WASZYNGTON, 30 września (Reuters) – United Airlines (UW.O) W piątek podał, że pod koniec października zawiesi usługi na nowojorskim lotnisku Johna F. Kennedy’ego (JFK).
Na początku tego miesiąca United zagroziło podjęciem działań, jeśli Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) nie przyzna przewoźnikowi dodatkowych lotów.
United latało do San Francisco i Los Angeles tylko dwa razy dziennie z JFK, najbardziej ruchliwego lotniska w rejonie Nowego Jorku, po wznowieniu służby w 2021 roku.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
„Biorąc pod uwagę nasz obecny rozkład lotów, zbyt mały, aby być konkurencyjnym poza JFK – wraz z początkiem sezonu zimowego, ponieważ coraz więcej linii lotniczych będzie obsługiwać swoje sloty po wznowieniu lotów na JFK – United podjęło trudną decyzję o czasowym zawieszeniu usług na JFK. powiedział w notatce widzianej przez Reutersa. Linia lotnicza nie określiła, kiedy wznowi usługi.
United powiedział, że jego „dyskusje z FAA były konstruktywne”, ale dodał: „Jest również jasne, że proces zwiększania mocy produkcyjnych w JFK zajmie trochę czasu”.
United powiedział, że decyzja wpłynie na 100 pracowników pracujących w JFK, ale podkreślił, że „nikt nie traci pracy” i że personel przeniesie się do innych pobliskich terminali.
United poszukuje dodatkowych slotów – licencji na start i lądowanie – poprzez FAA i poszukuje umów handlowych na sloty od innych linii lotniczych.
FAA powiedział w piątek, że jest „poświęcony temu, aby w bezpieczny sposób rozszerzyć nowojorskie porty lotnicze i przepustowość przestrzeni powietrznej. Będziemy postępować zgodnie z naszym uczciwym i ustalonym procesem przyznawania przyszłych okien czasowych zwiększonej konkurencji”.
United powiedział, że bez stałych slotów nie będzie w stanie obsłużyć JFK „skutecznie w porównaniu z większymi rozkładami i bardziej atrakcyjnymi czasami lotów oferowanymi przez JetBlue Airways”. (JBLU.O) i American Airlines (AAL.O).
W 2015 roku United zawarł długoterminową umowę najmu 24 całorocznych powierzchni w JFK z Delta Air Lines. (DAL.N) Zakończył usługi JFK, aby skupić się na swojej stacji w pobliżu Newark w północnym New Jersey.
United argumentuje, że na JFK, 13. najbardziej ruchliwym lotnisku w Stanach Zjednoczonych, jest miejsce na wzrost, ponieważ od 2008 r. FAA i Zarząd Portu dokonały znacznych inwestycji w infrastrukturę, w tym „rozszerzanie pasów startowych, budowę wielowejściowych pasów startowych i tworzenie Szybkie wyrównanie plemników.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Raportowanie przez Davida Shepardsona) Montaż przez Sandrę Mahler i Aurorę Ellis
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii