Sieć kawiarni stacjonarnych od debiutu w Warszawie w 2020 roku otworzyła 19 sklepów w kraju środkowoeuropejskim, a w przyszłym roku planuje otworzyć co najmniej 18 nowych punktów.
Sklep Cofix w Lublinie | Źródło zdjęcia: Cofix Global
Izraelska sieć kawowa Cofix planuje w przyszłym roku podwoić swój zasięg w Polsce otwierając co najmniej 18 nowych sklepów.
Cofix otworzył swój pierwszy outlet w Polsce w czerwcu 2020 roku i obecnie prowadzi 19 sklepów w Warszawie, Lublinie, Katowicach, Białymstoku i Krakowie, gdzie został uruchomiony w listopadzie 2023 roku.
Sieć kawiarnia planuje do końca roku otworzyć drugi lokal w Krakowie i dwa kolejne w Warszawie, a także negocjuje warunki pierwszego lokalu w Opolu. Cofix otwiera przede wszystkim sklepy własne w Warszawie oraz franczyzuje swoje placówki poza stolicą.
Spośród 400 sklepów Cofix na całym świecie 90% jest obecnie prowadzonych przez partnerów franczyzowych.
Sieć kawowa zorientowana na wartość działa na terenie Izraela, Polski, Rosji, Białorusi, Kazachstanu i Hiszpanii. W sierpniu 2023 r. Shawn Lewis, dyrektor operacyjny Cofix Global, powiedział portalowi World Coffee Portal, że do końca roku marka wejdzie na siódmy rynek, Armenię.
Badania World Coffee Portal prognozują, że do 2028 roku rynek kawiarni polskiej marki liczący 1400 sklepów przekroczy liczbę 1500 placówek. Na rynku prym wiedzie obecnie McCafé, posiadająca ponad 500 placówek, a za nimi plasują się Cukiernia Sowa i Costa Coffee. 130 sklepów.
„Muzyk. Miłośnik kawy. Oddany badacz jedzenia. Webman. Namiętny guru internetu”.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35