23 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Zamień prawie każdy rower w rower elektryczny za pomocą klipsa

Zbliżenie / Klips mocowany jest do starego roweru górskiego z końca lat 90-tych.

Erica Pangmana

Krótko po II wojnie światowej francuski producent Solex zaczął sprzedawać hulajnogi. To nie był „typowo” wyglądający motocykl z pedałami – Rowery są produkowane przez firmę Solex Były to zasadniczo rowery z małym dwusuwowym silnikiem zamontowanym nad przednim kołem, który na jednym litrze mieszanki gazowej mógł przejechać około 100 kilometrów. Wada: hulajnogi Solex były głośne i niewygodne w prowadzeniu ze względu na rozkład masy i nigdy nie przyjęły się w Ameryce Północnej.

Sekcja, startup z siedzibą na Brooklynie w Nowym Jorku, wymyślił własną wersję Solex. Jej jedyny produkt, zwany Clip, to silnik cierny, który można przymocować do przedniego widelca dowolnego roweru, zamieniając go w rower elektryczny. Przy cenie 499 dolarów za model Commuter i 599 dolarów za Explorera jest to stosunkowo niedrogi sposób na przekształcenie dowolnego roweru w rower elektryczny za ułamek ceny nowego roweru.

Zacisk montowany jest na przednim widelcu tuż pod zaciskiem hamulca.
Zbliżenie / Zacisk montowany jest na przednim widelcu tuż pod zaciskiem hamulca.

Erica Pangmana

Przy masie 4 kg (8,8 funta) w przypadku modelu Commuter (Explorer jest o funt cięższy) jest to zasadniczo przenośny napęd cierny. Istnieje odłączany kontroler, który można zamontować na kierownicy i samym urządzeniu. Model Explorer, który sprawdziliśmy, ma baterię o mocy 192 W, a pełne naładowanie zajmuje godzinę. Ma zasięg „do 12 mil”, co jest całkiem dokładnym stwierdzeniem opartym na naszych testach, a prędkość maksymalna wynosi 25 mil na godzinę. Model Commuter oferuje o połowę mniejszą pojemność akumulatora, czas ładowania i zasięg.

Dwanaście mil może nie wydawać się dużo, szczególnie w porównaniu z rowerami elektrycznymi, które mają zasięg większy niż 70 mil. Ale Clip nie jest przeznaczony do długich, spokojnych przejażdżek. To narzędzie dla osób chcących ożywić stare rowery, które mogą gromadzić kurz w garażu. W moim przypadku tym rowerem jest rower górski Gary Fisher Marlin z 1997 r., którym obecnie jeździ się tylko raz lub dwa razy w roku.

Wytnij klips na rowerze

Klip dotarł do pudełka z przyklejoną w środku pojedynczą kartką instrukcji i parą kodów QR. Jedna prowadzi do przewodnika po produkcie, ale druga ma zaskakującą funkcję: zaplanuj indywidualną sesję mentorską z Clipem, co jest jednocześnie niezwykłe i fajne. U mnie trwało to około 20 minut.

Zdalne urządzenie klipsowe.  Naciśnij i przytrzymaj czerwony przycisk, aby uruchomić;  Biały przycisk poniżej odbuduje baterię.
Zbliżenie / Zdalne urządzenie klipsowe. Naciśnij i przytrzymaj czerwony przycisk, aby uruchomić; Biały przycisk poniżej odbuduje baterię.

Erica Pangmana

Teoretycznie przymocowanie obejmy do roweru jest proste i całkiem łatwe, gdy już się o tym przekonasz. Najpierw wyjmij pilota z klipsa, który mocuje się do kierownicy roweru za pomocą eleganckiego gumowego pierścienia. Następnie chwyć jedną stronę klipsa, przesuń przycisk na uchwycie i popchnij uchwyt do przodu. Następnie wyrównaj górną krawędź tak, aby znajdowała się bezpośrednio pod zaciskiem hamulca i pociągnij uchwyt zacisku w dół. Jeśli zrobisz to dobrze, usłyszysz satysfakcjonujące kliknięcie, a białe diody LED wskazujące poziom naładowania baterii na klipsie zaświecą się. Clip Wheel powinno teraz spoczywać na przednim kole roweru, więc gratulacje – masz teraz rower elektryczny.

Widok z góry.
Zbliżenie / Widok z góry.

Erica Pangmana

Proces jest bardzo prosty. Naciśnij i przytrzymaj czerwony przycisk, aby włączyć silnik cierny. Naciśnij i przytrzymaj biały przycisk, aby ponownie wykonać hamowanie. Brak wyświetlaczy i aplikacji sprawia, że ​​musimy wierzyć na słowo Clipowi, że funkcja odmładzania jest w stanie przywrócić od 12 do 18 procent zasięgu urządzenia. W praktyce pełni on funkcję hamulca niskociśnieniowego, przesyłając ładunek z powrotem do akumulatora.

Natychmiast po instalacji odkryłem, że muszę pedałować przez sekundę lub dwie, zanim naciśnięcie przycisku zostanie zarejestrowane w Clipie. Potem zadziałało jak czar. Najlepiej było umieścić pilota bliżej kierownicy i stopniowo przyzwyczaiłem się do trzymania przycisku podczas pedałowania. Nieco trudniej było pamiętać o przełączeniu przycisku regeneracji na biegu jałowym.

Dodatkowe 10 funtów sprzętu przymocowanego do przedniego koła zakłóca rozkład masy, co skutkuje jednym lub dwoma momentami „wow”, kiedy jadę z nim po raz pierwszy. Ale bardzo szybko zorientowałem się, jak sobie poradzić z rowerem i jego nowym środkiem ciężkości. Jeśli czujesz się leniwy, nie musisz w ogóle pedałować, a Clip w końcu sprawi, że będziesz poruszać się z prędkością około 30 km/h. Zacznij pedałować, a poczujesz, że klips zwiększa Twój wysiłek – chyba że droga jest mokra. Zacisk najlepiej sprawdza się na suchych drogach; Zostaw go w domu, jeśli pada deszcz.

Na koniec podróży rozładuj klip i zabierz go ze sobą.
Zbliżenie / Na koniec podróży rozładuj klip i zabierz go ze sobą.

Sekcja

Po dotarciu na miejsce chwyć uchwyt, pociągnij go do siebie i zdejmij obejmę z roweru. Włóż pilota z powrotem na miejsce i zabierz ze sobą klips.

Do wyboru jest wiele zestawów do konwersji rowerów elektrycznych, ale trudno mi wyobrazić sobie coś łatwiejszego w montażu i obsłudze. To właśnie sprawia, że ​​Clip jest tak dobrym produktem – nie trzeba bawić się narzędziami, montować silników i instalować akumulatorów. Zacisk dosłownie przyczepia się do roweru i elektryzuje go. Nie używałbym go podczas wycieczki do sklepu spożywczego, ponieważ nie chcę nosić klipsa w górę i w dół między alejkami. Jednak w przypadku szybkich wycieczek lub krótkich dojazdów do pracy jest to świetny sposób na tchnięcie nowego życia w stary rower.