Unilever Inwestuje w polską fabrykę żywności w Poznaniu, aby zwiększyć produkcję swoich marek makaronów ramen.
Z raportu wynika, że światowy gigant FMCG wysyła do zakładu „prawie” 90 mln zł (20,8 mln dolarów) w celu dodania nowej linii produktów do swoich marek makaronów Knorr, Unox i Amino.
Unilever powiedział, że projekt obejmie automatyzację produkcji 600 000 torebek makaronu dziennie do dystrybucji w Polsce, na Węgrzech, w Holandii i innych „wybranych” krajach europejskich.
Poznań, specjalizujący się w żywności w ramach jednostki biznesowej żywienia, jest jedną z trzech fabryk Unilever w kraju Europy Wschodniej. Posiada centrum operacyjne w Katowicach oraz zakład w Bydgoszczy produkujący produkty do pielęgnacji domu i higieny osobistej.
„Inwestycja w Poznaniu pomoże nam w dalszym ciągu odpowiadać na rosnące wymagania rynku europejskiego” – powiedziała Hanneke Faber, dyrektor Jednostki Biznesowej Żywienia. „Swoją pozycję umacnia także nasz polski biznes spożywczy.”
Unilever nie podaje danych dotyczących sprzedaży dla poszczególnych krajów rynków wschodzących, ale region geograficzny pozostaje dla firmy kluczowym obszarem rozwoju.
Zasadniczy wzrost sprzedaży (USG) w pierwszej połowie ostatniego roku obrotowego – zgłoszony w lipcu – wyniósł 10,6% na rynkach wschodzących, czyli był wyższy niż wskaźnik w grupie wynoszący 9,1%. USG dla światowego sektora żywienia wynosi 10,4%.
Globalny obrót całej firmy w ciągu sześciu miesięcy wyniósł 30,4 miliarda euro (32,6 miliarda dolarów).
Nowa linia produkcyjna w Poznaniu zostanie „zoptymalizowana” pod kątem zrównoważonego rozwoju, w tym zużycia energii i wody.
Przemysław Fejfar, dyrektor fabryki, dodał: „Nasza poznańska fabryka jest jednym z największych zakładów produkujących żywność w Unileverze. Dzięki kolejnym inwestycjom możemy skuteczniej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i nadal doskonalić naszą działalność.
W marcu Unilever ogłosił, że zainwestuje 20 milionów euro w nową fabrykę artykułów higieny osobistej w obwodzie kijowskim na Ukrainie, tuż za granicą z Polską.
Jednak firma znalazła się pod ostrzałem ze względu na dalszą obecność w Rosji, która najechała Ukrainę w lutym 2022 roku.
W lipcu Unilever został wpisany na listę „międzynarodowych sponsorów wojny” ukraińskiej Narodowej Agencji Antykorupcyjnej (NACP).
Na liście pozostaje FMCG Pierre Mondelez International, a w tym miesiącu dodano PepsiCo i Mars.
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35