Nowy Jork
CNN
—
Zjednoczony Związek Pracowników Samochodów W sobotę osiągnięto wstępne porozumienie ze Stellantisem. Rozszerzyło to jednak zakres strajku przeciwko General Motors, największemu amerykańskiemu producentowi samochodów i ostatniemu z Wielkiej Trójki. Zniszczone nadzieje Miał właśnie dokończyć ostatni pozostały automatyczny atak.
Transakcję ze Stellantisem, produkującym samochody marek Dodge, Ram, Chrysler i Jeep, ogłosili w sobotę prezes UAW Sean Fine i wiceprezydent Rich Boyer, główny negocjator związku podczas rozmów. Okrzyknęli to wielkim zwycięstwem Wstępne porozumienie obejmuje ożywienie fabryki montażowej w Illinois, która została zamknięta w lutym, co pierwotnie pozbawiło pracę 1200 osób, a także było sukcesem związku.
„44. dnia naszego strajku gotowości z dumą ogłaszam, że nasz związek po raz kolejny zwyciężył. Zaledwie kilka tygodni temu po raz kolejny osiągnęliśmy to, co nam mówiono, że jest niemożliwe” – powiedział Sean Fine. Film został opublikowany w serwisie Xdawniej znany jako Twitter.
14 600 członków UAW, którzy rozpoczęli strajk w Stellantis, w ciągu kilku dni powróci do pracy. Jednak prawie 4000 pracowników fabryki General Motors produkującej SUV-y Cadillaca i GMC w Spring Hill w stanie Tennessee przyłączyło się do strajku o godzinie 17:00 czasu centralnego.
„Jesteśmy rozczarowani działaniami UAW w świetle postępu, jaki poczyniliśmy” – stwierdził GM w oświadczeniu dotyczącym rozszerzenia strajku. „Kontynuowaliśmy negocjacje w dobrej wierze z UAW, a naszym celem pozostaje jak najszybsze osiągnięcie porozumienia”.
Fein nie wspomniał o rozmowach z GM ani nie wyjaśnił decyzji o rozszerzeniu tam strajku. Unia opublikowała Podsumowanie podsumowujące NA
Od jego rozpoczęcia 15 września pięciokrotnie rozszerzała zakres strajku, próbując zwiększyć presję na Wielką Trójkę. To pierwszy raz, kiedy Finn nie był tym, który ogłosił rozszerzenie, i pierwszy raz, kiedy gildia zrobiła to bez wyjaśnienia, dlaczego podjęto taki krok.
Fine powiedział, że 2 listopada Rada Krajowa UAW Stellantis będzie głosować nad przesłaniem wstępnego porozumienia szerszemu gronu członków. Następnie 43 000 stałych członków UAW firmy będzie mogło głosować nad ratyfikacją umowy. Aby weszła w życie, musi zostać ratyfikowana przez obie strony.
Wstępne porozumienie ze Stellantis w sobotę jest następstwem podobnego porozumienia osiągniętego w środę z Fordem. Umowa z Fordem nadal musi zostać ratyfikowana przez szeregowych członków Forda, zanim wejdzie w życie, podobnie jak umowa ze Stellantis będzie również wymagała zgody członków.
Wiele szczegółów umowy ze Stellantisem nie jest jeszcze znanych. Jednak płace są takie same jak w umowie z Fordem, co oznacza natychmiastową minimalną podwyżkę o 11% oraz dodatkowe podwyżki, które łącznie dadzą podwyżki do 25% w ciągu czterech i pół roku obowiązywania umowy. Oczekuje się również, że obejmie ona korektę wynagrodzeń związaną z kosztami utrzymania, aby chronić członków przed rosnącymi cenami.
COLA była czymś, co związek porzucił, gdy Chrysler, poprzednik Stellantiego, znalazł się w poważnych tarapatach w obliczu bankructwa i pomocy federalnej. Ale Stellantis ostatnio odnotował ożywienie, a firma generuje obecnie rekordowe zyski. Gwarantowane podwyżki płac w połączeniu z COLA mogą podnieść łączne wynagrodzenie o ponad 30% w okresie obowiązywania umowy.
Jednak największą niespodzianką w umowie ze Stellantis jest informacja UAW, która poinformowała, że firma zgodziła się na ponowne otwarcie fabryki w Belvidere w stanie Illinois, która została zamknięta 28 lutego, co pozbawiło pracy 1200 pracowników. Fabryka otrzyma średniej wielkości ciężarówkę, która zastąpi produkowanego tam kompaktowego SUV-a Jeepa Cherokee.
„Zrobiliśmy niemożliwe. Przenieśliśmy góry. Ponownie otworzyliśmy zakład montażowy, który firma zamknęła” – powiedział Fine.
Porozumienia Stellantis i Ford zapewniają pracownikom związkowym duże podwyżki i świadczenia w celu poradzenia sobie z inflacją, która zmniejszyła wypłaty pracowników. Ostatni kontrakt został osiągnięty w 2019 roku, zanim rozpoczęły się gwałtowne wzrosty cen w następstwie pandemii.
Producenci samochodów zazwyczaj oferują członkom związków zawodowych podobne oferty w różnych firmach, więc oczekuje się, że negocjacje GM przyniosą podobne korzyści pracownikom branży motoryzacyjnej.
Związek zabezpieczył także obietnice dotyczące nowych produktów dla dwóch innych fabryk, którym groziło ewentualne zamknięcie w przyszłości – fabryki silników w Trenton w stanie Michigan i fabryki maszyn w Toledo w stanie Ohio, która produkuje między innymi części do skrzyń biegów, powiedział Fine. produkty. W samochodach elektrycznych nie są potrzebne ani silniki, ani skrzynie biegów.
Związek obawia się, że miejsca pracy dla pracowników produkujących silniki, skrzynie biegów i inne części samochodów, które nie są już potrzebne w pojazdach elektrycznych, mogą zostać wyeliminowane, ponieważ producenci samochodów zmieniają asortyment pojazdów z pojazdów napędzanych gazem na pojazdy z napędem elektrycznym.
Fine powiedział, że firma rozpoczęła rozmowy z planami wyeliminowania dodatkowych 5000 stanowisk pracy reprezentowanych przez UAW w okresie obowiązywania umowy. Powiedział, że zgodnie ze zobowiązaniami dotyczącymi produktów, na które Stellantis zgodził się w tej umowie, tak się stanie zamiast Zwiększa liczbę pracowników UAW w spółce o 5 tys. zgodnie z warunkami wstępnej umowy.
Jeśli wszyscy się zgodzą Po osiągnięciu i ratyfikacji Wielkiej Trójki prawdopodobnie położy to kres najdłuższemu strajkowi pracowników branży motoryzacyjnej od 25 lat.
Oprócz podwyżek płac w ramach umowy z Fordem związek wypracował także lepsze świadczenia emerytalne dla starszych pracowników korzystających z tradycyjnego planu emerytalnego oraz zwiększone składki firmy na konta 401(k) dla pracowników zatrudnionych od 2007 r. Jednak związek tego nie zrobił . Osiągnięcie celu polegającego na wznowieniu tradycyjnych planów emerytalnych dla osób zatrudnionych po 2007 roku lub przywróceniu emerytom ubezpieczenia zdrowotnego.
Związek otrzymał także lepsze gwarancje pracy, w tym prawo do wznowienia strajku w ramach protestu przeciwko zamknięciu fabryki w trakcie obowiązywania umowy. Poprzednie umowy zawsze zawierały klauzulę o zakazie strajku w czasie obowiązywania umowy.
Proces certyfikacji Forda rozpocznie się w niedzielę spotkaniem w Detroit lokalnych urzędników związkowych, którzy reprezentują pracowników firmy w całym kraju. Choć umowa przewiduje rekordowe korzyści dla związku i dwucyfrowe podwyżki płac, jej ratyfikacja nie jest pewna. Podobny proces rozpocznie się w czwartek dla Stellantis.
Ogólnie rzecz biorąc, związek nie pozwoli strajkującym wrócić do pracy do czasu ratyfikacji wstępnego układu pracy. Jednak UAW przywrócił pracowników do pracy w firmie Ford na czas trwania procesu certyfikacji. Zwiększyło to presję na GM i Stellantis, aby szybko zawarły własne porozumienia ze związkiem.
„Ostatnią rzeczą, jakiej chcą, jest to, aby Ford wrócił do pełnej wydajności, podczas gdy oni będą się obijać i pozostawać w tyle” – powiedział w środowy wieczór wiceprezydent UAW Chuck Browning, główny negocjator związkowy Forda.
Niektórzy członkowie wrócili już do pracy w Fordzie, gdy firma przygotowuje się do wznowienia działalności, powiedział Todd Dunn, prezes komórki UAW 862, która reprezentuje pracowników Kentucky Truck Plant, największej fabryki Forda. Pozostali mają wrócić w sobotę. Dodał, że plan zakłada, że fabryka będzie w pełni operacyjna do poniedziałku.
Po wstępnych porozumieniach między Fordem i Stellantisem wydawało się, że strajk może stosunkowo szybko zostać zakończony. Jednak rozwój strajku w GM sprawia, że sytuacja w nadchodzących dniach stanie się bardziej niepewna.
To była Unia Strajk od 15 września przeciwko General Motors, Stellantis i Ford, co oznacza, że związek zawodowy po raz pierwszy uderzył we wszystkie trzy firmy jednocześnie. Związek reprezentuje 145 000 pracowników trzech firm, ale nie wszyscy jego członkowie rozpoczęli strajk.
Zamiast tego przeprowadził ukierunkowane ataki na określone fabryki. Zaczęło się od strajku 12 700 członków w jednym zakładzie montażowym każdej firmy i od tego czasu strajk był pięciokrotnie rozszerzany. W momencie ogłoszenia transakcji z Fordem w Fordzie było 16 600 strajkujących, 14 200 w General Motors i 14 600 w Stellantis.
W ostatnim czasie liczba członków związku osiągnęła 6800 osób Wyjdź przy fabryce Stellantis w poniedziałek w Sterling Heights w stanie Michigan, a we wtorek 5000 członków strajkowało w największej fabryce General Motors w Arlington w Teksasie, wkrótce po tym, jak GM stwierdził, że strajk jest silniejszy niż oczekiwano. Zyski kwartalne.
GM podał w swoim raporcie zysków, że stracił 200 milionów dolarów w ciągu pierwszych dwóch tygodni strajku pod koniec września i kolejne 600 milionów dolarów w pierwszych trzech tygodniach października. Jednak według szacunków Colina Langana, analityka motoryzacyjnego w Wells Fargo, samo zamknięcie fabryki w Arlington prawdopodobnie spowodowałoby dodatkowe straty w wysokości 130 milionów dolarów tygodniowo.
Stellantis nie podał szacunkowych strat spowodowanych strajkiem, ale Langan szacuje, że strajk w fabryce w Sterling Heights zwiększa tygodniowe straty o 110 milionów dolarów do 200 milionów dolarów.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii