Google udostępnia obecnie linki do stron internetowych w odpowiedziach opartych na sztucznej inteligencji w ramach wyszukiwania generatywnego.
Zobaczysz, że odpowiedzi przeglądowe oparte na sztucznej inteligencji mają ikony strzałek w dół; Po kliknięciu Google wyświetli odpowiednie strony internetowe, które pomogły w skonstruowaniu tej części odpowiedzi.
- „Począwszy od dzisiaj, gdy obok informacji w przeglądzie opartym na sztucznej inteligencji zobaczysz ikonę strzałki, możesz dotknąć, aby wyświetlić powiązane strony internetowe i łatwo dowiedzieć się więcej, odwiedzając te witryny. Ta funkcja zostanie wprowadzona najpierw w USA i będzie wdrażana w Japonii i Indiach w nadchodzących tygodniach.” Powiedział Hema Budaraju, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami w wyszukiwarce Google.
Jak to wygląda. Oto zrzut ekranu przedstawiający przykładowy wygląd tej funkcji:
Google udostępnił także GIF pokazujący, jak to działa:
Poprzednie testy. Na początku tego miesiąca Google rozpoczął testowanie linków w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję SGE w trzech różnych formatach. Google wstrzymało jednak test po 16 dniach Kontynuacja testów Test kart ze strzałkami w dół. Teraz Google zdecydowało się użyć formatu strzałki w dół w przypadku kart linków.
Google oświadczyło, że będzie nadal testować różne formaty:
- „Będziemy nadal testować różne sposoby wyświetlania wyników i słuchania opinii, nadając priorytet metodom, które w dalszym ciągu kierują ruch do odpowiednich witryn internetowych”.
Premiera w Japonii i Indiach. Google powiedział również, że SGE zostanie uruchomione w wersji beta w większej liczbie krajów i języków, w tym w Japonii i Indiach. Podczas gdy japońscy użytkownicy będą mogli korzystać z możliwości generatywnej sztucznej inteligencji w swoim lokalnym języku, Google twierdzi, że użytkownicy w Indiach będą mogli korzystać z SGE w języku angielskim i hindi.
Szukanie głosowe. Google twierdzi, że SGE umożliwi także wyszukiwanie głosowe, „aby użytkownicy mogli po prostu wypowiedzieć swoje zapytanie, zamiast je wpisywać i słuchać odpowiedzi, co jest dwiema powszechnymi preferencjami w obu krajach”.
reklamy. Reklamy pozostaną widoczne w wyznaczonych miejscach w interfejsach odpowiedzi generowanych przez SGE AI.
Wczesne dane z SGE. Google podzielił się także publicznymi komentarzami na temat swoich „wczesnych doświadczeń” z SGE.
- Naukowcy mają pozytywne doświadczenia.
- Najbardziej korzystają z SGE osoby w wieku od 18 do 24 lat.
- Badacze lubią zadawać pytania uzupełniające w ramach SGE, co pozwala im na dalsze udoskonalanie i pogłębianie swoich dociekań.
- Według Google reklamy są również przydatne, zwłaszcza jeśli są umieszczone nad lub pod przeglądem opartym na sztucznej inteligencji.
Dlaczego nas to obchodzi? Wspaniale jest widzieć, jak Google oficjalnie dodaje linki do stron internetowych w odpowiedziach SGE opartych na sztucznej inteligencji. Brak cytatów był frustrujący dla marketerów, wydawców i badaczy w ogóle. Google dodał, że nadal będzie „nadawać priorytet metodom, które w dalszym ciągu kierują ruch do odpowiednich witryn internetowych”.
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie