4 listopada (Reuters) – Polski Allier Bank (ALRR.WA) Prezes Grzegorz Olszewski powiedział w piątek, że planuje wejść na szybko rozwijający się rynek płatności cyfrowych na początku roku z Alior Pay, kluczowym elementem dwuletniej strategii, która zostanie ogłoszona na początku 2023 roku.
Bank nie podał szczegółów nowej usługi, która odnotowała stratę netto w trzecim kwartale w wysokości 62,6 mln zł (13,1 mln USD).
To w porównaniu z zyskiem 150,4 mln zł rok wcześniej, częścią urlopu płatniczego ustanowionego przez polski rząd, aby pomóc kredytobiorcom radzić sobie z wyższymi stopami procentowymi. Konkurent Bekau (PEO.WA) W czwartek była też strata.
Mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej Alior powiedział, że nie spodziewa się, że jego koszt ryzyka w 2022 r. – pieniądze odłożone na ryzyko kredytowe – będzie wyższy niż 1,6% w zeszłym roku.
„Jeśli chodzi o koszt ryzyka, to w trzech kwartałach 2022 r. (mamy) 1,47% (…) nawet jeśli sytuacja gospodarcza się pogorszy, spodziewamy się, że ten rok zakończy się na poziomie około 1,6%” – powiedział Tomas. Miklas, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Ryzykiem.
Dodał, że nie spodziewa się wzrostu kosztów ryzyka o więcej niż 2% w nadchodzących kwartałach w przypadku „umiarkowanego kryzysu gospodarczego”.
(1 USD = 4,7939 zł)
Reportaż Marii Gieldon i Mateusza Rabiegi w Gdańsku Montaż Mark Potter
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35