Canyon wprowadził nowe dodatki do linii Endurace w postaci trzech topowych modeli CFR i pięciu modeli CF SLX.
Linia Endurace została odświeżona w styczniu 2022 r., kiedy firma Canyon dokonała przeglądu swoich podstawowych aluminiowych motocykli CF i AL. Modele te pozostają w ofercie od teraz, ale przewińmy do przodu o półtora roku, a tępy koniec gamy również został poddany przeglądowi.
Rowery CFR to najwyższej klasy modele Canyon, a linia Endurace obejmuje teraz rowery z oceną CFR wraz z Ultimate i Aeroad. Ramy CFR są wykonane z włókna węglowego wyższej jakości i mają konstrukcję, która zapewnia doskonały stosunek sztywności do masy. Canyon twierdzi, że rama CFR jest o około 100 gramów lżejsza niż CF SLX.
Endurace stoi obok modeli Aeroad i Ultimate firmy Canyon jako komfortowy rower tej marki, który koncentruje się na całodziennej wytrzymałości. Od momentu powstania w 2014 roku otrzymał kilka aktualizacji, a godne uwagi aktualizacje nowej piasty rowerowej dotyczą całkowicie nowego schowka na ramę w górnej rurze, zwiększonego prześwitu na opony, nowych cech aerodynamicznych i zmienionej geometrii.
Wszystkie trzy modele CFR będą miały pasujące zestawy konstrukcyjne, które obejmują grupy osprzętu Dura-Ace, SRAM Red lub Campagnolo Super Record oraz koła DT Swiss ERC 1100 lub Campagnolo Boras w opcji Super Record.
Dostępnych jest pięć modeli CF SLX. Cztery są oddzielone różnymi grupami osprzętu SRAM Force, SRAM Rival, Shimano Ultegra lub Shimano 105. Piąty model jest wyposażony w koła Ultegra Di2 i koła DT Swiss ERC 1400 aero.
Co ciekawe, każdy rower jest wyposażony w pasek miernika mocy Quarq, 4iii lub Shimano, który jest najdroższą opcją CFR Super Record, ponieważ obecnie nie ma opcji miernika mocy dla nowej grupy Campagnolo, chociaż może to się zmienić w przyszłości.
Wszystkie modele będą wyposażone w regulowany kokpit Canyon CP0018 i S15 VCLS 2.0. Pełne opcje kompilacji i ceny znajdują się w poniższej tabeli.
Według Canyon, Endurace zawsze był rowerem zaprojektowanym, aby pomóc rowerzystom znaleźć komfort i prędkość na szlaku. Dzieląc właściwości jezdne z solidniejszymi kolegami z klasy Aeroad i Ultimate, zapewniając jednocześnie wygodniejszą platformę. Marka twierdzi, że Endurace to rower „pieszy”, zapewniający komfort i prędkość podczas długich lub całodniowych przejażdżek.
Canyon mówi, że Endurace to rower na wszystko, a podczas tworzenia nowych modeli skupiono się na Five Points. Były to: możliwość regulacji, wszechstronność, integracja, aerodynamika i wygoda. Omówimy więcej tych punktów poniżej, omawiając funkcje i technologie motocykla.
Wygoda jest oczywiście celem maszyny przeznaczonej do jazdy długodystansowej, a Endurace zachowuje swoją wygodną sztycę S15 VCLS 2.0, która wykorzystuje dwa ostrza z włókna węglowego, aby uzyskać około 20 mm elastyczności u podstawy sztycy, co działa jak forma zawieszenia.
Zwiększono również prześwit na opony z 32 do 35 mm. Rowery Endurace będą również wyposażone w opony 30 mm z przodu i 32 mm z tyłu. Najwyższej klasy modele CFR będą wyposażone w opony Schwalbe Pro One TLE, a modele CF SLX w opony Continental GP 5000 S TR. Chociaż Canyon nie sprzedaje Endurace jako roweru szutrowego, większe przełęcze pozwolą rowerzystom założyć opony szutrowe i zabrać je również na lekkie misje terenowe.
Endurace ma „sportową geometrię” Canyon. W porównaniu z bardziej zorientowanym na wyścigi modelem Ultimate, rower ma prawie 27 mm wyższy stos i 15 mm krótszy zasięg. Canyon twierdzi, że umożliwia to jeźdźcom przyjęcie bardziej wyprostowanej postawy i jest bardziej przyjazne dla dolnej części pleców i ramion. Rozmiary wahają się od 3XS do 2XL, a rowery 2XS i 3XS toczą się na kołach 650B, aby zapewnić spójne prowadzenie w różnych rozmiarach ram. Canyon nie zawierał punktów mocowania błotników, aby zapewnić prześwit ISO dla stopy, więc przypinane błotniki powinny być odpowiedzią na jazdę zimową.
górna rura do przechowywania
Po raz pierwszy w Canyonie i prawdopodobnie pierwszy w rowerach szosowych ogólnie, jest zintegrowany schowek na górną rurę, który marka nazywa systemem przechowywania w górnej rurze LOAD.
Małe „drzwiczki” z włókna węglowego na górnej rurze, kilka centymetrów za mostkiem, otwierają się, ukazując neoprenową rolkę narzędzi zawierającą mieszek i nabój C02, zatyczkę do rur bezdętkowych, narzędzie zapadkowe z ośmioma bitami sześciokątnymi i torx oraz dwie łyżki do opon, które powinny zakryj mecha z jednej strony Najczęstszy sposób. Canyon twierdzi, że same narzędzia nie są dołączone do roweru, ale można je dodać przy kasie.
Nowe modele Endurace CFR i CF SLX zyskują również regulowany kokpit CP0018 firmy Canyon. Kierownica, która pierwotnie pojawiła się w Aeroad, oferuje kierowcom trzy opcje regulacji szerokości i 15 mm regulacji wysokości. Canyon mówi, że oznacza to, że jeźdźcy mogą wybrać jazdę nisko i wąsko lub wysoko i szeroko, w zależności od własnych preferencji.
Według Canyon rozważano również ulepszenia aerodynamiki, przy czym zyski aerodynamiczne nadal się opłacają podczas całodniowych lotów. Przód motocykla przeszedł tutaj najwięcej aktualizacji, z kokpitem CP0018, a także węższą główką ramy i nowym profilem widelca, a także cieńszą rurą. Canyon współpracuje z ekspertami lotniczymi Swiss Side i twierdzi, że Endurace jest szybki w prawdziwym świecie nie tylko w symulacjach CFD (obliczeniowa dynamika płynów). Do roszczeń dołączono numer, a Canyon uważa, że nowy Endurace oszczędza siedem watów w porównaniu z poprzednim modelem przy prędkości 45 kilometrów na godzinę.
Specyfikacje i ceny
Model | cena | Grupa | Koła | deklarowana waga | przełożenia |
CFRDI2 | 9 499 € / 8 999 £ | Shimano Dura-Ace D2, miernik mocy Shimano Spyder | DT Swiss ERC 1100 | 7,3 kg | 52/36 – 11-34 |
OSI CFR | 9 499 € / 8 999 £ | SRAM Red AXS, miernik mocy Quarq Spider | DT Swiss ERC 1100 | 7,3 kg | 48/35 – 10-33 |
CFR WRL | 9 999 € / 9 499 £ | Campagnolo Super Record WRL | WTO Campagnolo Bora Ultra | 7,2 kg | 45/29 – 10-29 |
CF SLX 8AXS | 5499 € / 5249 £ | SRAM Force AXS, Quarq Spider Power Mete | DT Swiss ERC 1400 | 7,8 kg | 48/35 – 10-33 |
CF SLX 8 Aero | 5199 € / 4999 £ | Shimano Ultegra Di2, skala mocy 4iiii | DT Swiss ERC 1400 | 7,8 kg | 52/36 – 11-34 |
CF SLX 8 DI2 | 4199 € / 3999 £ | Shimano Ultegra Di2, skala mocy 4iiii | DT Swiss Endurance LN | 8,3 kg | 52/36 – 11-34 |
CF SLX 7AXS | 3999 € / 3849 £ | SRAM Rival AXS, miernik mocy wrzeciona Quarq | DT Swiss Endurance LN | 8,7 kg | 48/35 – 10-36 |
CF SLX 7 DI2 | 3699 € / 3499 £ | Shimano 105 Di2, skala mocy 4iiii | DT Swiss Endurance LN | 8,5 kg | 50/36 – 11-34 |
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie