Akcje Salesforce (CRM) zyskują na popularności po wynikach kwartalnych i prognozach.
Gigant technologiczny kierowany przez Marca Benioffa odnotował, że sprzedaż i marże przekroczyły szacunki analityków. Dział danych Salesforce w chmurze utrzymał wzrost sprzedaży na poziomie 20% w pierwszym kwartale.
Ale firma powtórzyła tylko swoją prognozę sprzedaży na cały rok i wezwała klientów do bardziej ostrożnych wydatków na wezwanie do zarobków.
Jest to następstwem bardziej entuzjastycznego kwartału Salesforce sprzed kilku miesięcy, w którym firma odparła atak inwestorów-aktywistów, obniżyła koszty, aby poprawić marże i reklamowała nowe inicjatywy AI.
Akcje spadły o 6% na początku handlu w czwartek. Strona giełdowa firmy była najbardziej aktywna w Yahoo Finance.
„Przyszłe znaki są lepsze niż oczekiwano, ale stanowią wyzwanie” – napisał analityk Guggenheima, John DeVucci, w notatce badawczej.
Analityk Wedbush, Dan Ives, miał inne zdanie na temat własnej notatki.
„Ogólnie rzecz biorąc, pomimo nierównej słabości akcji po wielu godzinach w druku, postrzegamy Salesforce jako jedną z bardziej atrakcyjnych nazw oprogramowania w tym kontekście z Benioff & Co. teraz w ataku, a nie w obronie”.
Oto lista kontrolna Yahoo Finance na kwartał Salesforce.
Podsumowanie zarobków
-
Sprzedaż netto: +11% rok do roku do 8,25 mld USD w porównaniu z szacowanymi 8,18 mld USD
-
Bieżące pozostałe zobowiązania do wykonania świadczenia (CRPO): 24,1 miliarda dolarów w porównaniu z szacowanymi 23,86 miliarda dolarów
-
Skorygowana marża operacyjna: 27,6% vs. 17,6% rok temu i szacunki na 25,5%
-
Zmodyfikowany rozcieńczony EPS: 1,69 USD w porównaniu z zeszłorocznym 0,98 USD i szacunkami 1,61 USD
horyzont
-
Sprzedaż w drugim kwartale: 8,51 mld USD do 8,53 mld USD w porównaniu z szacowanymi 8,49 mld USD
-
Skorygowany EPS za II kwartał: 1,89 USD do 1,90 USD vs 1,70 USD szacunkowo
-
Sprzedaż całoroczna: 34,5 mld USD do 34,7 mld USD w porównaniu z szacowanymi 34,63 mld USD (powtórzone)
-
EPS za cały rok: 7,41 USD do 7,43 USD (poprzednio: 7,12 USD do 7,14 USD) za szacunkową kwotę 7,15 USD
Co przykuło naszą uwagę
-
Firma zorganizuje „AI Investor Day” 12 czerwca.
-
Dyrektor finansowy Amy Weaver opisała słabą sprzedaż w sektorach zaawansowanych technologii i usług finansowych podczas wezwania do zapłaty.
-
Sprzedaż w obu Amerykach wzrosła zaledwie o 10%, częściowo z powodu słabego popytu w sektorach zaawansowanych technologii i usług finansowych.
-
Przychody z usług profesjonalnych wyniosły 605 mln USD, co oznacza wzrost o 9% rok do roku, przy spowolnieniu wzrostu z 20% do 35% w ciągu ostatnich czterech kwartałów (jak wskazuje DiFucci Guggenheima).
-
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 4,49 mld USD, powyżej oczekiwań na poziomie 3,6 mld USD.
-
Firma odkupiła w tym kwartale akcje o wartości 2,1 mld USD. Około 6 miliardów dolarów zostało odkupionych w ramach a nowy plan Ogłoszony w sierpniu 2022 r.
-
Termin AI „GPT” został wymieniony 33 razy w rozmowie o zarobkach Salesforce.
Wall Street reaguje
Tyler Radke, analityk Citi (ocena rezerwacji; cena docelowa 230 USD):
„Zyski Salesforce były dobre, ale być może poniżej wyższych oczekiwań. Wskaźniki KPI (cRPO i przychody) były lepsze od prognoz, ale ze znacznie mniejszym wzrostem (1 punkt w porównaniu do 3-5 w porównaniu z poprzednim kwartałem) bez zmian w zyskach za cały rok ”.
„W pierwszym kwartale było więcej przeciwności niż w czwartym, ze zwiększonym zużyciem i pewnym spowolnieniem w USA (szczególnie w Slack + Marketing/Commerce)” – dodał Radke. „Marże nadal przewyższały restrukturyzację, która przyczyniła się do wzrostu w I kw., podczas gdy pełna prognoza EPS/przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej została podniesiona. Jesteśmy pod wrażeniem postępów poczynionych przez Salesforce w zwiększaniu wydajności i przyznajemy, że straciliśmy ponad 70% od najniższego poziomu w 52 tygodniu.
Kontynuował: „Dzięki wzrostowi Salesforce o 68% od początku roku, oznakom słabszego popytu i potencjalnemu umiarkowanemu wzrostowi marży/silniejszym inwestycjom w drugiej połowie, podtrzymujemy naszą neutralną ocenę”.
Analityk Stifel J Parker Lane (rekomendacja kupna; cena docelowa 250 USD):
„Akcje Salesforce zyskały po zamknięciu prawie 6%, mimo że firma odnotowała wygraną i wzrosła pod względem zysków i wskaźników przepływów pieniężnych” — powiedział Parker Lane. „Podczas gdy przychody w pierwszym kwartale przekroczyły konsensus, a firma przedstawiła dobre prognozy na drugi kwartał, perspektywy na rok fiskalny 24 pozostały niezmienione w wyniku niepewnego otoczenia makro wpływającego na strumienie przychodów transakcyjnych i biznes usług profesjonalnych”.
„Ponadto kierownictwo wyraziło przekonanie, że wkraczamy w „supercykl” sztucznej inteligencji, który będzie kolejnym cyklem rozwoju technologii po gwałtownym przyspieszeniu projektów transformacji cyfrowej w czasie COVID” – dodał analityk. „Uważamy, że Salesforce do tej pory wykazał silne zaangażowanie w rozwój i integrację swoich wiodących technologii sztucznej inteligencji i oczekujemy większej jasności co do naszej ścieżki monetyzacji w nadchodzących kwartałach”.
Analityk Jefferies, Brent Thill (Kup; docelowo 250 USD):
Firma Salesforce zapewniła niezawodne drukowanie dzięki CRPO [current remaining performance obligations] Wzrost o 12%, przewyższający Street 11% ze względu na siłę leżącą u podstaw kompensacji słabości w transakcjach biznesowych (30-50% rezerwacji), napisał Teal.
Dodał: „Głównym celem była sztuczna inteligencja, o której wspomniano 72 razy w przygotowanym tekście”. Pomimo przekroczenia 77 mln USD w pierwszym kwartale, Salesforce utrzymał prognozę na 2024 r. na poziomie 10% ze względu na słabe usługi profesjonalne. Salesforce podniósł prognozę na 2024 r. do 28% (550 punktów bazowych dźwigni) powyżej szacunków. North Star utrzymuje 10 dolarów plus mocne zyski w roku kalendarzowym 2025, co oznacza akcje o wartości 200-250 USD po kursie 20-25x”.
Analityk Wedbush, Dan Ives (ocena lepszych wyników; cena docelowa 240 USD):
„Sztuczna inteligencja to nazwa gry dla Salesforce, a żetony do pokera są na stole”, powiedział Ives. „W miarę jak sztuczna inteligencja podbija świat, Salesforce podwaja sztuczną inteligencję, jeśli chodzi o oferowanie swoich produktów, mając na celu integrację sztucznej inteligencji i generatywnej sztucznej inteligencji w wielu domenach w swojej bazie produktów. Firma przedstawiła wizję sztucznej inteligencji i planuje zrewolucjonizować przestrzeń oprogramowania, tworząc skrzyżowanie sztucznej inteligencji, danych i Salesforce”.
Ponadto, kontynuował Ives, firma zintegruje generatywną sztuczną inteligencję z Einsteinem, tworząc Einstein GPT, a także z innymi produktami w swoim szerokim portfolio CRM. Salesforce będzie gospodarzem AI Day w Nowym Jorku 12 czerwca, w którym nie możemy się doczekać, aby poznać więcej szczegółów na temat wizji AI. Na razie Salesforce koncentruje się na zarządzaniu kosztami, podstawowych innowacjach, poprawie produktywności i ulepszeniach rentownego wzrostu”.
Brian Suzy Jest redaktorem naczelnym Yahoo Finance. Śledź Suzy na Twitterze @pracownik i dalej Linkedin. Wskazówki dotyczące kryzysu bankowego? Wyślij e-mail na adres [email protected]
Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które zmieniają akcje
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii