Chiński automatyczny start Lee Otto (LI) zaprezentował we wtorek swoją całkowicie elektryczną strategię podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Akcje LI wybuchły w poniedziałek przed wydarzeniem. Ale akcje China EV spadły znacznie we wtorek, pierwszego dnia pokazu samochodowego.
Nowa strategia umożliwi pierwszym w pełni elektrycznym samochodom Li uzyskanie 400 kilometrów (około 250 mil) zasięgu na 10-minutowym ładowaniu, CnEV Powiedział. W raporcie napisano, że pojazdy całkowicie elektryczne, znane również jako pojazdy elektryczne akumulatorowe lub BEV, będą wyposażone w platformę EV o napięciu 800 woltów i nową, najnowocześniejszą baterię „Qilin” firmy CATL.
Więcej szczegółów ma dopiero nadejść.
Do 2025 roku linia produktów Li będzie obejmować „super flagowy model”, pięć hybrydowych samochodów elektrycznych typu plug-in i pięć pojazdów typu BEV.
Lee, producent samochodów elektrycznych klasy premium, niedawno odnotował prawie 20-procentowy udział w rynku SUV-ów z 300 000 CNY (około 44 000 USD) do 500 000 CNY. Wyprzedził swoich start-upowych rówieśników Nowy (nie) I XPeng (XPEW).
Wszystkie trzy start-upy są wschodzącą konkurencją dla Tesli (TSLA) I BYD (BYDDF) w Chinach, największym rynku samochodowym na świecie.
Do tej pory Li specjalizował się w hybrydowym pojeździe elektrycznym, który do ładowania akumulatora wykorzystuje napędzany benzyną silnik spalinowy. Pojazdy te (w tym ich obecne modele na sprzedaż, L7, L8 i L9) nazywane są „EREV” dla pojazdów elektrycznych o zwiększonym zasięgu. Odnoszą one duże sukcesy w Chinach, gdzie popyt na stacje ładowania przewyższa podaż, zwłaszcza na obszarach mniej zurbanizowanych.
Idąc dalej, Lee powiedział, że planuje „strategię podwójnej energii”, co oznacza, że będzie nadal wytwarzał EREV podczas konwersji na BEV.
Akcje LI, akcje EV w Chinach
Akcje Li Auto spadły o 0,9% do 25,90 na dzisiejszej wczesnej giełdzie. Akcje LI skoczyły o 6,4% do 26,13 w poniedziałek, tracąc 25,46 punktu z podwójnego dna, jak pokazuje wykres MarketSmith. Zakres kupna dochodzi do 26,73.
Akcje Li Auto spadały przez większą część 2022 roku, ale w tym roku ponownie wzrosły. Dało to optymistyczne spojrzenie na dostawy i przychody w marcowym kwartale, a ostatnio ujawniło swoje plany dotyczące BEV na salonie samochodowym w Szanghaju.
Oczekuje się, że nadchodzący BEV będzie kosztował około 200 000 juanów (około 29 000 USD) – 500 000 CNY.
Wśród innych chińskich startupów EV, Nio skoczył w poniedziałek o prawie 7%, a XPeng skoczył o ponad 13% do 11,20. Akcje Nio i XPEV spadły wcześnie we wtorek. Akcje chińskiego giganta motoryzacyjnego BYD wzrosły w poniedziałek o prawie 3%, ale we wtorek były spokojne.
Nio i XPeng zaprezentowały we wtorek nowe pojazdy elektryczne na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Wydarzenie trwa do 27 kwietnia. BYD także ma wielkie plany dla automobilu pokazują.
Akcje XPEV gwałtownie wzrosły w poniedziałek po tym, jak oblężony startup zaprezentował w weekend nową generację niedrogiej elektrotechniki.
We wtorek Xpeng ujawnił G6, piąty model produkcyjny i średniej wielkości elektryczny crossover. Xpeng G6 będzie pierwszym nowym modelem wykorzystującym nową architekturę EV.
Oczekuje się, że G6 będzie konkurować z Teslą Model Y w Chinach, z bardziej eleganckim wyglądem i zaktualizowanym wnętrzem.
Może Ci się spodobać:
Oto 5 najlepszych akcji, które możesz teraz kupować i oglądać
Akcje do obserwowania: Najwyżej oceniane IPO, spółki o dużej kapitalizacji i spółki wzrostowe
Znajdź najnowsze akcje, aby trafić do strefy zakupów dzięki MarketSmith
Dlaczego narzędzie IBD upraszcza wyszukiwanie najlepszych akcji
Szukasz kolejnych wielkich zwycięzców giełdowych? Zacznij od tych trzech kroków
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii