15 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Amerykańskie organy regulacyjne nakładają bardziej rygorystyczne zasady ujawniania informacji na temat funduszy prywatnych

Otrzymuj bezpłatne aktualizacje na temat regulacji finansowych w USA

Amerykańskie organy nadzoru nad papierami wartościowymi przyjęły ambitny pakiet reform, który zmienia sposób, w jaki branża funduszy prywatnych o wartości 27 bilionów dolarów współpracuje z inwestorami.

W środę Komisja Papierów Wartościowych i Giełd głosowała za nałożeniem na fundusze private equity, venture capital i fundusze hedgingowe obowiązku dostarczania inwestorom szczegółowych kwartalnych raportów na temat wyników oraz częstszego ujawniania wydatków. Nakłada także nowe ograniczenia na transakcje boczne typu backdoor, które zapewniają niektórym inwestorom lepsze warunki.

Pakiet, który został zatwierdzony większością głosów 3 do 2, stanowi najbardziej radykalne zmiany od ponad dekady dla lekko regulowanej i szybko rozwijającej się globalnej branży obsługującej fundusze emerytalne i uniwersytety oraz coraz bardziej chcącej współpracować z zamożnymi osobami. Od 2012 roku liczba funduszy prywatnych wzrosła ponad trzykrotnie, do ponad 100 000.

„Z ekonomicznego punktu widzenia nasi inwestorzy, duzi i mali, odnoszą korzyści z większej przejrzystości i uczciwości” – powiedział po głosowaniu przewodniczący SEC Gary Gensler. „To ogromna poprawa na rynkach kapitałowych”.

Od czasu ich wprowadzenia na giełdę w lutym 2022 r. grupy branżowe ostro lobbowały przeciwko tym propozycjom, twierdząc, że inwestorzy instytucjonalni powinni mieć swobodę zawierania własnych umów z zarządzającymi funduszami. Twierdzili, że bardziej rygorystyczne regulacje stłumiłyby innowacje, zwiększyły wydatki i zmusiłyby inwestorów i zarządzających funduszami do zerwania dziesiątek tysięcy istniejących kontraktów.

Zasadą jest „niepotrzebna ingerencja rządu. . .[that]„Zmiażdży konkurencję w imię jej wzmocnienia” – powiedziała Hester Pierce, republikańska komisarz, która przed głosowaniem przeciwko temu przepisowi przedstawiła wiele zastrzeżeń branży wobec tego przepisu. „Rynek nie zawiódł”.

W ostatecznym pakiecie pominięto lub zmieniono niektóre z najbardziej niepokojących propozycji branży. Przede wszystkim uchylił zmiany w zasadach odpowiedzialności finansowej, które umożliwiałyby inwestorom wnoszenie pozwów z powodu „zaniedbania”, a nie „rażącego zaniedbania”. Zastąpiła także wymogi dotyczące ujawniania informacji całkowitym zakazem niektórych preferencyjnych warunków i niektórych kontrowersyjnych opłat.

Przepisy SEC dodają również element „rozpoczęty”, co oznacza, że ​​niektóre umowy mogą pozostać nienaruszone, a większość wymogów będzie wprowadzana stopniowo przez okres od roku do dwóch lat.

Komisja przystąpiła do przygotowania wymaganych kwartalnych raportów z wyników, według ujednoliconych standardów, które ułatwiłyby porównywanie funduszy.

Zakazała także praktyki przyznawania niektórym inwestorom preferencyjnych praw do umorzenia oraz dodatkowych informacji na temat posiadanych funduszy, chyba że zostały one podane do wiadomości publicznej. SEC będzie również wymagać ujawnienia informacji lub wyraźnej zgody inwestorów, gdy fundusze będą chciały przenieść koszty przestrzegania przepisów.

„To jest polityka przemysłowa. SEC chce bardziej zaangażować się w nadzorowanie tych instytucji „, powiedział Brian Daly, partner w Akin Gump.

Elizabeth Shea-Fries, partnerka w Sedley, powiedziała, że ​​nowe zasady nałożą na branżę „znaczne koszty” i znaczące zmiany. „To próba upodobnienia funduszy prywatnych do funduszy zarejestrowanych”.

Grupy zajmujące się reformami finansowymi i demokratyczni prawodawcy pochwalili Komisję Papierów Wartościowych i Giełd za podjęcie kroków w celu uregulowania funduszy prywatnych, ale niektórzy krytykowali agencję za złagodzenie niektórych jej pierwotnych propozycji w obliczu krytyki.

„Te zasady pomogą chronić emerytury pracowników i stworzyć bardziej przejrzysty i odpowiedzialny prywatny rynek pieniężny” – powiedział senator Sherrod Brown, który przewodniczy Komisji Bankowości.

Jednak Stephen Hall, dyrektor prawny Better Markets, stwierdził, że ostateczne zasady „nie spełniają tego, co jest konieczne, aby chronić inwestorów przed szeregiem przerażających nieuczciwych, drapieżnych i nieprzejrzystych praktyk”.

Grupy branżowe funduszy, które zagroziły pozwaniem, aby zapobiec wejściu w życie projektu przepisów, wyraziły zadowolenie, że ostateczne przepisy uwzględniły jej uwagi, ale przestrzegły, że nadal mają wątpliwości.

„Skoncentrujemy się na ich zdolności do tłumienia innowacji i niszczenia środowiska gospodarczego dla start-upów i start-upów” – powiedział Bobby Franklin, dyrektor generalny National Venture Capital Association.

„Przyjęte dzisiaj zasady nadal zawierają wiele obszarów budzących wątpliwości” – powiedział Jack Inglis, dyrektor naczelny Stowarzyszenia Zarządzania Inwestycjami Alternatywnymi. „Omówimy nasze opcje”.