Podróż pociągiem dużych prędkości z Las Vegas do południowej Kalifornii może wydawać się czymś z przyszłości, ale Bright Line West sprawia, że staje się to rzeczywistością.
Obecnie w budowie jest BrightLine West, system kolei o długości 330 km, który połączy przedmieścia Los Angeles z Sin City, zamieniając 4-godzinną podróż samochodem w 2-godzinną przejażdżkę szybkim pociągiem.
Metal znajdujący się na torach będzie suszony i obrabiany dopiero w 2028 r., czyli w samą porę przed Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi, które odbędą się w tym czasie w Los Angeles.
Urzeczywistnienie tego „marzenia” wymagało szacunkowo 12 miliardów dolarów, przy czym Brightline zabezpieczyła w grudniu 3 miliardy dolarów w funduszach federalnych i kolejne 2,5 miliarda dolarów w postaci specjalnych obligacji Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych.
„Ludzie marzyli o kolei dużych prędkości w Ameryce od dziesięcioleci – a teraz, dzięki wsparciu wartemu miliardy dolarów… nareszcie to się dzieje” – Pete Buttigieg, Sekretarz ds. Transportu Powiedział Poniedziałek.
Co to jest Brightline West?
Brightline West to wieloletni projekt transportu ekologicznego realizowany przez Brightline, który połączy Nevadę z południową Kalifornią za pośrednictwem systemu kolei o długości 218 mil.
Pociągi będą podróżować w pełni elektrycznymi, bezemisyjnymi pociągami, rozwijającymi prędkość do 200 mil na godzinę.
Trasa i mapa Brightline West, Rancho Cucamonga pomiędzy stacjami
Szybka kolej Brightline West będzie często zatrzymywać się na 350-kilometrowej trasie z Las Vegas do Rancho Cucamonga. Dolina Victora i Hesperia to tylko niektóre z przystanków objętych wycieczką.
Brightline twierdzi, że droga, która uzyskała pełną zgodę środowiskową, będzie przebiegać wzdłuż I-15.
Wes Edens ma w przyszłości połączyć inne „pary miast”.
Wes Eddins, założyciel Brightline, określił projekt jako „historyczny”.
Brightline West ma zamiar „położyć podwaliny pod nową branżę”, nawet jeśli jest to już dawno spóźnione.
„To dumny moment… gdy rozpoczynamy prace nad pierwszym w Ameryce systemem kolei dużych prędkości… ale projekt, który stworzyliśmy wspólnie z Brightline, pozwoli nam powielić ten model w innych miastach w całym kraju”.
BrightLine West to najnowszy przykład połączenia par miast, które są za krótkie, aby latać i zbyt odległe, aby jeździć po całym kraju, przy czym podobny projekt ukończono w 2018 r., aby połączyć środkową i południową Florydę.
Wkład: James Powell
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii