19 października w Gdańsku odbyła się uroczystość podniesienia bandery na trzy nowe holowniki AST. W obecności licznego grona polskich i międzynarodowych partnerów i firm
załogi, nowe holowniki zostały powitane we flocie. Następuje to po chrzcie drugiej kaczki ASD 2811 w Rotterdamie we wrześniu. Nazwane pudełko (łac
„Peace”), polskiego operatora na początku 2023 roku, a statek jest ostatnim ze znanej trójholowej linii. Damona Klientem jest WUZ Usługi Portowe i Morskie, największa w Polsce firma holownicza.
Pierwsze dwa statki, Ares, AST Tug 2813 i Mars, AST Tug 2811, zostały dostarczone do WUZ Port and Maritime Services przez firmę Damen w lipcu tego roku. Zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie i rozpoczęły działalność w sierpniu w macierzystym porcie klienta w Gdańsku, po chrzcie w Rotterdamie.
Pax firmy Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jako ASD Tug 2811 to statek nowej generacji o zoptymalizowanej wydajności i wydajności oraz zaawansowanej łączności. Został zaprojektowany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na większą liczbę uciągów na palach w kompaktowych holownikach, w miarę jak statki handlowe stają się coraz większe, a porty pozostają takie same. Ma zaledwie 28 metrów długości i zapewnia dobrą przyczepność na słupku oraz doskonałą zwrotność.
Dzięki dostawie Baxa WUZ Port and Maritime Services jest obecnie właścicielem siedmiu holowników Damen i łącznie 17 statków. Obsługując tankowce, kontenerowce, masowce i platformy wiertnicze korzystające z portu, a także wykonując holowanie głębokowodne i morskie oraz inną działalność wspomagającą, ich rola jest kluczowa dla Portu Gdańsk.
Ostatnie przejęcia są odpowiedzią na rozbudowę przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk obszarów morskich, w tym terenów przemysłowych i nowego terminalu kontenerowego. Nowe instalacje do importu i regazyfikacji LNG mają powstać także w Zatoce Gdańskiej. Wszystkie nowe statki Damen spełniają wymogi FIFI 1 i są dobrze wyposażone do obsługi terminalu LNG.
Marek Wengrzyn, Prezes Zarządu WUZ Usługi Portowe i Morskie, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy powitać w naszej flocie ostatni holownik tego zamówienia. Holowniki Damen sprawdziły się jako niezawodne i te kompaktowe holowniki będą cennym nabytkiem na rynku port i jeszcze bardziej ulepszymy usługi, które świadczymy naszym klientom.”
„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy świętować ten kamień milowy wspólnie z przedstawicielami WUZ w Rotterdamie” – mówi Justin Rietveld, kierownik sprzedaży na wschód i południowy wschód w Damon Shipyards. „Stało się to tradycją dla naszych firm i nie możemy się doczekać kontynuacji naszych silnych relacji”.
Produkty i usługi opisane w tej informacji prasowej nie są zatwierdzone przez Administrację Morską.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35