Twórca Baldur’s Gate 3, Larian, powiedział, że „zmienia sposób, w jaki publikujemy łatki” po tym, jak wczoraj został zmuszony do wycofania łatki nr 4 z powodu problemów z awariami – ruch, który tymczasowo uniemożliwił graczom dostęp do zapisów wykonanych w czasie opublikowania aktualizacji.
Co zrozumiałe, wycofanie spowodowało panikę u graczy, a teraz w Wiadomość towarzysząca dzisiejszemu repostowi poprawki nr 4 Larian mówi na PC: „Rozumiemy frustrację spowodowaną tym i chcemy przeprosić. Dlatego odwracamy sytuację”.
Najpierw jednak przedstawia kontekst wczorajszej nieudanej wersji, wyjaśniając: „Poprawka nr 4 przeszła ścisłą kontrolę jakości i została wczoraj potwierdzona jako kandydat do wydania. Jednak w stosunkowo ostatniej chwili uruchomiliśmy przebudowę wydania, aby zmienić numer wydania . ” Gotowana wersja niestety cierpiała na uszkodzenie kompilatora, które powodowało wyrzucanie wyjątków, które normalnie nie powodują – jak się domyślacie – awarii”. Larian nazywa tego typu problemy z kompilatorem „niezwykle rzadkimi”, dodając: „Nie byliśmy na to przygotowani. Powinniśmy byli. Schrzaniliśmy”.
„Aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości”, kontynuuje studio, „upewnimy się, że wszelkie zmiany wprowadzone do kandydatów do przyszłych wydań – bez względu na to, jak małe lub nieistotne – zawsze przejdą przez naszą pełną i kompleksową linię zapewniania jakości, co obejmuje nasz globalny wewnętrzny zespół ds. kontroli jakości, testy automatyczne i testy jednostkowe oraz testy zgodności z zapisami gier. ”
Larian ogłosił już, że pierwsza duża łatka dla Baldur’s Gate 3 jest w trakcie prac po serii istotnych poprawek mających na celu rozwiązanie problemów, które pojawiły się od czasu jej premiery na początku tego miesiąca. Niektóre z tych problemów (na przykład brak krasnala bieliźnianego) były stosunkowo trywialne, podczas gdy inne były znacznie poważniejsze, w tym niszczycielski błąd dotykający niektórych graczy, problem początkowo zgłoszony przez Eurogamer po tym, jak Ruth Cassidy została dotknięta podczas grania w ich recenzji.
Druga duża łatka jest również na etapie planowania, która, jak mówi Larian, „zawiera pewne prośby”, a być może nawet możliwość zmiany wyglądu twojej postaci w trakcie gry.
Mamy nadzieję, że wszystko to oznacza, że właściciele PlayStation 5 będą mieli stosunkowo płynniejsze wrażenia z premiery, gdy Baldur’s Gate 3 zostanie wydany na konsolach 6 września. Jak ogłoszono wczoraj, ci, którzy zakupili w przedsprzedaży Cyfrową Edycję Deluxe na PS5, mogą rozpocząć wstępne ładowanie gry od 17:00 GMT 31 sierpnia.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie