8%

Źródło danych: Bed Bath & Beyond.

Obwiniał spowolnienie wzrostu przedsiębiorstw i marże zysku głównie na nowe zmienne związane z COVID-19, zakłócenia w łańcuchu dostaw i przeciwności inflacyjne.

Jednak wielu innych detalistów stanęło przed tymi samymi wyzwaniami, ale osiągnęło silniejszy wzrost. na przykładDziałalność firmy Target nadal rośnie o 12,7% w 2021 r. i 19,3% w 2020 r. Amerykańskie firmy Walmart odnotowały wzrost o 6,4% w roku fiskalnym 2022, który zakończył się w styczniu ubiegłego roku, i w ciągu dwóch lat wzrósł o 15%. Sprzedaż Amazon w Ameryce Północnej wzrosła o 18% w 2021 roku.

Wygląda więc na to, że konkurencja ze strony lepiej zarządzanych sprzedawców detalicznych pozostaje głównym problemem dla Bed Bath & Beyond, a silne odpisy – które miażdżą marże brutto – nie sprowadzają kupujących z powrotem do jej sklepów.

Jej tajemnicze spojrzenie uzasadnia ocenę przeciwnika

Bed Bath & Beyond nie podało żadnych jasnych wytycznych na resztę roku. Jednak podczas telekonferencji dyrektor finansowy Gustavo Arnal powiedział, że jego firmy „w dalszym ciągu wykazują trend w zakresie ujemnych 20%” w drugim kwartale.

Z drugiej strony, Arnal spodziewa się, że jego firmy zaczną sukcesywnie poprawiać się w drugiej połowie roku podatkowego 2022, ponieważ usuwa nadwyżki zapasów. Oczekuje również, że firma zmniejszy nakłady kapitałowe o „minimum 100 milionów dolarów z 400 milionów do 300 milionów dolarów” przez cały rok.

Obecnie niezależna członkini zarządu Sue Gove będzie pełnić funkcję tymczasowego dyrektora generalnego firmy. Podczas rozmowy, Goff powiedział, że firma wciąż ma „dużo do zrobienia” i „musi to zrobić szybko”, a priorytetem będzie usprawnienie swojej działalności za pomocą hasła „powrót do podstaw”, aby zwiększyć ruch w swoich sklepach.

Jednak analitycy nadal spodziewają się, że przychody Bed Bath & Beyond spadną w tym roku o 9% więcej niż dwukrotnie strata netto na akcję. W tegorocznej wyprzedaży akcje mogą wydawać się tanie za mniej niż jeden raz, ale inwestorzy powinni unikać tych zniszczonych akcji, dopóki nie pojawią się zielone pędy.