Ten komentarz został napisany przez założyciela Freight Caviar Paula-Bernarda Jarosławskiego. Poglądy wyrażone w niniejszym dokumencie są poglądami autora i niekoniecznie reprezentują poglądy firmy FreightWaves lub jej spółek zależnych.
Autor: Paul-Bernard Jaroslavsky
Jest zabawne. Kiedy zostałem zatrudniony do mojej pierwszej roli w firmie logistycznej, moją pierwszą myślą było: „Co dokładnie zamierzam zrobić?” Pamiętam. Nadany mi tytuł to Przedstawiciel Handlowy Przewoźnika.
Hej, to wygląda na świetną, utalentowaną pracę dla świeżo upieczonego absolwenta college’u.
Uzyskałam tytuł licencjata z psychologii na Uniwersytecie Illinois w Urbana-Champaign i byłam bardzo szczęśliwa, że dostałam pracę. Trochę uzależniłem się od branży. Zdałem sobie sprawę, że bycie brokerem frachtowym nie jest nauką rakietową, ale zabawne jest to, że nie miałem pojęcia, że istnieją maklerzy frachtowi, zanim zostali zatrudnieni.
Moi przyjaciele i rodzina, którzy nie zajmują się logistyką, byliby zszokowani, gdybym im powiedział, co zrobiłem. Zacząłem się zastanawiać, czy w Europie są brokerzy zapasów. Pomyślałem, że może nie potrzebują pośredników inwentaryzacyjnych – tak jak moja rodzina i przyjaciele myśleli o biznesie w Ameryce.
Są częścią branży logistycznej w Europie i na świecie.
Na szczęście miałem okazję przeprowadzić wywiad z Jacobem, który pracuje jako krajowy broker frachtowy w Polsce. (Nazwisko ukryte, aby chronić jego tożsamość.) Dowiedziałem się tutaj.
Taryfy i popularne trasy
Lublin do Gdańska (530 km / 329 mil) to popularna trasa śródlądowa. Według Jacoba kosztuje on około 2500 zł (600 $), czyli około 1,82 $/milę.
W firmie Jacob popularne są wyjazdy z Lublina do Poznania, Śląska, (Sosnowiec, Katowice), Wrocławia i Legnicy. Niezaludnione trasy z Lublina do Szczecina i Kossalina (północno-zachodnia Polska).
Wielu kierowców nie chce jechać na ten rynek, bo szanse na powrót do Lublina są nikłe. W takich przypadkach brokerzy muszą płacić wyższe opłaty, aby ukryć te mniej pożądane sposoby.
W przeciwieństwie do tego, miejsca docelowe w USA, takie jak Floryda i Kolorado, przedstawiają podobny problem i być może będziesz musiał zapłacić więcej za podróże zagraniczne.
Załaduj tablice i opłaty
„Jeśli mamy ładunek, staramy się najpierw przydzielić własne ciężarówki. Jeśli nie mamy własnych ciężarówek, korzystamy z platformy ładunkowej. trans.eupowiedział Jacob.
Kolejna popularna strona z tablicami ładunkowymi Timocom.pl. Obliczenia współczynników obciążenia opierają się na odległości, wadze i położeniu płyt.
Ciężarówka (TL)
Podczas obsługi TL klient zazwyczaj powiadamia brokera frachtowego o maksymalnej kwocie, jaką jest gotów zapłacić za wysyłkę. Pośrednik weźmie wtedy przewoźnika tanio, aby zarobić.
Brokerzy frachtowi korzystają z aplikacji E-Toll w Polsce do śledzenia lokalizacji niezależnych przewoźników.
„Niedawno wprowadzono e-opłatę, która została zastąpiona myta. Ma wbudowany GPS. Jest również używana do opłat drogowych” – powiedział Jacob.
Dochód z jazdy
Kierowca firmowej ciężarówki w Polsce może liczyć na zarobienie 5000-8000 PLN (1200- 1900 USD) miesięcznie. W przeliczeniu na kilometr średnia stawka wynosi łącznie 50 / km (19 centów amerykańskich za milę). W Stanach Zjednoczonych kierowcy ciężarówek korporacyjnych płacą 50-60 centów za milę.
Godziny pracy kierowcy
Godziny pracy między tymi dwoma rynkami są nieco inne. W Polsce kierowca ma 9-godzinny dzień pracy, który można przedłużyć do 11 godzin dwa razy w tygodniu.
„Kierowca jedzie 4,5 godziny, robi 45-minutową przerwę i jedzie kolejne 4,5 godziny” – powiedział Jacob.
Przy około 90 km/h (65 mil/h) kierowca może przejechać maksymalnie 800 km (500 mil) dziennie. Ładuje również obciążony czas pracy.
Podwójne pośrednictwo
Gdy zapytałem Jacoba, czy ma ten problem w Polsce, potwierdził, że zdarza się to często.
„Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że często robią to w pojemnikach na wodę morską” – powiedział.
Powiedział mi, żebym unikał współpracy z takimi podwójnymi brokerami, ale utrzymywał kontakt z takimi firmami, jeśli potrzebują pomocy.
Wpływ wojny na Ukrainę
Trwająca wojna na Ukrainie stawia przed branżą logistyczną w Polsce szereg wyzwań. Największym wyzwaniem był wzrost cen paliw od początku wojny.
Kolejne wyzwanie? „Wielu kierowców w Polsce to Ukraińcy i wielu z nich zdecydowało się wrócić do domu i walczyć” – powiedział Jacob.
Ponadto sprzedaż towarów wzrosła z powodu napływu uchodźców. Z Polski na Ukrainę trafia dużo towarów humanitarnych.
Ponieważ liczba samochodów ciężarowych na rynku spadła, a popyt na sprzedawane towary wzrósł, podobnie jak cena samochodów ciężarowych. Przed wojną ładunek z Luplina do Lwowa kosztował około 400 USD, teraz kosztuje 2200- 2500 USD.
Taryfa z Lublina do Lwowa jest 6 razy wyższa niż średnia krajowa stawka 28 zł/km (10,57 USD/milę), głównie dlatego, że wielu przewoźników nie chce podróżować. Przy obecnych cenach gazu ceny krajowe wynoszą od 3,70 do 5,50 zł/km (od 54 do 81 centów za milę).
Kawior towarowy i wiele innych
3 historie z Ukrainy poruszą Twoje serce
Zarejestruj się już dziś, aby poznać przyszłość łańcucha dostaw # FOSC22
Głosy wiodące w łańcuchu dystrybucji docierają do Rogers w Arkansas w dniach 9-10 maja.
* Dostępna cena ograniczona czasowo.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35