BMW AG zaprezentowało pierwszy prototyp swojej przyszłej gamy samochodów elektrycznych, rozpoczynając nowy etap w walce o dogonienie Tesli Inc. I bronić sprzedaży na swoim najważniejszym rynku w Chinach.
Samochód koncepcyjny Vision Neue Klasse, który zostanie zaprezentowany na przyszłotygodniowych targach IAA w Monachium, kładzie podwaliny pod dedykowane pojazdy elektryczne BMW, które mają zostać wprowadzone na rynek w 2025 r. – w czasie, gdy Mercedes-Benz Group AG prezentuje swój nowy pojazd zasilany akumulatorowo modele. Problemy z oprogramowaniem opóźniły podobne projekty Volkswagena, opóźniając kluczowe pojazdy Porsche i Audi.
Dzięki eleganckiemu coupé BMW zrywa z kilkudziesięcioletnią tradycją reklamowania przede wszystkim osiągów jako „najdoskonalszych maszyn napędowych”. Zamiast tego zachwala cyfrowy wyświetlacz wyświetlany na całej szerokości przedniej szyby oraz oprogramowanie obsługujące polecenia głosowe i gesty dłoni. To posunięcie jest sygnałem dla klientów w Chinach, którzy coraz częściej zwracają się w stronę lokalnych marek, takich jak BYD Co. i Nio Inc. Który był lepszy w budowaniu pojazdów elektrycznych za pomocą narzędzi dostosowanych do lokalnych gustów.
Dyrektor generalny Oliver Zipse powiedział, że Hotel Neue Klasse „wyznacza nasz kurs na nadchodzące dziesięciolecia”.
BMW, Mercedes i Audi od dawna dominują w sprzedaży samochodów klasy premium z silnikami spalinowymi w Chinach, jednak ich sprzedaż hamuje szybkie przejście kraju na pojazdy elektryczne.
W tym roku BYD wyprzedziło VW na pozycji najlepiej sprzedającego się producenta samochodów w Chinach, a Mercedes obniżył tam ceny swojego flagowego elektrycznego sedana pod koniec ubiegłego roku po rozczarowujących wynikach sprzedaży. Oczekuje się, że do końca tej dekady pojazdy elektryczne i hybrydowe będą stanowić 90% największego rynku samochodowego na świecie, co zwiększy pilność zachodnich marek premium w zakresie przyspieszenia swojej oferty. Wojna cenowa w Chinach zainicjowana przez Teslę również zwiększyła presję.
BMW rozwija się w Chinach, zwłaszcza w zakresie pojazdów elektrycznych, a wojna cenowa nie wpływa na producenta samochodów ze względu na jego pozycję w segmencie premium, powiedział Zipse reporterom w sobotę w Monachium. Dodał, że Neue Klasse będzie bardziej dochodowa niż obecna oferta samochodów zasilanych akumulatorowo.
Wysokiej klasy modele BMW Neue Klasse będą miały zasięg do 800 kilometrów (497 mil), a ich poziom ładowania będzie wynosić od 10% do 80% w niecałe pół godziny, co prawdopodobnie nie czyni ich najlepszymi w swojej klasie. W ubiegłym roku elektryczny prototyp Mercedesa przejechał na jednym ładowaniu ponad 1000 kilometrów.
Jednak według niedawnego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez firmę konsultingową AlixPartners BMW nadal zajmuje drugą pozycję w Chinach pod względem parametrów technicznych swoich samochodów. BMW było za Zeekrem Geely’ego, ale wyprzedziło Xpenga, Teslę i VW.
Pomimo nowego skupienia się na funkcjach cyfrowych, BMW nie porzuci całkowicie tradycji swojej marki. Choć obecnie większość samochodów elektrycznych zapewnia szybkie przyspieszenie, według Zipse jazda Neue Klasse przy wyższych prędkościach będzie sprawiała więcej frajdy niż wielu konkurentów.
(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie została zredagowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego.)
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii