25 listopada, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

„W głowie się nie mieści” 2 Disneya i Pixara ustanawia rekordowy weekend otwarcia

Skomentuj zdjęcie, Inside Out 2 to pierwsza kontynuacja nagrodzonego Oscarem filmu z 2015 roku

  • autor, João da Silva
  • Rola, Reporter biznesowy

„Inside Out 2” studia Pixar pobiło w weekend rekordy kasowe, zarabiając na całym świecie szacunkowo 295 milionów dolarów (232,6 miliona funtów).

W Ameryce Północnej sprzedaż biletów sięgnęła około 155 milionów dolarów, pokonując Dune: Część druga jako najbardziej dochodowy film w weekend otwarcia w tym roku.

Stanowi to wielką wygraną dla kin, które w tym roku odnotowały słabe zyski ze sprzedaży biletów w przypadku niektórych nowych filmów.

Pierwszy weekend Inside Out 2 był znacznie lepszy niż oryginał, który zarobił 90 milionów dolarów w weekend otwarcia, a następnie zarobił na całym świecie 858 milionów dolarów.

Było to drugie najlepsze otwarcie firmy na rynku północnoamerykańskim, po Iniemamocnych 2 z 2018 roku.

Udany weekend otwarcia stanowi impuls dla studia Pixar po stosunkowo słabych wynikach otwarcia niektórych jego ostatnich produkcji.

Inside Out 2 to pierwsza część nagrodzonego Oscarem w 2015 roku filmu, który skupia się na uczuciach młodej dziewczyny o imieniu Riley.

Podczas gdy pierwotna wersja skupiała się na emocjach, takich jak radość, strach i złość, najnowsza wersja porusza takie kwestie, jak zazdrość i niepokój.

Udane otwarcie Inside Out 2 to jasny punkt w tym, co jak dotąd było powolnym początkiem lata dla wytwórni filmowych.

Duża część sprzedaży karnetów rocznych zwykle odbywa się od pierwszego weekendu maja do początku września.

Jednak zeszłoroczny strajk aktorów i scenarzystów sprawił, że w tym roku mniej filmów było gotowych do premiery.

Branża musiała również borykać się z usługami przesyłania strumieniowego zarówno treści, jak i klientów.

Według firmy Comscore zajmującej się badaniem rynku mediów liczba biletów do kina sprzedanych w tym roku w Ameryce Północnej spadła o prawie jedną czwartą w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.