27 lipca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Bankructwo Red Lobster: Częściowo winna jest oferta Ultimate Endless Shrimp

Bankructwo Red Lobster: Częściowo winna jest oferta Ultimate Endless Shrimp

Nowy dyrektor generalny sieci sklepów z owocami morza Red Lobster powiedział, że transakcja bez dna z krewetkami była gwoździem do trumny marki, która w tym tygodniu ogłosiła upadłość.

Podczas gdy restauracje z krabami, homarami i owocami morza pozostają otwarte, nowy dyrektor generalny Jonathan Tebus – konsultant ds. restrukturyzacji – krytycznie odnosi się do decyzji swojego poprzednika i najwyraźniej im się nie podoba.

Tebus, który pełni także funkcję dyrektora zarządzającego w północnoamerykańskim oddziale firmy konsultingowej Alvarez & Marsal, skrytykował byłego szefa Red Lobster Paula Kenneya za „błędy” marketingowe i operacyjne.

W zgłoszeniu na podstawie rozdziału 11, do którego dotarło „Fortune”, Tebus napisał: „Niektóre decyzje operacyjne podjęte przez poprzednią kadrę kierowniczą szkodziły interesom dłużników”. [Red Lobster] Sytuacja finansowa w ostatnich latach. Historycznie rzecz biorąc, oferta dla dłużników Ultimate Endless Shrimp („UES”) była wykorzystywana jako promocja ograniczona czasowo. Jednak w maju 2023 r. Paul Kenny, były dyrektor generalny The Debtors, podjął decyzję o dodaniu UES jako stałej pozycji o wartości 20 dolarów do listy pomimo znacznego sprzeciwu ze strony innych członków zarządu firmy.

Decyzja ta kosztowała markę z Florydy 11 milionów dolarów i nałożyła na nią „uciążliwe obowiązki w zakresie dostaw” w szczególności wobec jednej firmy: Thai Union, która w 2016 roku nabyła 49% udziałów w spółce.

Thai Union jest producentem produktów z owoców morza, zaopatrującym klientów w schłodzone, mrożone i chłodzone owoce morza za pośrednictwem kanałów detalicznych, takich jak restauracje i hurtownie.

Już wtedy Thai Union twierdziło, że wie, że firma nie zarobi zbyt wiele na promocji. W zeszłym roku podczas rozmowy telefonicznej o zarobkach dyrektor finansowy Federacji Tajlandii, Ludovic Garnier, powiedział: „W tej promocji nie zarabiamy dużo pieniędzy. Przy cenie 22 dolarów nie robimy tego. Pomysł polegał na zwiększeniu ruchu. Niektóre zmiany doprowadziły do ​​​​tego do podwyżki cen o 20 dolarów Do 25 dolarów, aby zatrzymać pewien przepływ, ale według CNNGarnier dodał: „Musimy bardziej uważać na to, jaki jest punkt wejścia? Jaką cenę oferujemy w ramach tej promocji?

READ  Międzynarodowy Fundusz Walutowy: Stany Zjednoczone będą w tym roku rozwijać się dwukrotnie szybciej niż inne kraje z grupy G7

Nawet podniesienie cen na słynną, choć niefortunną promocję nie mogło zagoić rany. W styczniu W tym roku tajskie stowarzyszenie ogłosiło zamiar zerwania powiązań z Red Lobster, stwierdzając, że „bieżące wymagania finansowe Red Lobster nie są już zgodne z naszymi priorytetami w zakresie alokacji kapitału”.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 r. – w czasie, gdy oferta UES Red Lobster stała się trwała – tajska federacja odnotowała udział w stratach łańcucha w wysokości 19 mln dolarów.

Tibus nie wydaje się być pod wrażeniem decyzji Kenneya o powiązaniu słabnącej umowy Red Lobster z dostawcą owoców morza, co miało znaczący wpływ na zarząd. Według Tibusa promocja UES również została objęta „nietypową” promocją w związku z umową, co z kolei doprowadziło do „problemów z dostawami, które doprowadziły do ​​znacznych niedoborów krewetek, a restauracje często przez kilka dni lub tygodni nie jadły niektórych rodzajów krewetek. ”

Federacja Tajska i Red Lobster nie zareagowały natychmiast szczęścieS Prośba o komentarz.

Podejrzany biznes

Jednak ekspert ds. restrukturyzacji bada także inne opcje zaproponowane pod przywództwem Kenneya dotyczące zwiększenia zależności od tajskich dostaw związkowych.

Nowy dyrektor generalny twierdził, że akcjonariusz – którego wartość rynkowa w momencie pisania tego tekstu wynosiła około 1,9 miliarda dolarów – miał „znaczący wpływ na zakupy krewetek w firmie”.

Thibus twierdzi, że wpływ ten został wyraźnie wykazany w szeregu decyzji. Na przykład w 2023 r. Kenney polecił Thai Union kontynuować produkcję krewetek dla Red Lobster na poziomach, które „nie podlegają tradycyjnemu procesowi pozyskiwania, cyklowi ofertowemu ani przestrzeganiu prognoz popytu firmy”.

Produkty Thai Union zaczęły także szerzej pojawiać się w restauracjach Red Lobster po tym, jak dwóch dostawców pieczonych krewetek, z których wcześniej korzystała sieć, zostało usuniętych, co według Tibusa miało miejsce „pod pozorem „kontroli jakości”. Wydalenie tych dostawców doprowadziło do podjęcia decyzji w sprawie umowy na wyłączność dla Thai Union i wyższych kosztów dla marki restauracji.

READ  Food Security and Nutrition Administration (FSIS) wydaje alert zdrowia publicznego dotyczący mielonej wołowiny zidentyfikowanej w zestawach posiłków HelloFresh ze względu na możliwe zanieczyszczenie E. coli O157:H7.

Czynniki zewnętrzne

Chociaż wielomilionowa porażka z krewetkami mogła nie poprawić perspektyw Red Lobster, w swoim wniosku na podstawie rozdziału 11 marka stwierdziła, że ​​ma zobowiązania w wysokości od 1 miliarda do 10 miliardów dolarów – kwota jest zbyt duża, aby w całości pokryć ją kogokolwiek innego. – Promocja jadalnych owoców morza.

W swoim wyciągu z Red Lobster firma Thai Union stwierdziła, że ​​marka walczy z następstwami pandemii, a także „ciągłymi trudnościami w branży, rosnącymi stopami procentowymi oraz rosnącymi kosztami materiałów i pracy”.

W rzeczywistości analiza prowadzona przez Thibusa i jego zespół od marca ukazuje obraz firmy pogrążonej w problemach. Wśród problemów, które zidentyfikował w swoim ogłoszeniu, znalazł się spadek liczby klientów, o 30% od 2019 r., przy jedynie „marginalnym” odbiciu po koronawirusie.

Co więcej, istnieje czynnik psujący branżę szerzej: inflacja. Konsumenci są obecnie mniej skłonni do jedzenia poza domem, napisał Tebus, dodając, że spadek przychodów klientów wiąże się z wyższymi kosztami pracy wynikającymi z wyższych stawek płacy minimalnej.

W innych firma wydaje ogromne pieniądze na dzierżawę sklepów, które nie generują zwrotu z inwestycji – dodał prezes. „W 2023 roku firma wydała około 190,5 mln dolarów na zobowiązania z tytułu leasingu, z czego ponad 64 mln dolarów dotyczyło nierentownych sklepów” – napisał.

Ta sytuacja mogła się już zmienić. dla każdego USA dziś, Na stronie internetowej Red Lobster – która w chwili pisania tego tekstu nie działała – widnieje informacja o 87 restauracjach w 27 stanach jako „tymczasowo zamkniętych”.