Podczas przemówienia na temat iPhone’a 15 w tym tygodniu Apple skupił się nieco na możliwościach nowego chipa A17 Pro w grach. W nowym wywiadzie z Taylor Lyles V IGNtrójka dyrektorów Apple podaje więcej szczegółów na temat planów firmy mających na celu przekształcenie iPhone’a 15 w „najlepszą konsolę do gier na świecie”.
iPhone 15 Pro jest zasilany przez zupełnie nowy układ A17 Pro, który w dużym stopniu skupia się na poprawie wydajności procesora graficznego. Nowy „pro” procesor graficzny oferuje nową sześciordzeniową konstrukcję, która według Apple poprawia nie tylko wydajność, ale także efektywność energetyczną. Możesz spodziewać się nawet o 20% wyższej wydajności procesora graficznego, a także po raz pierwszy sprzętowo przyspieszanego śledzenia promieni.
Aby głębiej poznać skupienie się iPhone’a 15 Pro na grach, IGN Spotkał się z Jeremym Sandmelem, starszym dyrektorem GPU Software w Apple, Timem Millettem, wiceprezesem ds. inżynierii platform i Kayanem Drence, wiceprezesem ds. ogólnoświatowego marketingu produktów iPhone.
W wywiadzie Millett podkreślił, że celem Apple niekoniecznie jest bezpośrednie konkurowanie z konkretnymi konsolami, takimi jak PlayStation 5 czy Xbox Series S. Zamiast tego skupia się na budowaniu platformy i narzędzi, które będą bezpośrednio przemawiać do twórców gier:
„Myślę, że skupiamy się na twórcach i tytułach występujących w grach. Mniej na próbach konkurowania z konsolami. Myślę, że konsola to dla nas po prostu wygodny sposób rozmawiania o klasycznych grach i typach gier, którymi jesteśmy skupiamy się na programistach, którym udało się to udostępnić. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapewnić programistom ten sam zestaw narzędzi i ciężko nad nimi pracujemy.
W odpowiedzi na potencjalne przegrzanie iPhone’a 15 Pro i utratę wydajności w grach o dużej intensywności, Drance wyjaśnił:
„To część korzyści płynących z naszego projektu dla konkretnego modelu iPhone’a. Dzięki temu na poziomie systemu możemy współpracować z różnymi zespołami, aby zrozumieć, w jaki sposób zapewniana przez nas wydajność, jak przełoży się ona na rzeczywistą rozgrywkę i czy będziemy w stanie nie tylko osiągnąć tak świetną liczbę klatek na sekundę oraz najwyższą wydajność i grafikę, o której mówił Jeremy, ale także czy będziemy w stanie to utrzymać. Wiem, że dużo robimy nad SoC po stronie, robimy wiele po stronie oprogramowania, aby mieć pewność, że to doświadczenie będzie wspaniałym doświadczeniem.
Millett dodał, że część odpowiedzialności spoczywa również na programiście, aby znaleźć idealną równowagę między wydajnością, jakością i nie tylko:
Sam ekran ma naprawdę niesamowitą technologię skalowania. Procesor graficzny może wykonywać skalowanie. Dzięki funkcjom takim jak śledzenie promieni, cieniowanie siatkowe i naprawdę zaawansowana architektura obliczeniowa programista ma dostęp do wszystkich tych algorytmów, aby dowiedzieć się, jaka jest najlepsza równowaga między mocą obliczeniową, jakością, wydajnością, liczbą klatek na sekundę i rozdzielczością. Następnie łączymy to wszystko w oprogramowanie i na poziomie systemu. Dbamy o to, aby ktoś mógł grać w te niesamowite gry, zapewniając trwałą i wysoką wydajność, długą żywotność baterii i wygodne przechowywanie wrażeń. Dlatego zaprojektowaliśmy wszystko, aby zapewnić Ci wspaniałe wrażenia z gry, w tym zapewnić długotrwałą wydajność i żywotność baterii. Wierzymy, że nam się to udało
Sandmill przytacza powiedzenie, że „najlepsza konsola do gier to ta, którą masz przy sobie”. Ale nie to jest celem Apple tym razem. Zamiast tego Sandmill wierzy, że iPhone „będzie najlepszą konsolą do gier”, bez żadnych wyjątków.
Oprócz samego wywiadu warto zwrócić uwagę na decyzję Apple o przeprowadzeniu konkretnego wywiadu IGN. To przykład wyjścia firmy poza swoje zwykłe kręgi marketingowe w celu dotarcia do nowych odbiorców szczególnie zainteresowanych grami.
the Cały wywiad już jest IGN Warto przeczytać, aby poznać więcej szczegółów na temat powodów, dla których Apple tak ambitnie podchodzi do gier z iPhonem 15 Pro i chipem A17 Pro.
Widzieliśmy, jak Apple kilkakrotnie próbował zaistnieć w świecie gier, ale czy nowy iPhone 15 Pro i A17 Pro zapewnią lepsze wyniki niż wcześniej? Daj nam znać, co myślisz w komentarzach.
Podążaj za okazją: Wątki, Świergot, InstagramaI Mastodont.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie