- Napisane przez Natashę Botti i Mosesa Colleya Garziao
- BBC News w Londynie i Monrowii
W kilku krajach Afryki zgłoszono poważne awarie Internetu.
W czwartek zgłoszono powszechne awarie w takich krajach, jak Republika Południowej Afryki, Nigeria, Wybrzeże Kości Słoniowej, Liberia, Benin, Ghana i Burkina Faso.
Od tego czasu usługi w Liberii i Republice Południowej Afryki zostały w dużej mierze przywrócone.
Nie było od razu jasne, co spowodowało awarię kabla, co frustrowało miliony klientów na całym kontynencie.
„Wygląda na to, że istnieje pewien wzór w czasie występowania zakłóceń, obejmujących obszar od północnej do południowej Afryki” – stwierdził Cloudflare Radar, który dostarcza informacji na temat połączeń internetowych.
Emerytowany ekspert powiedział BBC, że czasami kable podmorskie mogą zostać przecięte, nawet przez gruz.
„Mogą również wystąpić podmorskie osuwiska, podczas których części dna morskiego mogą stać się niestabilne, powodując wyrzucanie ogromnych ilości błota w dół doliny lub wąwozu” – dodał.
„Gdy kable dotrą do brzegu i zostaną zakopane pod ziemią, mogą być podatne na przypadkowe lub celowe uszkodzenie”.
Niezależnie od przyczyny, spowodowało to ogromne trudności dla osób zarabiających na życie dzięki Internetowi.
„Nie można było porozumieć się z klientami. Musiałam także zorganizować dostawę za pośrednictwem aplikacji internetowej” – powiedziała w piątek BBC projektantka mody Chick Seno z Abidżanu na Wybrzeżu Kości Słoniowej.
„Bez Internetu nie mógłbym nic zrobić”.
Według Netblocks, monitorującego cyberbezpieczeństwo i łączność internetową, łączność internetowa na Wybrzeżu Kości Słoniowej spadła w czwartek rano do zaledwie około 4%.
Netblocks twierdzi, że w pewnym momencie w Liberii odsetek ten spadł do 17%, w Beninie do 14%, a w Ghanie do 25%.
W czwartek Vodacom poinformował w Republice Południowej Afryki, że klienci „doświadczają sporadycznych problemów z łącznością z powodu licznych usterek w kablach podmorskich”.
Zgłoszono także awarię w systemie kablowym MainOne obsługującym komercyjne centrum Nigerii, Lagos.
W czwartek rząd Liberii potwierdził, że od rana zgłoszono awarię Internetu.
W zdecydowanej większości kraju obywatele nie mieli dostępu do podstawowego internetu i mediów społecznościowych. Zgłoszono również, że problem dotyczy międzynarodowych przelewów bankowych, a międzynarodowe połączenia głosowe są ograniczone.
„Czuję się, jakby dzisiaj zginęło 50% mojego życia” – powiedział w czwartek Benjamin Jarkbah BBC ze stolicy Liberii, Monrowii.
Fatoumata Bari powiedziała, że jej działalność została wstrzymana, ponieważ nie mogła otrzymywać płatności za pomocą mobilnego przekazu pieniężnego.
Władze ds. Komunikacji Liberii podały, że przyczyną zdarzenia był wypadek podwodnego kabla komunikacyjnego łączącego Wybrzeże Afryki z Europą (ACE) na Wybrzeżu Kości Słoniowej.
W Ghanie Krajowy Urząd ds. Łączności (NCA) poinformował, że przyczyną awarii było wielokrotne zerwanie kabli podmorskich.
Dodatkowe raporty George'a Wrighta i Nicholasa Neguse'a
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii