Costco (COST) odnotowało kolejny ważny kwartał, ponieważ konsumenci szukają przyjaznych dla portfela cen na artykuły codziennego użytku.
W czwartkowe popołudnie firma odnotowała sprzedaż netto na poziomie 58,52 miliarda dolarów w porównaniu z szacunkami na poziomie 57,98 miliarda dolarów. Skorygowane zyski spółki w wysokości 3,78 USD również przekroczyły szacunki na poziomie 3,70 USD.
„Zdecydowanie wygrywamy w kategorii artykułów konsumenckich, gdzie widzimy niewielki spadek branży spożywczej i restauracji poza domem” – powiedział dyrektor generalny Ron Vacres, który Stanowisko objął w styczniu– powiedział w rozmowie z inwestorami.
Sprzedaż w tych samych sklepach, z wyłączeniem paliwa, wzrosła o 6,5%, napędzana wzrostem w działalności międzynarodowej (wzrost o 8,5%), w Kanadzie (wzrost o 7,4%) i Stanach Zjednoczonych (wzrost o 6%).
Dzieje się tak w momencie, gdy konsumenci szukają wartości w sklepach spożywczych. Według US Bureau of Labor Statistics, w kwietniu ceny artykułów spożywczych wzrosły o 1,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale spadły o 0,2% w porównaniu z marcem.
W miarę zmniejszania się inflacji konsumenci wracają do artykułów uznaniowych, „przede wszystkim zabawek, opon, trawników i ogrodów oraz środków poprawiających zdrowie i urodę” – powiedział podczas rozmowy dyrektor finansowy Gary Millership.
Według danych z tego kwartału hurtownia detaliczna odnotowała wzrost ruchu w ujęciu rok do roku, pokonując takie firmy jak Sam’s Club (WMT) i BJ’s Wholesale Club (BJ). Placer.ai.
Vacris powiedział, że Costco nie będzie musiało wprowadzać powszechnych obniżek cen, tak jak Target i Walmart, aby konkurować o klientów.
„Kupujący [for the company] „Codziennie i co tydzień sprawdzamy ceny i wszyscy je sprawdzamy co miesiąc, więc czujemy się dobrze z tym, gdzie jesteśmy dzisiaj i z naszym pasem startowym, aby zachować konkurencyjność w przyszłości”.
Costco obniżyło ceny niektórych produktów własnej marki, takich jak Kirkland Signature Pine Nuts i Kirkland Signature Frozen Shrimp Skewers.
Handel elektroniczny był kolejnym jasnym punktem ze wzrostem o 20,7%, a według Millership „głównym czynnikiem było złoto i srebro w sztabkach, karty podarunkowe i sprzęt komputerowy”. Liczba pobrań nowych aplikacji wzrosła o 32% do 35 milionów.
Firma rozszerzyła także współpracę z Uber Grocery w USA i Kanadzie.
W obszarze logistyki dostawy wzrosły o 28% rok do roku. Ta firma dostawcza konkuruje z Best Buy (BBY) i oferuje takie produkty, jak telewizory, komputery, sprzęt AGD, opony, a nawet materace.
Costco eksperymentuje z oferowaniem zapasów magazynowych online, ale Vakris twierdzi, że firma zamierza utrzymać swoje doświadczenie w sklepach stacjonarnych.
Składki członkowskie, będące głównym źródłem przychodów, były zgodne z szacunkami na poziomie 1,12 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 7,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Członkostwo Costco Gold Star kosztuje 60 USD rocznie, a członkostwo Executive kosztuje 120 USD. W zeszłym roku niektórzy mieszkańcy ulicy spodziewali się, że Costco podniesie opłaty tego lata.
W trzecim kwartale firma miała łącznie 74,5 miliona płatnych członków, w tym 34,5 miliona członków kadry kierowniczej.
Kiedy analityk zapytał, czy podwyższą opłaty, Millership odpowiedział: „To nadal ma miejsce, gdy podnosimy opłaty, a nie jeśli je zwiększamy”.
Oferowanie rozwiązań reklamowych może stanowić szansę, biorąc pod uwagę dostęp Costco do danych członków. Amerykański oddział medialny Walmart, Walmart Connect, odnotował wzrost sprzedaży o 26% Najnowsze wyniki kwartalne.
Akcje Costco wzrosły o 25% od początku roku, przewyższając 10% wzrost indeksu S&P 500 (^GSPC), i osiągnęły rekordową wysokość przed ogłoszeniem wyników finansowych za trzeci kwartał. Po tym raporcie akcje spółki spadły w piątek na początku notowań o prawie 2%.
„Nadal uważamy, że wycena premium jest uzasadniona, biorąc pod uwagę doskonałe perspektywy globalnego wzrostu jednostek Costco, jej wiodącą pozycję konkurencyjną i historię generowania zysków na akcjach” – napisał analityk Oppenheimer Rupesh Parikh w nocie dla klientów przed publikacją raportu. Kierownictwo może z czasem odblokować większą wartość dla akcjonariuszy, kierując alternatywnymi źródłami przychodów”.
Akcje spółki w dalszym ciągu zyskują dzięki bogatej bazie klientów oraz długiej historii stałego wzrostu udziału w rynku, napisał analityk JPMorgan Christopher Horvers.
Podsumowanie zarobków:
Oto, co Costco zgłosiło w swoich zyskach za trzeci kwartał fiskalny, w porównaniu z szacunkami Wall Street:
Sprzedaż netto: 58,52 miliarda dolarów w porównaniu do 57,98 miliarda dolarów
Skorygowany zysk na akcję: 3,78 USD w porównaniu z 3,70 USD
Całkowita sprzedaż porównywalnej spółki, bez paliwa: 6,5% w porównaniu z 5,93%
-
Wzrost sprzedaży w tym samym sklepie w USA: 6% w porównaniu z 5,51%
-
Wzrost sprzedaży w tym samym sklepie w Kanadzie: 7,4% w porównaniu z 6,96%
-
– Pozostałe kraje: 8,5% wobec 7,46%.
Rozwój handlu elektronicznego: 20,7% w porównaniu z 11,5%
Opłaty członkowskie: 1,12 miliarda dolarów w porównaniu do 1,12 miliarda dolarów
—
Brooke DiPalma jest starszą reporterką w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze pod adresem @Brooke De Palma Możesz też wysłać jej e-mail na adres [email protected].
Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości i wydarzenia dotyczące akcji spółek detalicznych, które pomogą Ci lepiej kierować strategią inwestycyjną
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii