- Akcjonariusze odrzucili propozycję zwiększenia ujawniania informacji o stresie klimatycznym i zatwierdzili wszystkich 10 proponowanych członków zarządu na dorocznym walnym zgromadzeniu w Toyota City.
- We wtorek Toyota przedstawiła pełną gamę samochodów elektrycznych z akumulatorami „nowej generacji”, począwszy od 2026 roku.
- Japońskie firmy znajdują się pod rosnącą presją, aby lepiej angażować swoich akcjonariuszy w poprawę efektywności kapitałowej i ogólnej rentowności.
Ludzie przybywają na doroczne zgromadzenie akcjonariuszy Toyota Motor Corporation w Toyota City w prefekturze Aichi 14 czerwca 2023 r. Toyota znajduje się pod presją dużych inwestorów instytucjonalnych, dopóki prezes Akio Toyoda nie ustąpi ze swojego połowicznego poparcia dla pojazdów elektrycznych.
Ulica | AFP | Obrazy Getty’ego
Garstka zagranicznych inwestorów instytucjonalnych była wściekła na ponowne powołanie Toyody — wnuka założyciela Toyota Motors — na prezesa, sprzeciwiając się niezależności rady dyrektorów firmy, biorąc pod uwagę, że był on dyrektorem generalnym Toyoty do 1 kwietnia tego roku. .
Niektórzy inwestorzy skrytykowali również strategię firmy polegającą na skupianiu się na wielu frontach w samochodach hybrydowych, benzynowych i elektrycznych, co szkodzi jej konkurencyjności. Toyota twierdzi, że pomaga to zaspokoić różnorodne potrzeby klientów w różnych regionach, które, jak się spodziewają, będą się bardziej różnić w przyszłości – obiecując „przyspieszyć lokalizację” w planach, które przedstawiła we wtorek.
Toyota zamierza osiągnąć sprzedaż 1,5 miliona w pełni elektrycznych pojazdów rocznie do 2026 roku i sprzedawać 3,5 miliona w pełni elektrycznych pojazdów rocznie do 2030 roku.
Bezprecedensowe wyzwania stojące przed akcjonariuszami Toyoty w tym roku pojawiają się, gdy japońskie firmy znajdują się pod rosnącą presją, aby lepiej angażować swoich akcjonariuszy w poprawę efektywności kapitałowej i ogólnej rentowności.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”