4 maja, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Dealerzy i klienci GM i Stellantis borykają się z problemem zmniejszającej się liczby pracowników w miarę rozszerzania się strajku UAW

Dealerzy i klienci GM i Stellantis borykają się z problemem zmniejszającej się liczby pracowników w miarę rozszerzania się strajku UAW

Strajkujący pracownicy UAW pikietują przed obiektem Stellantis w Center Line, Michigan, USA, 22 września 2023 r. REUTERS/Deo Nalio Shiri Uzyskanie praw licencyjnych

23 września (Reuters) – Pracownicy branży motoryzacyjnej w USA rozszerzyli piątkowy strajk, wytyczając oczywisty cel niepokoju: dealerów sprzedających i serwisujących pojazdy General Motors i Stellantis.

Sprzedaż i instalacja części to jedna z najbardziej dochodowych części biznesu samochodowego, ale jest też jedną z najbardziej wrażliwych, ponieważ branża opiera się na dostawach just-in-time. Strategia ograniczania dostaw części zwiększa problemy niektórych dealerów, którzy twierdzą, że niektóre części były już trudne do zdobycia.

„Zdobycie dużej części tych części będzie prawie niemożliwe” – powiedział Richard Fasulo, technik diagnostyczny z Wappinger w stanie Nowy Jork, który pracuje dla franczyzy Cadillaca i dealera używanych samochodów. Szerszy strajk, wymierzony w 38 centrów dystrybucji części należących do General Motors i Stellantis, „sprawi, że sklepy te powiedzą swoim klientom: Nie wiemy, kiedy będziemy mogli naprawić Twój samochód. Może to trwać w nieskończoność”.

Przychody ze sprzedaży części i usług są kluczem do zysków wielu dealerów, generując marżę zysku brutto na poziomie 40% lub więcej dla dużych sieci sprzedaży detalicznej samochodów, takich jak AutoNation (AN.N) i Lithia (LAD.N).

„Jeśli samochód nie odpala, utkniesz. To po prostu podłe, nie sądzisz?” powiedział Howard Drake, właściciel salonu GM z Kalifornii, opisując trudną sytuację klientów potrzebujących napraw. „Myślałem, że karą będzie negatywna selekcja dla klientów z ograniczonymi opcjami. Nie sądziłem, że to będzie mój los, pełen samochodów, których nie mogłem naprawić, ponieważ nie chcieli prowadzić centrum dystrybucji części ,” powiedział.

„Dealerzy nie chcą widzieć niczego, co ograniczałoby naszą zdolność obsługi klientów, więc mamy nadzieję, że producenci samochodów i UAW szybko i polubownie osiągną porozumienie” – powiedział Mike Stanton, prezes i dyrektor generalny Krajowego Stowarzyszenia Dealerów Samochodów.

READ  Singapore Solar otwiera wartą miliard dolarów fabrykę w Albuquerque

Oczekiwano, że UAW rozszerzy swój strajk, zamykając fabryki produkujące pojazdy przynoszące największe zyski, takie jak pickupy. Jednak producenci samochodów zgromadzili zapasy pojazdów i dla wielu dealerów wkrótce zaczną się problemy z naprawami.

„To z pewnością wpłynie na klientów” – powiedział 60-letni Thomas Morris, który w piątek rozpoczął strajk w centrum dystrybucji części General Motors na przedmieściach Filadelfii.

Centrum obsługuje dealerów GM od Pensylwanii po Maine, przewożąc codziennie około 30 000 części samochodowych – twierdzą pracownicy.

GM oświadczył w oświadczeniu, że firma ma „plany awaryjne na różne scenariusze”, natomiast Stellantis oświadczył, że oczekuje w czwartek na odpowiedź UAW w sprawie „konkurencyjnej oferty” i nie może się doczekać „produktywnego zaangażowania”.

UAW wykonało mądre posunięcie, powiedział Arthur Wheaton, dyrektor studiów pracy w Szkole Stosunków Przemysłowych i Pracy w Cornell.

„Myślę, że atakowanie centrów dystrybucyjnych to świetna strategia” – dodał. Usługi to duży biznes, powiedział. „W ten sposób zarabiają dużo pieniędzy”.

Brad Sawyers, dyrektor generalny Jim Butler Auto Group, będącej właścicielem największego dealera Chevroleta w St. Louis w stanie Missouri, powiedział, że jeśli umowa nie zostanie podpisana w ciągu 60 dni, będzie zdenerwowany, chociaż był przewidywany, aby kupować części w oczekiwaniu na strajk.

„Chcę tylko, żeby się zjednoczyli i dokończyli sprawę” – powiedział.

(Raport: Abhirup Roy w San Francisco, Doynsola Oladipo w Nowym Jorku i Garrett Renshaw w Pensylwanii – przygotowane przez Mahometa dla Biuletynu Arabskiego) Redakcja: Peter Henderson i Shri Navaratnam

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę