Kiedy w środę rano wytwórnia Lionsgate wypuściła drugi zwiastun epickiego filmu Francisa Forda Coppoli „Megalopolis”, zaczęło się od lawiny krytyki jego wcześniejszych prac ze strony kilku znanych krytyków.
W cytatach przypisywanych ich recenzjom Ojca chrzestnego zwiastun cytuje Pauline Kael z The New Yorker, która stwierdziła, że film jest „osłabiony kunsztem”, oraz Andrew Sarris z The Village Voice krytykujący „luźny, pobłażliwy film”. Na ekranie pojawiają się także inne cytaty krytyków, takich jak Roger Ebert, John Simon, Stanley Kaufman, Vincent Canby i Rex Reed, w których zjadliwie krytykują pracę Coppoli nad arcydziełami takimi jak Czas Apokalipsy. Rzecz w tym, że te filmy przetrwały próbę czasu, ale ich początkowe reakcje nie. Wielu krytyków uznało premierę Megalopolis w Cannes za pobłażliwą i zagmatwaną. Nowy zwiastun ma na celu ukazanie najnowszego filmu Coppoli jako dzieła sztuki, które przetrwa próbę czasu, podobnie jak poprzednie filmy słynnego reżysera.
To interesująca kwestia, ale w argumentacji zawartej w zwiastunie jest duża luka. Problem, i to ogromny, polega na tym, że te cytaty nie pojawiają się w żadnej ze wspomnianych recenzji. Orzeł wskazał na nią Zostało to zweryfikowane przez różnorodnyŻadnego z tych stwierdzeń nie można znaleźć w internetowych wersjach opowiadań. W tej chwili nie jest jasne, skąd pochodzą którekolwiek z tych cytatów. Cytat Eberta opisujący „Draculę” jako „triumf stylu nad treścią” w rzeczywistości pochodzi z jego recenzji filmu „Batman” z 1989 roku.
różnorodnyBłędnie zacytowano Owena Gleibermana, który podczas recenzji filmu dla Entertainment Weekly, gdzie pracował w momencie premiery, nazwał Draculę Ram Stokera z 1992 r. „pięknym bałaganem” i podkreślił jego „absurd”.
„Nawet jeśli należysz do osób, które nie lubią krytyków, nie zasługujemy na to, aby mieć je w ustach” – Gleiberman mówi o cytatach ze zwiastuna. Z drugiej strony jest to drobny skandal że cały zwiastun Megalopolis opiera się na narracji Fałszywe. Krytycy pokochali „Ojca chrzestnego” i choć „Czas apokalipsy” wywołał podziały, spotkał się z dużym poparciem krytyków. Jeśli chodzi o mnie, nazwałem „Draculę” Brama Stokera, mam nadzieję Jeśli tak powiem! Jeśli chodzi o ten film, teraz brzmi nieźle.”
Niektórym krytykom wymienionym w zwiastunie naprawdę nie podobały się wczesne prace Coppoli. Trzcina, Na przykładktóry niektórzy określają jako „Czas Apokalipsy”, jest „talerzem pretensjonalnych nonsensów”.
Jeśli chodzi o Megalopolis, to faktycznie może ono zasługiwać na krytyczną ponowną ocenę. W swojej recenzji pt. różnorodnyPeter Debruge z The Hollywood Reporter negatywnie zareagował na film, pisząc, że „legendarny reżyser buduje głęboką i osobistą, choć nieprecyzyjną alegorię swojego związku ze sztuką” i dodał: „Okazuje się, że budowanie świata – to cenne narzędzie w… „Filmy XXI wieku, jakie ma do zaoferowania Hollywood – być może nie są jego specjalnością”.
„Megalopolis” zadebiutuje w amerykańskich kinach 27 września. Lionsgate nie odpowiedziało natychmiast na tę prośbę. różnorodnyReed, który nadal recenzuje pracę „Observera”, nie odpowiedział na prośbę o komentarz. Kyle, Simon, Ebert, Canby, Kaufman i Sarris nie żyją, co utrudnia poznanie ich reakcji.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025