6 września, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Vincent Fliposter, fałszywy pracownik strajku masowego, który przypisał sobie największą w historii awarię IT

Zdjęcie Vincenta Flipostera w ciągu kilku minut stało się wirusowe i zyskało już prawie 400 000 polubień.

Nowe Delhi:

„Co to jest CrowdStrike? Dlaczego na moim komputerze z systemem Windows pojawia się niebieski ekran śmierci? Kto jest odpowiedzialny za największą w historii awarię IT?”

Oto pytania, które zdominowały rozmowy na całym świecie po tym, jak błąd Microsoftu spowodował awarię komputerów z systemem operacyjnym Windows. Chociaż obecnie wiadomo, że aktualizacja oprogramowania antywirusowego Falcon Sensor firmy CrowdStrike była odpowiedzialna za masową awarię na całym świecie, ludzie wciąż zastanawiają się, jak dopuszczono do wydania tak wadliwej aktualizacji i kto za tym stoi.

Wchodzi Vincent Fliposter, użytkownik X, który udaje pracownika Crowdstrike. Vincent włamał się do Internetu, zamieszczając wygenerowane przez sztuczną inteligencję zdjęcie siebie przed biurem CrowdStrike, z podpisem: „Pierwszy dzień w Crowdstrike, opublikowałem małą aktualizację i wziąłem wolne popołudnie”.

Zdjęcie stało się popularne w ciągu kilku minut i zyskało już prawie 400 000 polubień i zostało udostępnione przez ponad 36 000 użytkowników.

Dwie godziny później Fliposter opublikował kolejną aktualizację – firma ogłosiła, że ​​został zwolniony. Opublikował także krótki film, w którym bierze „odpowiedzialność” za spowodowanie globalnej awarii.

Vincent Fliposter zmienił także swoją biografię na X (dawniej Twitter), aby dopasować ją do parodii. Jego życiorys brzmiał: „Były pracownik Crowdstrike, zwolniony bezprawnie, zmienił tylko jedną linijkę kodu, aby poprawić wydajność. Szukam pracy jako administrator systemu”.

Kiedy próbował z tego żartować, tysiące ludzi w Internecie uwierzyło w jego sarkazm i uwierzyło, że to on jest odpowiedzialny za niebieski ekran śmierci (BSOD) w ich systemach. Linie lotnicze, banki, kanały telewizyjne i wiele innych branż szybko zareagowało na problem, a ludzie w mediach społecznościowych szybko zaczęli szukać „winowajcy”.

Choć wielu użytkowników chwaliło go za to, że nie musiał pracować w piątek, niektórzy zamieścili na jego temat obraźliwe wiadomości.

Fakt: Vincent jest satyrykiem prowadzącym belgijski serwis informacyjny Nordpress. Wystąpił jako gość we France TV, gdzie powiedział: „Ludzie przyciągają historie, które potwierdzają ich uprzedzenia”.

W innym wyjaśnieniu, dlaczego jego dowcip natychmiast zainteresował internautów, powiedział: „Żaden oskarżony nie został jeszcze oskarżony. Właśnie podałem go na srebrnej tacy. Ludzie lubią mieć oskarżonego. Oskarżony wygląda na zupełnie głupiego i jest dumny ze swojej głupoty. Bierze urlop po… „W południe pierwszego dnia pracy robi się ogromne zamieszanie, ponieważ ludzie desperacko szukają nowych informacji, a fałszywe informacje są z natury nowe i nie będziesz ich czytać. to gdziekolwiek indziej.”

Powiedział również, że tweet został udostępniony przez tych, którzy wiedzieli, że to żart, ale wzmocnienie wysłało go na terytorium, gdzie ludzie dosłownie traktowali każde słowo tweeta.

Miliony użytkowników na całym świecie nadal doświadczają problemów, a zarówno Microsoft, jak i CrowdStrike starają się rozwiązać ten problem tak szybko, jak to możliwe.

Najnowsza wersja Falcon Sensora miała zwiększyć bezpieczeństwo systemów klientów CrowdStrike przed włamaniami poprzez aktualizację zagrożeń, przed którymi chroni. Jednak błąd w kodzie plików aktualizacyjnych doprowadził do jednej z najpowszechniejszych przestojów w ostatnich latach w firmach korzystających z systemu operacyjnego Windows firmy Microsoft.

Problemy szybko pojawiły się po piątkowym wprowadzeniu aktualizacji, a użytkownicy opublikowali w mediach społecznościowych zdjęcia komputerów z niebieskimi ekranami wyświetlającymi komunikaty o błędach. W branży nazywane są one „niebieskimi ekranami śmierci”.