Pasażerowie lotów w Stanach Zjednoczonych doświadczyli w ten weekend powszechnych odwołań i opóźnień lotów ze względu na rosnący popyt na podróże w połączeniu z powszechnym niedoborem personelu.
Od piątku do niedzieli linie lotnicze latające w Stanach Zjednoczonych, na ich terenie lub poza nimi odwołały ponad 1400 lotów, zgodnie z Świadomy lotu, Witryna śledząca loty, unieruchomiona i zła niektórzy pasażerowie zmierzający na swoje długo oczekiwane letnie wakacje. Ponadto, według danych serwisu, w weekend przełożono ponad 14 000 lotów.
Wydaje się, że niektóre linie lotnicze zmagają się z liczbą pasażerów, która zbliża się lub w niektórych przypadkach przekracza poziom sprzed pandemii. W piątek Administracja Bezpieczeństwa Transportu sprawdziła więcej pasażerów — 2,49 miliona osób Bardziej niż jakikolwiek inny dzień w tym roku. Przekroczyło to 2,18 pasażerów, których przebadano 1 lipca 2019 r., przed wybuchem pandemii.
To doświadczenie było frustrujące dla niektórych pasażerów amerykańskich linii lotniczych. Według FlightAware w sobotę 1048 — lub 29 procent — lotów Southwest Airlines, a także 28 procent lotów American Airlines, było opóźnionych. United Airlines i Delta Air Lines miały podobne problemy, opóźniając 21 procent i 19 procent ich lotów. Wydawało się, że w niedzielę, w środku weekendu, podróżnicy otrzymują wytchnienie od najgorszych problemów.
Powiedział: „Oczywiście, jeśli twój lot jest opóźniony lub odwołany, to katastrofa”. Robert W. Mann Jr.były dyrektor linii lotniczych, który obecnie prowadzi firmę doradztwa lotniczego RW Mann & Company.
Mann zauważył, że w typowym miesiącu około 20 procent lotów jest opóźnionych lub odwołanych. Ale powiedział, że w ten weekend było około 30 procent – wzrost o 50 procent. „Jest trochę gorzej niż zwykle” – powiedział.
Dodatkową presją na przewoźników w ten weekend była usterka w systemie planowania pilotów American Airlines, która umożliwiła pilotom zrezygnowanie z tysięcy przydziałów lotów w lipcu. Linia lotnicza poinformowała w sobotę, że nie spodziewa się żadnego „wpływu operacyjnego” z powodu usterki.
Ale Stowarzyszenie Pilotów SprzymierzonychAmerican Airlines Pilots Association poinformowało, że firma zwróciła loty, które zostały jednostronnie zestrzelone bez zgody pilotów. Związek powiedział, że naciska na linię lotniczą, aby zapłaciła „premię za uciążliwości” pilotom dotkniętym problemami z systemem planowania.
Na znak rosnącej frustracji pasażerów tego lata, dyrektor generalny Delta Airlines Ed Bastian przeprosił w zeszłym tygodniu.
„Wiem, że wielu z was mogło napotkać zakłócenia, czasami znaczące, w swoich podróżach, gdy odbudowujemy nasze operacje od głębin 2020 r., spełniając jednocześnie rekordowy poziom popytu” – napisał w swojej książce Bastian. Opublikowano na LinkedIn. „Chociaż większość naszych lotów nadal odbywa się na czas, ten poziom zakłóceń i niepewności jest nie do zaakceptowania” – dodał.
W e-mailu Morgan Durant, rzecznik Delta, powiedział, że linia lotnicza zarządza „czynnikami łączącymi” złą pogodę i opóźnienia w kontroli ruchu lotniczego, co wpływa na dostępność załóg lotniczych. Durant powiedział, że linia lotnicza „pracowała przez całą dobę, aby uczynić działanie Delty tak elastycznym, jak to tylko możliwe, aby zminimalizować efekt mnożnikowy turbulencji”. „Jednak w ten weekend spodziewane są pewne wyzwania operacyjne”.
W miarę upływu weekendu fala problemów z lotem zaczęła ustępować. Według FlightAware do niedzieli wieczorem Delta odwołała zaledwie 1 procent swoich lotów, a tylko 15 procent lotów Southwest Airlines było opóźnionych.
Southwest powiedział w niedzielę, że oferuje „bezpieczne i niezawodne doświadczenie w całej naszej sieci dzisiaj z mniej niż 10 anulowaniami w ciągu dnia”.
American Airlines i United Airlines nie odpowiedziały od razu na e-maile z prośbą o komentarz.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii