Sakhir, Bahrajn – Obrońca tytułu Max Verstappen zakończył pierwszy dzień nowego sezonu Formuły 1 jako najszybszy kierowca z niewielkim zwycięstwem nad Charlesem Leclercem z Ferrari z najszybszym czasem na treningu w piątek.
Red Bull Verstappena minął Bahrain International Circuit z czasem 1: 31.936, aby przejść o 0,087 s szybciej niż Leclerc, a obaj kierowcy używali miękkich opon, aby ustawić najszybsze okrążenia.
Red Bull i Ferrari wyglądały jak dwie drużyny do pokonania podczas testów przedsezonowych, a okrążenie Verstappena było o 0,593 sekundy szybsze niż najszybszy czas Mercedesa, który George Russell ustanowił na czwartym miejscu.
Przewaga Verstappena była wyraźna na całym okrążeniu, ponieważ zyskał czas okrążenia nad Ferrari na zakręcie 7 i zakręcie 13 oraz ważnym krokiem w wydajności Mercedesa na zakręcie 1.
Długodystansowe tempo Red Bulla, które jest wykorzystywane do symulacji reakcji jego samochodu w wyścigu z ciężkim paliwem, sugerowało, że Verstappen mógłby w niedzielę wymknąć się z grupy, gdyby był na prowadzeniu na końcu pierwszego okrążenia. Jego średni czas okrążenia na 13 okrążeniach był o sekundę szybszy niż w wyścigu podobnym do Carlosa Sainza z Ferrari, podczas gdy dane Leclerca dotyczące paliwa ciężkiego były zbyt ograniczone, aby dokonać jednoznacznego porównania.
Zmagania Mercedesa przeszły od testów przedsezonowych do pierwszych dwóch sesji treningowych w Bahrajnie, gdzie samochód skakał przez cieśninę, ponieważ nadal cierpiał na zjawisko znane jako morświny.
Świnie są powodowane przez spód pojazdu biegnący blisko ziemi, zakłócający przepływ powietrza pod spodem i powodujący zatrzymanie aerodynamiki pod podłogą i utratę siły docisku. Gdy tak się dzieje, samochód podnosi się na zawieszeniu, powodując ponowne działanie niższej aerodynamiki, co z kolei zmusza samochód do toczenia się do tyłu, powodując ponowne rozpoczęcie cyklu odbicia.
Mercedes wprowadził w piątek zrekonfigurowaną podłogę w swoim samochodzie, co, jak miał nadzieję, pomoże rozwiązać problem w połączeniu z prętami łączącymi podłogę i górną część nadwozia, aby zapobiec zginaniu podłogi.
Chociaż Świnia nie była tak dramatyczna, jak na teście, Mercedesowi nadal brakowało osiągów w porównaniu ze swoimi głównymi konkurentami, a Russell musiał rzucić się na wejście do zakrętu 14 na swoim najszybszym okrążeniu, aby rozwiązać problem.
Siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton zajął dziewiąte miejsce w Mercedesie po narzekaniu na odbicie i problem z hamowaniem na swoim najszybszym okrążeniu. System ograniczania oporu w jego samochodzie również nie otworzył się na głównej linii na jego najszybszym okrążeniu, co kosztowało go 0,6 sekundy w czasie okrążenia, co wyjaśnia jego stratę do kolegi z drużyny Russella.
Biorąc pod uwagę czas Russella, wydaje się, że Mercedes ma trzeci najszybszy samochód, z grupą pościgową, prowadzoną przez Fernando Alonso w Alpach, z czasem 0,35 sekundy. Jednak długoterminowe tempo alpejskie wydawało się porównywalne z tempem Mercedesa i McLarena.
„Jesteśmy tak daleko, że nie oszukujemy, jak ludzie zakładają, że byliśmy” – powiedział Hamilton. „Jest tak, jak jest.
„Będziemy przez to pracować tak ciężko, jak tylko możemy i zrobić, co w naszej mocy. Jestem po prostu realistą. Nie będziemy ścigać się tutaj, aby wygrać.
„Red Bull ma przed sobą bardzo długą drogę. To około ośmiu do dziewięciu dziesiątych nas i może Ferrari pół sekundy, sześć dziesiątych. Hmm.”
McLaren nie zdołał wpłynąć na harmonogramy, ale po opuszczeniu wielu testów przedsezonowych w zeszłym tygodniu z powodu problemu z chłodzeniem hamulców, zespół wdrożył inny plan biegowy dla rywalizujących zespołów, aby nadrobić stratę gruntu.
Valtteri Bottas z Alfa Romeo, drugi kierowca Red Bulla Sergio Pereza i kierowca Haasa Mick Schumacher również wyglądali na rywali na jednym okrążeniu, a pomocnicy F1 wyglądali na wyrównanych między co najmniej siedmioma zespołami.
Nieco więcej ułamka sekundy niż Alonso na piątym miejscu i zastąpienie Sebastiana Vettela w Aston Martinie przez Nico Hulkenberga na 17., co sugeruje, że przewaga między odpadnięciem w pierwszej części kwalifikacji a awansem do pierwszej dziesiątki byłaby niewielka.
„Irytująco skromny pionier internetu. Miłośnik Twittera. Kujon od piwa. Badacz bekonów. Praktyk kawy”.
More Stories
Patriots wybrali Jacoby’ego Brissetta na swojego początkowego rozgrywającego zamiast Drake’a Maya
Siedem wielkich transakcji, które chcielibyśmy zobaczyć przed otwarciem sezonu NFL
Zac Taylor z Bengals – Wcześnie rozmawialiśmy o sytuacji Ja’Marr Chase