Zamień prawie każdy rower w rower elektryczny za pomocą klipsa

Zamień prawie każdy rower w rower elektryczny za pomocą klipsa
Zbliżenie / Klips mocowany jest do starego roweru górskiego z końca lat 90-tych.

Erica Pangmana

Krótko po II wojnie światowej francuski producent Solex zaczął sprzedawać hulajnogi. To nie był „typowo” wyglądający motocykl z pedałami – Rowery są produkowane przez firmę Solex Były to zasadniczo rowery z małym dwusuwowym silnikiem zamontowanym nad przednim kołem, który na jednym litrze mieszanki gazowej mógł przejechać około 100 kilometrów. Wada: hulajnogi Solex były głośne i niewygodne w prowadzeniu ze względu na rozkład masy i nigdy nie przyjęły się w Ameryce Północnej.

Sekcja, startup z siedzibą na Brooklynie w Nowym Jorku, wymyślił własną wersję Solex. Jej jedyny produkt, zwany Clip, to silnik cierny, który można przymocować do przedniego widelca dowolnego roweru, zamieniając go w rower elektryczny. Przy cenie 499 dolarów za model Commuter i 599 dolarów za Explorera jest to stosunkowo niedrogi sposób na przekształcenie dowolnego roweru w rower elektryczny za ułamek ceny nowego roweru.

Zacisk montowany jest na przednim widelcu tuż pod zaciskiem hamulca.
Zbliżenie / Zacisk montowany jest na przednim widelcu tuż pod zaciskiem hamulca.

Erica Pangmana

Przy masie 4 kg (8,8 funta) w przypadku modelu Commuter (Explorer jest o funt cięższy) jest to zasadniczo przenośny napęd cierny. Istnieje odłączany kontroler, który można zamontować na kierownicy i samym urządzeniu. Model Explorer, który sprawdziliśmy, ma baterię o mocy 192 W, a pełne naładowanie zajmuje godzinę. Ma zasięg „do 12 mil”, co jest całkiem dokładnym stwierdzeniem opartym na naszych testach, a prędkość maksymalna wynosi 25 mil na godzinę. Model Commuter oferuje o połowę mniejszą pojemność akumulatora, czas ładowania i zasięg.

Dwanaście mil może nie wydawać się dużo, szczególnie w porównaniu z rowerami elektrycznymi, które mają zasięg większy niż 70 mil. Ale Clip nie jest przeznaczony do długich, spokojnych przejażdżek. To narzędzie dla osób chcących ożywić stare rowery, które mogą gromadzić kurz w garażu. W moim przypadku tym rowerem jest rower górski Gary Fisher Marlin z 1997 r., którym obecnie jeździ się tylko raz lub dwa razy w roku.

READ  Pracownicy Bandcamp zostali zwolnieni po sprzedaży Songtradr od Epic

Wytnij klips na rowerze

Klip dotarł do pudełka z przyklejoną w środku pojedynczą kartką instrukcji i parą kodów QR. Jedna prowadzi do przewodnika po produkcie, ale druga ma zaskakującą funkcję: zaplanuj indywidualną sesję mentorską z Clipem, co jest jednocześnie niezwykłe i fajne. U mnie trwało to około 20 minut.

Zdalne urządzenie klipsowe.  Naciśnij i przytrzymaj czerwony przycisk, aby uruchomić;  Biały przycisk poniżej odbuduje baterię.
Zbliżenie / Zdalne urządzenie klipsowe. Naciśnij i przytrzymaj czerwony przycisk, aby uruchomić; Biały przycisk poniżej odbuduje baterię.

Erica Pangmana

Teoretycznie przymocowanie obejmy do roweru jest proste i całkiem łatwe, gdy już się o tym przekonasz. Najpierw wyjmij pilota z klipsa, który mocuje się do kierownicy roweru za pomocą eleganckiego gumowego pierścienia. Następnie chwyć jedną stronę klipsa, przesuń przycisk na uchwycie i popchnij uchwyt do przodu. Następnie wyrównaj górną krawędź tak, aby znajdowała się bezpośrednio pod zaciskiem hamulca i pociągnij uchwyt zacisku w dół. Jeśli zrobisz to dobrze, usłyszysz satysfakcjonujące kliknięcie, a białe diody LED wskazujące poziom naładowania baterii na klipsie zaświecą się. Clip Wheel powinno teraz spoczywać na przednim kole roweru, więc gratulacje – masz teraz rower elektryczny.

Widok z góry.
Zbliżenie / Widok z góry.

Erica Pangmana

Proces jest bardzo prosty. Naciśnij i przytrzymaj czerwony przycisk, aby włączyć silnik cierny. Naciśnij i przytrzymaj biały przycisk, aby ponownie wykonać hamowanie. Brak wyświetlaczy i aplikacji sprawia, że ​​musimy wierzyć na słowo Clipowi, że funkcja odmładzania jest w stanie przywrócić od 12 do 18 procent zasięgu urządzenia. W praktyce pełni on funkcję hamulca niskociśnieniowego, przesyłając ładunek z powrotem do akumulatora.

Natychmiast po instalacji odkryłem, że muszę pedałować przez sekundę lub dwie, zanim naciśnięcie przycisku zostanie zarejestrowane w Clipie. Potem zadziałało jak czar. Najlepiej było umieścić pilota bliżej kierownicy i stopniowo przyzwyczaiłem się do trzymania przycisku podczas pedałowania. Nieco trudniej było pamiętać o przełączeniu przycisku regeneracji na biegu jałowym.

READ  Zaoszczędź do 800 USD, sprawdź teraz te wspaniałe oferty na iPhone’a 14 Plus

Dodatkowe 10 funtów sprzętu przymocowanego do przedniego koła zakłóca rozkład masy, co skutkuje jednym lub dwoma momentami „wow”, kiedy jadę z nim po raz pierwszy. Ale bardzo szybko zorientowałem się, jak sobie poradzić z rowerem i jego nowym środkiem ciężkości. Jeśli czujesz się leniwy, nie musisz w ogóle pedałować, a Clip w końcu sprawi, że będziesz poruszać się z prędkością około 30 km/h. Zacznij pedałować, a poczujesz, że klips zwiększa Twój wysiłek – chyba że droga jest mokra. Zacisk najlepiej sprawdza się na suchych drogach; Zostaw go w domu, jeśli pada deszcz.

Na koniec podróży rozładuj klip i zabierz go ze sobą.
Zbliżenie / Na koniec podróży rozładuj klip i zabierz go ze sobą.

Sekcja

Po dotarciu na miejsce chwyć uchwyt, pociągnij go do siebie i zdejmij obejmę z roweru. Włóż pilota z powrotem na miejsce i zabierz ze sobą klips.

Do wyboru jest wiele zestawów do konwersji rowerów elektrycznych, ale trudno mi wyobrazić sobie coś łatwiejszego w montażu i obsłudze. To właśnie sprawia, że ​​Clip jest tak dobrym produktem – nie trzeba bawić się narzędziami, montować silników i instalować akumulatorów. Zacisk dosłownie przyczepia się do roweru i elektryzuje go. Nie używałbym go podczas wycieczki do sklepu spożywczego, ponieważ nie chcę nosić klipsa w górę i w dół między alejkami. Jednak w przypadku szybkich wycieczek lub krótkich dojazdów do pracy jest to świetny sposób na tchnięcie nowego życia w stary rower.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *