Tegoroczna jesienna edycja TV toczy się we mgle strajków pisarzy i aktorów. Sieci powoli dotrzymują swoich harmonogramów i wciąż reorganizują swoje programy na wrzesień i kolejne lata. Telewizje kablowe zmieniły daty premiery gotowych programów, obawiając się, że znikną one bez promocji ze strony swoich gwiazd, czego związek aktorów zakazał podczas strajku. Archiwa programów telewizyjnych wzywają.
Na pierwszy rzut oka jesienne harmonogramy stacji sugerują, że przerwa miała wpływ: jest ona wypełniona konkursami typu reality show i teleturniejami, których pracownicy zazwyczaj pracują na podstawie innych kontraktów niż ci Writers Guild i SAG-AFTRA.
ABC Program środowej premiery w godzinach największej oglądalności obejmuje „Celebrity Jeopardy!” Następnie „Koło fortuny gwiazd”, a następnie „Piramida 100 000 dolarów”. Czwartek CBS Dodano nowy konkurs o nazwie „Buddy Games”, będący uzupełnieniem długo działającego „Big Brother” i kontynuacji „The Challenge: USA”. NA Liscelebryci w poniedziałki przechodzą szkolenie wojskowe („Siły specjalne: najtrudniejszy test świata”), we wtorki zgadują piosenki („Wymień melodię gwiazdy”), a w środy śpiewają w absurdalnych strojach („The Masked Singer”).
Jednakże z wyjątkiem „Buddy Games”, czyli konkursów na obozach letnich dla grup dorosłych przyjaciół, żaden z programów wymienionych w poprzednim akapicie nie był nowy — stacje od wielu lat produkowały programy bez scenariusza w godzinach największej oglądalności. Ogólnie rzecz biorąc, ich skład wydaje się niesamowicie statyczny, bardziej przypominający przedłużony sezon letni ze znanymi tytułami i powtórkami niż niezwykle jałową jesień.
Zatem harmonogramy ostatecznie odzwierciedlają strajki nie dlatego, że wyglądają radykalnie odmiennie, ale dlatego, że ich uderzające podobieństwo przypomina o problemach, które doprowadziły do przestojów w pracy – że wszystko jest po prostu „treścią”, a jedynym rodzajem wartości jest wartość pieniężna.
Co mamy założyć na temat uczuć studiów do ludzi tworzących telewizję, gdy ich programy wskazują na obojętność wobec ludzi, którzy je oglądają? A może te kiepskie programy są efektem strategii korporacyjnej, ponieważ wydaje się, że obecnie wszystkie programy telewizyjne zostały skonsolidowane w kilku megamediach, które zmieniają sposób dostarczania programów i zarabiania twórców.
Nic dziwnego, że ABC chętnie oferuje konkursy śpiewu i celebrytów kręcących kołem, gdy Disney, będący jej właścicielem, chce subskrybować Hulu i Disney+, aby oglądać programy rodzinne i prestiżowe, a także programy franczyzowe, takie jak Marvel i „Gwiezdne Wojny”. seria. CBS? Aha, masz na myśli streamingowy dom imperium Paramount Global, gdzie możesz także oglądać powtórki programów Paramount+, takich jak „FBI True” i „Yellowstone?”
(Oczywiście ta zmiana nie ogranicza się do sieci. Nie myśl o HBO jako o ekskluzywnym kreatorze smaku w telewizyjnym świecie oddzielonym od programów o renowacji domów i robaków wyjmowanych z ludzkich ciał — wyobraź sobie zamiast tego zbiór skarbów, śmieci i Cały katalog „Przyjaciele” ułożony pod jednym tytułem. Bez znaczenia: max.)
To nie pierwsza jesień wypełniona reality show. ABC zawsze zamierzało wyemitować kolejny sezon „Dancing with the Stars” (byłby to 32. sezon); NBC zawsze zamierzało nadawać „The Voice” (sezon 24); Stacja CBS zawsze emitowała „Ocalały” (45) i „Niesamowity wyścig” (35); Fox kilkakrotnie umieszczał „Hell’s Kitchen” (22) w swojej jesiennej ofercie. Chociaż stacja CW w dużej mierze zrzekła się wszelkich roszczeń do oryginalnych programów i zamiast tego zdecydowała się wypełnić swój jesienny harmonogram wieloma bieżącymi programami zagranicznymi, nadal emituje nowe odcinki swojej wersji „Whose Line Is It Still?”, która rozpoczyna swój dwunasty sezon w listopadzie.
Stacja NBC popularyzuje powtórki seriali „Prawo i porządek” oraz „Chicago”, a oparcie się na uniwersum Dicka Wolfa było główną strategią programową przez większą część ostatnich trzech dekad. ABC będzie utrzymywać „Najzabawniejsze domowe filmy Ameryki” do czasu, aż Słońce pożre Ziemię. Animowane komedie Foxa na razie siedzą na półce.
Paski mieszczą się nawet w większości nowych kolorów. „Złoty kawaler” stacji ABC to „Kawaler” z 71-letnim wdowcem w centrum uwagi. Stacja NBC ma dwa seriale dramatyczne: „The Irrational” i „Found”, każdy oparty na procedurach kryminalnych, tak aby żaden Amerykanin nie przeżył dłużej niż kilka minut i nie zauważył osoby ukrywającej się za żółtą taśmą na miejscu zbrodni. Fox prezentuje nową kreskówkę Dana Harmona („Crapopolis”), jego trzeci obecnie serial animowany. CBS emituje oryginalną brytyjską wersję Ghosts jako dodatek do swojej amerykańskiej powtórki, co jest na swój sposób inspirującym wyborem, ale także prostym, biorąc pod uwagę sukces adaptacji.
Poza tym wśród naszych nowości znajdują się wspomniane wcześniej „Buddy Games”, którego gospodarzem i producentem wykonawczym jest Josh Duhamel, który wcześniej wyprodukował dwa filmy oparte na tej samej koncepcji, oraz dwa teleturnieje CBS: „Lotería Loca” prowadzony przez Jaime Camila, który Program telewizyjny. Wersja loterii w stylu bingo; oraz „Cage Raid” – adaptacja izraelskiego serialu, w którym ludzie kradną trofea z klatki. Na koniec jest Fox’s Snake Oil, mieszanka Shark Tank i Bullsh*t, prowadzony przez Davida Spade’a.
Aby być uczciwym, stacje te były już wcześniej liczone wiele razy, a programy takie jak „Abbott Elementary” stacji ABC, który w lipcu otrzymał osiem nominacji do nagrody Emmy, oraz „Ghosts” pokazują, że w serialu telewizyjnym wciąż jest mnóstwo dobrej zabawy i niepowtarzalności. . Format transmisji. Te seriale komediowe, seriale proceduralne i nie tylko mogą powrócić z nowymi odcinkami w nowym roku. (A może nawet wcześniej, jeśli strajki zostaną wkrótce rozwiązane). Ale takie iskry są rzadkie.
Już na początku XXI wieku programy telewizji kablowej premium zaczęły często osiągać lepsze wyniki niż programy sieciowe i od tego czasu wiele seriali streamingowych zrobiło to samo – zdobywając nagrody, zarabiając pieniądze i drenując nasze portfele. Słusznie! Po pewnym czasie wydawało się, że sieci ledwo podejmują walkę; Jak okiem sięgnąć pokazy policjantów i konkursy śpiewu, a także „Chirurdzy” i „Simpsonowie”.
Ale teraz nowa, efektowna platforma serialu nie jest już kosztowną ani bardziej luksusową platformą; Jest to darmowa telewizja strumieniowa z reklamami. Rosnąca popularność tych platform, takich jak The Roku Channel, Tubi, Pluto i Amazon’s Freevee, sugeruje, że widzowie chcą odtworzyć podstawowe wrażenia z telewizji kablowej z przeszłości z długimi seriami klasyków, ale chcą też oryginalnych programów, które są zabawne i interesujące ( Jury Freevee „Duty” otrzymało w tym roku cztery nominacje do nagrody Emmy, w tym dla najlepszej komedii) i chętnie przyjmuje reklamy. To jest publiczność telewizji sieciowej.
Oznacza to również, że kraty mogą zajmować w publicznej wyobraźni inną przestrzeń – parter nie jest penthousem, ale nie jest też modułem ogrodowym ani piwnicznym schowkiem. Popularne komedie i długie dramaty nadal mają wartość w dobie transmisji strumieniowej, być może teraz bardziej niż kiedykolwiek jako sposób na odciągnięcie rodziców i dzieci od ich indywidualnych ekranów.
Być może upadek teleturniejów ostatecznie zniechęci widzów i tym samym przekona reżyserów programów o wartości rzeczywistej kreatywności. Może to prowadzić do bardziej ryzykownych postaw w Hollywood, gdy strajki ostatecznie się zakończą. Być może następnym razem, gdy sieci będą musiały zawiesić prace, naprawdę odczujemy stratę.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025