Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Farnborough, Anglia, 17 lipca (Reuters) – Boeing (zakaz) Będzie dążyć do wsparcia walczących samolotów 737 Max 10 i 777X z zamówieniami o wartości ponad 15 miliardów dolarów oficjalnie od Delta Air Lines i Lufthansy w tym tygodniu, ponieważ branża lotnicza kołysze się w największym wydarzeniu od czasu COVID-19.
Źródła branżowe twierdzą, że amerykański producent samolotów walczy o kontrolę nad swoim duopolem europejskiego Airbusa (POWIETRZE.PA)na początku Farnborough Air Show, który rozpoczyna się w poniedziałek, po miesiącach rozmów o największym 737 z Deltą.
Reuters po raz pierwszy poinformował w marcu, że Delta (DAL.N) Rozmawiał o zakupie 100 Max 10, aw zeszłym tygodniu poinformował, że firma prowadzi rozmowy dotyczące zamówienia jeszcze kilkunastu samolotów Airbus A220 w umowie, która prawdopodobnie zostanie ogłoszona we wtorek. Czytaj więcej
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Niemiecka Lufthansa (LHAG.DE) Prawdopodobnie podpisze umowę na około 10 dużych frachtowców Boeinga, w tym siedem z niedawno wystrzelonych frachtowców 777X, podają źródła.
Żadna ze stron nie wypowiedziała się przed paradą, która trwa nadal pomimo ostrzeżenia o nadzwyczajnej pogodzie i zakłóceniach w transporcie spowodowanych rekordowo wysoką prognozą temperatury.
W miarę topnienia Wielkiej Brytanii linie lotnicze dołożą wszelkich starań, aby pokazać, że popyt wśród ludności cywilnej jest solidny po najgorszym kryzysie w jej historii. W centrum uwagi znajdą się również rosnące wydatki na obronę, ponieważ przemysł zgromadzi się w cieniu wojny na Ukrainie.
Boeing przedstawił w niedzielę w dużej mierze stabilną prognozę pogody dla samolotów cywilnych. Czytaj więcej
Jednak wiele umów będzie tymczasowymi lub formalnymi podpisami prac już w toku, a prawie wszystkie z nich zostaną zagregowane jako wkład w redukcję emisji, aby wspierać wspólny cel zerowy netto do 2050 r., powiedzieli delegaci.
easyJet (EZJ.L) Ma uzyskać zgodę akcjonariuszy na ostatnią umowę na 56 samolotów Airbus A320neos, umieszczając ją na radarze Farnborough. Etihad potwierdził zamówienie na siedem frachtowców A350, chociaż nie jest jasne, czy zostaną one ujawnione podczas pokazu.
Osoba bliska rozmów powiedziała, że polski LOT analizuje propozycje od istniejących dostawców Boeinga i Embraera, a także Airbusa i firm produkujących silniki, ale nie podejmie decyzji na targach i zaprzeczył doniesieniu, że firma faktycznie wybrała Airbusa.
Popyt na samoloty osiągnął szczyt w 2016 r., ale utrzymywał się na wysokim poziomie aż do pandemii sparaliżowanego transportu lotniczego. Teraz podróże nabierają tempa, pasażerowie stoją w obliczu długich kolejek, a popyt na niektóre samoloty powrócił.
Jednak oprócz spodziewanego zakupu MAX przez Delta, duże zamówienia na bilety, które zdominowały minione wydarzenia, są rzadkie, ponieważ linie lotnicze naprawiają bilanse osłabione przez ograniczenia podróży związane z COVID-19.
Urzędnicy Airbusa i Boeinga udali się do Indii przed złożeniem wniosku o potencjalnie ogromną obławę o wartości 50 miliardów dolarów ze strony właściciela Air India, Tata Group. Źródła podają, że rozważają podział 200-300 wąskich nadwozi i 30-70 szerokich nadwozi między dostawców, ale nadzieje na duże zamówienie na dopasowanie temperatury w tym tygodniu są obecnie wstrzymane.
Oznacza to, że większość uwagi będzie skupiona na MAX 10 i 777X, które Boeing planuje latać na miniekranie Farnborough.
główny ból głowy
Oba samoloty są źródłem kłopotów, ponieważ Boeing zmaga się z kwestiami regulacyjnymi po dwuletnim kryzysie bezpieczeństwa wywołanym katastrofą mniejszego odrzutowca Max.
Boeing ma grudniowy termin na uzyskanie zgody na 737 Max 10 — największego członka rodziny jednonawowej — lub na spełnienie nowych wymagań dotyczących ostrzegania w kokpicie, chyba że Kongres zrezygnuje z tego.
Dyrektor generalny Dave Calhoun powiedział, że Boeing może być zmuszony do złomowania 737 Max 10 – posunięcie, które może mieć reperkusje w całej branży, w tym w konkurencyjnym Airbusie, który nie chce zbyt szybko wciągnąć się w wyścig o opracowanie nowych samolotów.
Jednak dyrektor handlowy Boeinga, Stan Deal, powiedział dziennikarzom w niedzielę, że anulowanie MAX 10, co zdaniem analityków jest konieczne, aby konkurować z wysoką sprzedażą Airbusa A321neo, „nie jest ścieżką o wysokim potencjale”.
Dell powiedział, że Boeing jest również bliski dostarczenia pierwszego 787 w ciągu roku po serii problemów regulacyjnych i produkcyjnych.
Liderzy kosmiczni również znajdą się w tym tygodniu pod presją, aby rozwiązać obawy dotyczące łańcuchów dostaw i rosnącej inflacji, które rodzą pytania dotyczące zarówno kosztów nakładów, jak i popytu konsumenckiego.
Lider rynku Airbus jest obecnie zaangażowany w plany zwiększenia produkcji jednonawowego A320neo do 75 samolotów miesięcznie w 2025 r. z 50 obecnie, ale niektórzy dostawcy obawiają się, że łańcuchy dostaw mogą nie nadążać za tempem.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Dodatkowe reportaże Tima Hevera, Davida Shepardsona i Paula Sandela; Montaż przez Marka Pottera i Cynthię Osterman
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii