Kupujący skanują przecenione produkty, czekając w kolejce na otwarcie nowego sklepu Amazon Fresh przy E. Colorado Blvd w Pasadenie w Kalifornii, czwartek, 15 września 2022 r.
Medianews Group/Los Angeles Daily News za pośrednictwem Getty Images | Grupa Wiadomości Medialnych | Obrazy Getty’ego
Firma potwierdziła, że Amazon usuwa systemy płatności bezgotówkowych w supermarketach Fresh w USA, co oznacza najnowszy reset swojej strategii dotyczącej artykułów spożywczych.
Firma nie wprowadzi systemu Just Walk Out do istniejących sklepów Fresh ani do nowych lokalizacji, których otwarcie zaplanowano jeszcze w tym roku. Zamiast tego będzie w większym stopniu opierać się na Dash Carts, które śledzą i liczą produkty, gdy kupujący umieszczają je w swoich koszykach, umożliwiając ludziom ominięcie kolejki do kasy.
„W ciągu ostatniego roku zainwestowaliśmy dużo czasu w przeprojektowanie wielu naszych sklepów Amazon Fresh, zapewniając ogólnie lepsze doświadczenia zakupowe przy większej wartości, wygodzie i wyborze – i jak dotąd zaobserwowaliśmy pozytywne rezultaty w postaci zwiększonej liczby klientów Rzeczniczka Amazona stwierdziła w oświadczeniu: „Odnotowano satysfakcję z zakupów i lepsze wyniki zakupów”.
„Słyszeliśmy również od klientów, że choć cieszyli się korzyściami płynącymi z ominięcia kolejki do kasy dzięki Just Walk Out, chcieli także mieć możliwość łatwego znajdowania produktów i ofert w pobliżu, przeglądania rachunków podczas zakupów i wiedzy, jak to zrobić”, Golden dodano. Pieniądze podczas zakupów w sklepie.”
Informacja Wcześniej informowałem o decyzji Amazona o anulowaniu usługi Just Walk Out w niektórych sklepach Fresh.
Sklepy wielobranżowe Amazon Go będą nadal korzystać z technologii Just Walk Out, podobnie jak mniejsze sklepy Fresh w Wielkiej Brytanii. Spółka będzie także w dalszym ciągu udzielać licencji na system bezgotówkowy podmiotom trzecim.
W 2018 roku firma Amazon zadebiutowała technologią płatności bezgotówkowych w sklepie ogólnospożywczym na terenie kampusu w Seattle. System opiera się na szeregu kamer i czujników rozmieszczonych w całym sklepie, które monitorują produkty zabierane ze sobą przez klientów i automatycznie ładują je, gdy wychodzą. Był to ulubiony projekt założyciela Amazona, Jeffa Bezosa, który postrzegał go jako sposób na wyróżnienie się firmy na rynku artykułów spożywczych i „pozbycie się najgorszej rzeczy w fizycznym handlu detalicznym”.
„Nikt nie lubi czekać w kolejce” – napisał w swoim liście Bezos, ówczesny dyrektor generalny. List do akcjonariuszy za rok 2018. „Zamiast tego wyobraziliśmy sobie sklep, do którego można wejść, wziąć to, co się chce i wyjść”.
Od tego czasu strategia Amazona dotycząca Just Walk Out uległa zmianie. W 2020 roku firma rozpoczęła sprzedaż systemów do sklepów spożywczych i detalicznych na lotniskach, stadionach sportowych, a ostatnio w szpitalach. Jednostka została również przeniesiona z grupy detalicznej Amazona i włączona do działu przetwarzania w chmurze.
On ogląda: Jak zmieniło się Whole Foods od czasu przejęcia Amazona
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii