15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Chiński producent samochodów elektrycznych Nio wypuścił na rynek smartfon z Androidem

  • Chińska marka samochodów elektrycznych Nio wypuściła w czwartek smartfon z Androidem.
  • Dyrektor generalny firmy William Lee rozmawiał z CNBC w ekskluzywnym wywiadzie.
  • Lee powiedział, że Nio nie planuje wypuszczenia smartfona w Europie – dopóki rynek nie będzie dalej rósł.

Chiński producent samochodów elektrycznych Nio wprowadza na rynek smartfon podczas wydarzenia w Szanghaju 21 września 2023 r.

Evelyn Cheng | CNBC

SZANGHAJ — Chińska marka pojazdów elektrycznych Nio wypuściła w czwartek smartfon z Androidem, który według oczekiwań firmy kupi co najmniej połowa użytkowników, powiedział CNBC dyrektor generalny William Li w ekskluzywnym wywiadzie przed premierą.

Ten telefon, którego cena waha się od około 900 do 1000 dolarów, jest urządzeniem z Androidem i jest o około 150 dolarów tańszy od podobnego telefonu Huawei, powiedział mi po mandaryńsku.

Spośród użytkowników Nio, na których firma zarabia, ponad połowa to użytkownicy iPhone’a, a druga połowa korzysta z flagowych telefonów z Androidem Huawei i innych marek, powiedział CNBC.

„Myślę, że ten segment użytkowników z dużym prawdopodobieństwem będzie korzystał z nowego modelu [of device] „Kiedy zmieniają telefon” – powiedział Lee, zgodnie z tłumaczeniem CNBC, powołując się na ogólną wydajność telefonu i łączność samochodową.

Nio to pierwsza chińska marka wysokiej klasy samochodów elektrycznych, która wypuściła na rynek własny smartfon, który według Li firma opracowała w ciągu około roku. Chińscy producenci samochodów elektrycznych starają się, aby rozrywka samochodowa i łączność mobilna były atutami ich samochodów.

Dostawa rozpoczyna się 28 września, a zamówienia rozpoczynają się natychmiast.

Szwedzki producent samochodów elektrycznych Polestar, dla którego Chiny są kluczowym rynkiem, powiedział CNBC na początku tego miesiąca, że ​​planuje wprowadzić na rynek telefon w grudniu.

Według doniesień firmy produkujące smartfony, Apple i Xiaomi, od dawna pracują nad własnymi samochodami.

Niecałe dwa lata temu Huawei wprowadził na rynek markę Aito, która sprzedaje w Chinach samochody elektryczne zintegrowane z systemem operacyjnym smartfona. Huawei sprzedaje również swoje oprogramowanie samochodowe innym producentom pojazdów elektrycznych, takim jak Avatr i Arcfox firmy BAIC.

Dzięki temu połączeniu kierowcy mogą synchronizować ustawienia swoich osobistych urządzeń – np. muzyki – z samochodem. Nio ma również samodzielną aplikację mobilną.

Chociaż nowe urządzenie Nio wygląda jak typowy smartfon, jest wyposażone w specjalny przycisk, który pełni także funkcję kluczyka do samochodu, Lee powiedział w środę CNBC.

Dodał, że smartfon Nio pozwala także użytkownikom na bardziej płynne łączenie się z samochodem, np. podczas przełączania się między telefonem a pojazdem podczas spotkań online.

Nam zależy na wrażeniach z jazdy i emocjach, jakie możemy zapewnić naszym użytkownikom.

Williama Lee

Dyrektor generalny, nowy

Nowe urządzenie stanowi dla Nio szansę na zarobienie większej ilości pieniędzy na użytkownika.

„Przywiązujemy większą wagę do wartości, jaką każdy użytkownik wnosi do całej naszej marki, a łączenie użytkowników stało się wygodniejsze. Jest też bardziej wydajne niż wcześniej” – powiedział Li. „Naszym celem są wrażenia w samochodzie i emocje, jakie możemy zapewnić naszym użytkownikom”.

Lee dodał, że z telefonu mogą korzystać wszyscy konsumenci w Chinach, a nie tylko ci, którzy posiadają samochody Nio.

Podkreślił, że aplikacja na telefon Nio ma dziennie 600 tys. aktywnych użytkowników, czyli około 1,5 razy więcej niż użytkownicy samochodów.

Nio organizuje wydarzenie produktowe w Szanghaju 21 września 2023 r.

Evelyn Cheng | CNBC

Miesięczne dostawy Nio wzrosły do ​​około 20 000 w sierpniu i lipcu, po spadku wolumenu dostaw w poprzednich trzech miesiącach.

W drugim kwartale zakończonym 30 czerwca Nio odnotowało przychody z Kategoria „Pozostała sprzedaż”. Było to spowodowane głównie zwiększoną sprzedażą używanych samochodów, akcesoriów i usług energetycznych, która wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim do 1,59 miliarda juanów (217,86 miliona dolarów) pomimo niższych ogólnych przychodów.

Firma przypisała wzrost pozostałej sprzedaży rok do roku i kwartał do kwartału „ciągłemu wzrostowi liczby naszych użytkowników”.

Lee powiedział jednak, że Nio nie planuje wypuszczenia smartfona w Europie – przynajmniej do czasu dalszego rozwoju rynku.

Lee powiedział, że Nio jest obecne w pięciu krajach Europy, w tym w Niemczech, a firma potrzebuje czasu, aby skupić się na rozwoju lokalnych usług samochodowych, zauważając, że usługi te są ważne dla produktów motoryzacyjnych.

Zapytany o unijne dochodzenie antysubsydyjne dotyczące chińskich samochodów elektrycznych Li powiedział, że firma wciąż poznaje szczegóły.

Wierzymy, że czas wciąż działa na korzyść Nio.

Williama Lee

Dyrektor generalny, nowy

Dodał, że ważna jest współpraca świata, zwłaszcza w rozwiązywaniu problemów klimatycznych.

„Nie sądzę, że ktokolwiek powinien uniemożliwiać użytkownikom korzystanie z dobrych produktów za pomocą wielu metod”, takich jak dochodzenia, powiedział.

W Chinach rozpowszechnienie nowych pojazdów energetycznych gwałtownie się rozszerzyło, ale ogólne spowolnienie wzrostu gospodarczego miało wpływ na rynek.

Li stwierdził, że konkurencja na krajowym rynku pojazdów elektrycznych jest „ostra”, odnotowując wyzwania stojące również przed konkurentami z branży.

Oczekuje jednak, że inwestycje komercyjne pomogą Nio stworzyć bariery wejścia. „Wierzymy, że czas wciąż działa na korzyść Nio” – powiedział Lee.

Podkreślił, że firma co kwartał wydaje około 500 milionów dolarów na badania i rozwój. Powiedział, że inne kluczowe obszary inwestycji firmy to ładowanie akumulatorów i szeroki rozwój marki.

Przeczytaj więcej o Chinach w CNBC Pro

Nio powiedział wcześniej, że planuje wypuścić pojazd w drugiej połowie przyszłego roku pod marką masową „Alps”.

Od momentu założenia pod koniec 2014 r. firma niejednokrotnie borykała się z wyzwaniami finansowymi. Na początku tego roku Nio oświadczył, że opóźnia niektóre plany wydatków ze względu na słabe dostawy.

Jednak firma otrzymała wówczas prawie 740 milionów dolarów od funduszu wspieranego przez Abu Zabi. W tym tygodniu Nio ogłosiło także plan refinansowania części swojego zadłużenia.