6 października, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Warner Bros. Discovery przeżywa ogromny cios po porażce z NBA

Warner Bros. Discovery dokonuje ogromnego niegotówkowego odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości w wysokości 9 miliardów dolarów w swoim dziale sieci, aby dostosować wartość księgową swojej działalności związanej z telewizją linearną do niepewnej rzeczywistości związanej z odnawianiem praw do reklam i sportu w miarę przygotowań NBA ruszać naprzód.

Wartość aktywów linearnych w momencie fuzji Discovery i WarnerMedia dwa i pół roku temu była znacznie wyższa niż obecnie ze względu na migrację konsumentów i spadek liczby reklam. To dotyczy całej branży. Różnica między WBD Davida Zaslava a innymi dużymi firmami medialnymi polega na tym, że właśnie straciła ona lukratywny pakiet koszykarski na rzecz Amazona. WBD miało prawa do wyrównania i pozwało NBA o odzyskanie meczów, ale nikt nie wierzył, że może to zwyciężyć. Zaslav na początku procesu odnowienia umowy stwierdził, że firma nigdy nie potrzebowała NBA, ale w pozwie uznano, że strata jest ogromnym ciosem, który nie może poprawić nastroju inwestorów.

„Utrata wartości firmy nastąpiła w odpowiedzi na różnicę między wartością rynkową a wartością księgową, utrzymującą się słabość na amerykańskim rynku reklamy linearnej oraz niepewność związaną z odnowieniem praw stowarzyszonych i sportowych, w tym NBA” – podała spółka.

WBD odnotowało także „amortyzację przed opodatkowaniem związaną z przejęciem” w wysokości 2,1 miliarda dolarów.
„Wartości niematerialne, zwiększona wartość godziwa treści i koszty restrukturyzacji.”

To skomplikowany moment dla WBD, którego akcje spadły o około 70% w związku z fuzją, a inwestorzy wzywają do podjęcia takich działań, jak ponowny podział spółki, co jest bardzo skomplikowane. Według „Financial Times” firma może rozważyć sprzedaż swoich aktywów, w tym działalności związanej z grami.

Akcje spadły o około 6,5% po zamknięciu, a większość danych była niższa od oczekiwań z Wall Street.

Zaslav i kierownictwo organizują dziś rozmowę o 16:30 ET.

Odpisy aktualizacyjne były największą wiadomością w raporcie zysków za drugi kwartał, który – co jest pozytywne – odnotował znaczny wzrost przychodów z reklam online i liczby subskrybentów wraz z wprowadzeniem poziomu reklam Max Max i jego ekspansją w Ameryce Łacińskiej. Streamer zakończył czerwiec z ponad 103 milionami subskrybentów, co oznacza dodanie 3,6 miliona subskrybentów. Przychody z reklam w Internecie wzrosły o prawie 100%.

Jednak ogólna sprzedaż DTC spadła o 6%, a straty wzrosły do ​​107 mln dolarów z 3 mln dolarów w pierwszym kwartale 2023 r.

Studia stanęły w obliczu trudnych porównań z zeszłym rokiem, nie w kontekście filmów, ale gier, ponieważ rok 2023 był wspierany przez niezwykle popularny film Dziedzictwo Hogwartu. Przychody z kin wzrosły o 19% (z wyłączeniem walut obcych), głównie ze względu na wyższe przychody z rozrywki domowej Wydma: część drugaa przychody ze sprzedaży biletów wyższe niż Godzilla x Kong: Nowe imperium, Został wydany pod koniec marca.

Zyski studia spadły o 24%.

Przychody i zyski sieci spadły odpowiednio o 8% do 5,2 miliarda dolarów i około 2 miliardów dolarów.

Przychody z dystrybucji spadły o 8%, głównie w wyniku spadku o 9% liczby krajowych abonentów linearnej płatnej telewizji. Przychody reklamowe również spadły o 9%, z wyłączeniem walut obcych, głównie ze względu na 13% spadek oglądalności w sieciach lokalnych i rynek reklamy miękkiej w Stanach Zjednoczonych.

Przychody z treści wzrosły o 5%, głównie ze względu na terminy zawierania umów licencyjnych ze stronami trzecimi.

Całkowite przychody WBD spadły o 6% do 9,7 miliarda dolarów.

„W Warner Bros. Discovery naszym najwyższym priorytetem jest nasza globalna działalność skierowana bezpośrednio do konsumentów i jesteśmy bardzo zadowoleni z rosnącej dynamiki, którą obserwujemy, o czym świadczy kolejny silny kwartał wzrostu z 3,6 milionami nowych przyłączeń netto, wspierany przez naszą ciągłą ekspansja międzynarodowa i inwestycje w wysokiej jakości, różnorodne treści” – stwierdził Zaslav w oświadczeniu.

„Biorąc pod uwagę trudności stojące przed branżą, podjęliśmy i nadal będziemy podejmować odważne kroki, takie jak ponowne wyobrażenie sobie naszych istniejących partnerstw liniowych i poszukiwanie nowych możliwości łączenia, mając na celu szybsze udostępnienie Max na urządzeniach większej liczby konsumentów za ułamek ceny kosztu przejęcia i widzimy wyraźne dowody na to, że te i inne działania, które podejmujemy, pomogą zwiększyć rentowność sektora w drugiej połowie roku oraz w roku 2025 i później”.

więcej