Getynga, Niemcy – Unia Europejska sfinalizowała jedno z najdalej idących przepisów prawnych na świecie, aby uporać się z potęgą największych firm technologicznych, ustanawiając przepisy, które będą miały wpływ na sklepy z aplikacjami, reklamę online, handel elektroniczny, usługi przesyłania wiadomości i nie tylko. dzień. narzędzia cyfrowe.
Ustawa, zwana ustawą o rynkach cyfrowych, będzie najbardziej kompleksową częścią polityki cyfrowej od czasu tryb blokowy ten Najsurowsze na świecie zasady ochrony danych osobowych online Wejście w życie w 2018 r. Ustawodawstwo ma na celu uniemożliwienie największym platformom technologicznym korzystania z ich połączonych usług i ogromnych zasobów w celu ograniczania użytkowników i miażdżenia wschodzących konkurentów, ustępując miejsca nowym podmiotom i promując większą konkurencję.
W praktyce oznacza to, że firmy takie jak Google nie mogą już gromadzić danych z różnych usług w celu dostarczania ukierunkowanych reklam bez zgody użytkowników, a Apple może być zmuszone do dopuszczenia alternatyw dla App Store na iPhone’ach i iPadach. Osoby łamiące prawo, które prawdopodobnie wejdą w życie na początku przyszłego roku, mogą zostać ukarane wysokimi grzywnami.
Ustawa o rynkach cyfrowych jest częścią dwustronnego strajku europejskich regulatorów. Oczekuje się, że na początku przyszłego miesiąca Unia Europejska osiągnie porozumienie w sprawie prawa, które zmusi firmy zajmujące się mediami społecznościowymi, takie jak Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, do bardziej agresywnego monitorowania swoich platform.
Dzięki tym działaniom Europa umacnia swoją pozycję lidera jako najbardziej agresywnego regulatora dla firm technologicznych, takich jak Apple, Google, Amazon, Meta i Microsoft. Normy europejskie są często przyjmowane na całym świecie, a najnowsze ustawodawstwo podnosi poprzeczkę, potencjalnie narażając firmy na: Nowa era cenzury Podobnie jak sektory opieki zdrowotnej, transportu i bankowości.
W obliczu wielkich platform internetowych, które zachowują się tak, jakby były „zbyt duże, by się nimi przejmować”, wycofali się ze swojej pozycji – powiedział Thierry Breton, starszy specjalista ds. cyfrowych w Komisji Europejskiej. „Kładziemy kres tzw. Dzikiemu Zachodowi kontrolującemu naszą przestrzeń informacyjną. Nowe ramy, które mogą stać się punktem odniesienia dla demokracji na całym świecie.”
W czwartek przedstawiciele Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej pracowali za zamkniętymi drzwiami w Brukseli, aby osiągnąć ostateczne porozumienie. Ich porozumienie nastąpi po blisko 16 miesiącach rozmów – w szybkim tempie dla unijnej biurokracji – i utoruje drogę do ostatecznego głosowania w Parlamencie i wśród przedstawicieli 27 krajów UE. To ostateczne zatwierdzenie jest formalnością.
Ruchy Europy kontrastują z brakiem aktywności w Stanach Zjednoczonych. Podczas gdy Republikanie i Demokraci przeprowadzili kilka przesłuchań w Kongresie na wysokim szczeblu Sprawdzanie metaW ostatnich latach m.in. Twitter i amerykańscy regulatorzy wnieśli pozwy antymonopolowe Google A martwyNie uchwalono żadnych nowych ustaw federalnych dotyczących tego, co wielu uważa za nieskrępowaną potęgę firm technologicznych.
Nowe europejskie przepisy mogą stanowić zapowiedź tego, co nadejdzie w innych częściach świata. Regionalne prawo dotyczące prywatności z 2018 r., Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, które ogranicza zbieranie i udostępnianie danych osobowych w Internecie, jest modelem w krajach od Japonii po Brazylię.
Droga do prawa rynków cyfrowych napotkała przeszkody. Decydenci polityczni zajęli się tym, co według organów nadzoru jest jednym z Największy wysiłek lobbingowy Widziano to w Brukseli, gdy grupy branżowe próbowały rozwodnić nowe prawo. Zignorowali również obawy administracji Bidena, że przepisy są nieuczciwie wymierzone w firmy amerykańskie.
Pozostają pytania, jak nowe prawo będzie działać w praktyce. Oczekuje się, że firmy będą szukać sposobów na zmniejszenie swojego wpływu na drodze sądowej. A regulatorzy będą potrzebować nowych środków, aby opłacić swoje rozszerzone obowiązki nadzorcze, gdy budżety znajdą się pod presją pandemii.
„Presja będzie silna, aby szybko i szybko pokazać wyniki” – powiedział Thomas Finney, doświadczony prawnik antymonopolowy w Brukseli, który reprezentował Amazon, Microsoft i Spotify.
Oczekuje się, że prawo o rynkach cyfrowych będzie miało zastosowanie do tak zwanych platform gatekeeper z kapitalizacją rynkową przekraczającą 75 miliardów euro, czyli około 82 miliardów dolarów, w tym Alphabet, właściciel Google, YouTube, Amazon, Apple, Microsoft i Meta.
Szczegóły prawa czyta się jak lista życzeń konkurentów dużych firm.
Apple i Google, które tworzą systemy operacyjne działające na prawie każdym smartfonie, zostaną poproszone o rozluźnienie przyczepności. Apple prawdopodobnie po raz pierwszy zezwoli na alternatywne sklepy z aplikacjami. Oczekuje się również, że prawo umożliwi firmom takim jak Spotify i Epic Games korzystanie z alternatywnych płatności Apple w App Store, który pobiera 30-procentową prowizję.
Na urządzeniach z Androidem Google prawdopodobnie zapewni klientom opcje korzystania Poczta e-mail i inne usługi wyszukiwania w sprawie telefonów komórkowych w Europie, podobnie jak to robiło już w odpowiedzi na wcześniejsze orzeczenie antymonopolowe w Unii Europejskiej. Środa, ogłosił Google Spotify i niektórzy inni twórcy aplikacji będą mogli oferować Google alternatywne metody płatności w swoich App Store.
Oczekuje się, że Amazon będzie miał zakaz wykorzystywania danych zebranych od sprzedawców zewnętrznych w swoich usługach w celu oferowania konkurencyjnych produktów, co jest praktyką, która jest przedmiotem Oddzielne dochodzenie antymonopolowe UE. Meta nie była również w stanie zebrać danych o konkurentach w celu rozwijania konkurencyjnych usług.
Prawo może doprowadzić do poważnych zmian w aplikacjach do przesyłania wiadomości. WhatsApp, który jest własnością Meta, może być zobowiązany do zaoferowania użytkownikom konkurencyjnych usług, takich jak Signal lub Telegram, możliwości wysyłania i odbierania wiadomości do osób korzystających z WhatsApp. Te konkurencyjne usługi będą miały możliwość zapewnienia interoperacyjności swoich produktów z WhatsApp.
Najwięksi dostawcy reklamy internetowej, Meta i Google, prawdopodobnie nie będą mogli wyświetlać ukierunkowanych reklam bez zgody. Wyświetlanie reklam na podstawie danych zebranych od osób poruszających się między YouTube a wyszukiwarką Google lub Instagramem i Facebookiem jest bardzo opłacalne dla obu firm.
Decydenci rozważali również dodanie klauzuli, która mogłaby dać wydawcom w Europie możliwość negocjowania nowej rekompensaty z Google i Meta za artykuły publikowane na ich platformach. a konfrontacja Z powodu tego problemu w Australii Facebook krótko naciskał, aby przestać zezwalać organizacjom prasowym na publikowanie artykułów w tym kraju.
„Wielcy strażnicy uniemożliwili firmom i konsumentom korzystanie z konkurencyjnych rynków cyfrowych” – powiedziała w oświadczeniu Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca wykonawcza Komisji Europejskiej, która nadzoruje politykę cyfrową i konkurencyjną. Powiedziała, że firmy muszą teraz „przestrzegać dobrze zdefiniowanego zestawu obowiązków i zakazów”.
Meta, Microsoft i Amazon odmówiły komentarza. Google i Apple nie odpowiedziały na prośby o komentarz.
Anu Bradford, profesor prawa Uniwersytetu Columbia, który ukuł ten termin „Efekt Brukseli” Mówiąc o wpływie prawa UE, powiedział, że europejskie przepisy często stają się globalnymi standardami, ponieważ firmom łatwiej jest stosować je w całej organizacji, a nie w jednym obszarze geograficznym.
„Wszyscy oglądają DMA, bez względu na to, czy są to wiodące firmy technologiczne, ich konkurenci czy zagraniczne rządy” – powiedziała Bradford, odnosząc się do ustawy o rynkach cyfrowych. „Możliwe, że nawet Kongres Stanów Zjednoczonych dojdzie teraz do wniosku, że nie ma już inwigilacji z boku, gdy UE reguluje amerykańskie firmy technologiczne, i przejdzie od dyskusji o reformie legislacyjnej do faktycznego prawodawstwa”.
Prezydent Biden mianowany Lina ChanJonathan Kanter, wybitny krytyk Amazona za kierowanie Federalną Komisją Handlu i prawnik krytyczny wobec giganta technologicznego za kierowanie wydziałem antymonopolowym Departamentu Sprawiedliwości.
Jednak wysiłki zmierzające do zmiany amerykańskich przepisów antymonopolowych postępują powoli. Komisje Kongresu uchwaliły ustawy, które uniemożliwiałyby platformom technologicznym faworyzowanie własnych produktów lub kupowanie mniejszych firm. Nie jest jasne, czy środki mają wystarczające poparcie, aby przejść przez Izbę i pełny Senat.
Europejscy regulatorzy stoją teraz w obliczu nałożenia nowego prawa. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) zostało skrytykowane za brak egzekwowania.
Komisja Europejska, władza wykonawcza bloku, będzie musiała wyznaczyć dziesiątki nowych pracowników do zbadania firm technologicznych. Spodziewane są lata sporów sądowych, ponieważ firmy składają pozwy o przyszłe kary wydane w wyniku nowego prawa.
„Strażnicy nie będą całkowicie bez obrony” – powiedział Feng, brukselski prawnik antymonopolowy.
David McCabe Przyczynił się do reportażu z Waszyngtonu.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii