Wystawiona przez Metropolitan Opera „Turandot” Pucciniego to jedna z najbardziej wystawnych i złożonych produkcji w repertuarze firmy. Spektakl obejmujący pałac cesarski, błyszczącą salę tronową i rozległe ogrody.
Ale w środowy wieczór widzowie musieli obyć się bez zwykłych wizualnych rozkoszy opery. Przepełnienie głównej windy za kulisami Met zmusiło zespół do wystawienia w ostatniej chwili wersji półscenicznej, w której aktorzy i chór śpiewali z improwizowanej grupy.
Peter Gelb, dyrektor generalny Met, wszedł na scenę przed koncertem, aby wyjaśnić sytuację.
„Szanowni Państwo, z przykrością muszę stwierdzić, że to nie będzie zwykły wieczór w operze” – powiedział. „Nawet jeśli nasza scena nie będzie działać, przedstawienie będzie kontynuowane”.
Po całonocnej pracy ekipy udało się usunąć zator, chociaż za kulisami doszło do uszkodzeń torów, które Metropolitan nadal naprawiał w czwartek rano. Oczekiwano, że czwartkowy występ „La Forza del Destino” Verdiego odbędzie się jak zwykle.
W środę obywatelom zaoferowano zwrot pieniędzy, jeśli zechcą opuścić lokal, co uczyniło około 150 osób – podała Metropolitan Police. Jednak większość z nich nadal gorąco klaskała, gdy dyrygentka orkiestry, Oksana Lenev, weszła do dołu. (Metropolitan Museum, które może pomieścić około 3800 osób, podało, że przed ogłoszeniem emisji płatna frekwencja na pokazie wynosiła około 80 procent pojemności).
Gelb powiedział w wywiadzie, że maszyny zepsuły się w środę około 16:30, gdy Metropolitan Museum zmieniało scenografię do „Turandot” po próbie „La Rondine” Pucciniego, którego premiera odbędzie się w przyszłym tygodniu. Członkowie załogi próbowali użyć pił do przecięcia stalowych prętów w celu uwolnienia windy, ale ich wysiłki zakończyły się niepowodzeniem.
Około 18:30, godzinę przed rozpoczęciem programu, Gelb podjął decyzję: odwołać występ lub kontynuować wersję skróconą. Powiedział, że niechętnie odwraca się od fanów.
„Wszyscy się zjednoczyli” – dodał.
Metropolitan Museum wykorzystało fragment sceny z drugiego aktu „Turandot” – ścianę Pałacu Cesarskiego – jako tło, aby dodać trochę koloru. Akcja ograniczała się do mniej więcej pierwszych 20 stóp sceny.
Gelb próbował zachęcić śpiewaków, mówiąc im, że ich muzyka będzie potężniejsza, mówiąc tenorowi Sukjongowi Baekowi, że kiedy zaśpiewał słynną piosenkę „Nessun Dorma”, „będzie znacznie bliżej publiczności”.
Aby okazać wdzięczność publiczności, Baek zaśpiewał rzadki bis tej piosenki. Zespół Met nie mógł zrzucić na scenę złotego konfetti pod koniec opery ze względu na przepełnienie, więc zamiast tego wystrzelili je z balkonów nad widownią.
Wpadki techniczne rzadko wstrzymywały produkcję w Met. W 1966 roku, kiedy otwarto dom Lincoln Center, gramofon zepsuł się podczas próby do sztuki Barbera „Antony i Kleopatra”. Sopranistka Leontyne Price cudem uniknęła wpadnięcia w znajdującą się nad nią piramidę. W 2011 roku Wagner wykonał „Die Walküre”. opóźnienie Przez 45 minut z powodu problemu technicznego z zestawem 45 ton.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025