72-letni Jeff Farshman to seryjny krążownik z Delaware, który spędza miesiące na morzu na emeryturze.
Jeff Farshman
Przez prawie dwie dekady 72-letni Jeff Farshman spędził swoje złote lata, jak wielu innych żądnych przygód emerytów, ciesząc się wycieczkami do egzotycznych portów.
Ale w przeciwieństwie do wielu swoich kumpli z rejsu, Farchman mieszka głównie na morzu. Spędza miesiące podróżując po oceanach i drogach wodnych świata – pół roku, jeśli nie więcej. Chociaż nadal utrzymuje prawdziwy dom w pobliżu miejsca, w którym dorastał w Delaware, Farschman jest teraz częścią rosnącej grupy starszych ludzi, którzy dosłownie „przechodzą na emeryturę” na statkach wycieczkowych.
„Niezależnie od pandemii żegluję od siedmiu do ośmiu miesięcy w roku” – powiedział Farshman. „Jestem typem podróżnika i odkrywcy świata, a rejsy dosłownie pozwoliły mi zobaczyć całą planetę”.
Więcej finansów osobistych:
Oto jak kupić nowe ubrania robocze z ograniczonym budżetem
To najlepsze i najgorsze miejsca na śmierć w Stanach Zjednoczonych
Upewnij się, że zarządzasz tym ryzykiem, gdy zbliżasz się do emerytury
Życie na statku nie było dokładnie tym, co miał na myśli Farshman, kiedy po raz pierwszy wypłynął w morze. Ale były wiceprezes Lockheed Martin utknął na tradycyjnym rejsie po Karaibach, gdy huragan Ivan uderzył ponownie w 2004 roku.
„Ciągle wydłużałem czas na pokładzie, ponieważ huragan popsuł moje pierwotne plany na zimę” – wyjaśnił. „Skończyło się na ukończeniu sześciu lotów z rzędu”.
Prawie 20 lat później, Farchman organizuje teraz swoje życie na morzu, dzięki czemu jego pobyty na lądzie są jak najkrótsze. Jednak, jak każdy inny krążownik, „emeryci morscy” ponownie znaleźli się na lądzie podczas większości pandemii koronawirusa, kiedy amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom zamknęło wszystkie rejsy z portów amerykańskich.
Dla Farchmana oznaczało to 19 miesięcy – w tym zimę – bez żeglowania, najdłużej przebywał na lądzie od prawie dwóch dekad. Ale kiedy główne linie wdrożyły jasne protokoły zdrowia dla Covida, seryjne krążowniki jako pierwsze wróciły na pokład. Chociaż od tego czasu pojawiły się epidemie Covid – w tym godne uwagi przypadki w San Francisco i Seattle – ludzie tacy jak Farshman mówią, że czują się bezpiecznie żeglując.
Wyraźny atrakcyjność Cruisingu dla emerytów
Holland America Line oferuje „duże” wycieczki, które trwają miesiącami. Tutaj linia Westerdam płynie po Alasce.
Linia Holandia Ameryka
Chociaż nie ma jednoznacznych danych, emerytura na statku wycieczkowym zyskuje coraz wyższy status – pomimo zakłóceń w przemyśle spowodowanych kryzysem koronawirusa.
Seryjny krążownik i autor Lee Wachtstetter, na przykład, Czytanie pamiętników O życiu na statkach wycieczkowych przez 12 lat po śmierci męża. Tymczasem Farchman opowiada o swoich wydarzeniach na morzu projekty na swoim blogu – Ułatwia to wewnętrzne WiFi, które „stało się bardziej niezawodne, choć niestety niekoniecznie bardziej przystępne cenowo” – powiedział.
Ulepszona łączność pozwoliła również na stacjonowanie na morzu krążowników w stanie spoczynku podczas pełnienia służby. Tara Bruce, konsultantka i dyrektor kreatywna marki w Usługi inwestycyjne Goodwinfirma doradztwa finansowego z siedzibą w Woodstock w stanie Georgia, która pomaga emerytom na morzu.
Żeglując pokryjesz wszystkie swoje wydatki na życie – jedzenie, mieszkanie i rozrywkę – w jednym miejscu.
Tara Bros
Creative Brand Manager w Goodwin Investment Consulting Services
Pod wieloma względami przejście na emeryturę na statku wycieczkowym ma sens. Pomijając stereotypy, żeglarstwo zawsze przemawiało do starszych podróżników. W rzeczywistości, według Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii RejsowychNa przykład jedna trzecia z 28,5 miliona osób, które odbyły rejs w 2018 roku, miała ponad 60 lat – a ponad 50% ma powyżej 50 lat.
Co więcej, statki wycieczkowe oferują wiele podstawowych elementów, których seniorzy potrzebują, aby się rozwijać: zorganizowane zajęcia, przyzwoity poziom opieki medycznej i, co najważniejsze, zwartą społeczność podobnie myślących podróżników.
Emerytura na statku wycieczkowym może być również opłacalna ekonomicznie.
Tańsze niż życie wspomagane
„Żeglując, pokrywasz wszystkie wydatki na życie — jedzenie, zakwaterowanie i rozrywkę — w jednym miejscu — powiedział Bruce. Chociaż luksusowe wkładki można wycenić już na 250 USD dziennie, „widzieliśmy, że ludzie obniżają koszty do 89 USD dziennie, co jest znacznie tańsze niż dotowana opieka lub inne rodzaje życia dla seniorów”.
Częste krążowniki, takie jak Farschman, kwalifikują się również do kredytów podczas lotu na posiłki premium, napoje, spa i inne zajęcia, które łatwo mogą kosztować „setki dolarów za podróż”, powiedział Farschman.
Pojawienie się ruchu „emerytury na morzu” zostało poparte niedawną zmianą w kierunku dłuższych, bardziej skomplikowanych „globalnych rejsów” lub „wielkich rejsów”, które mogą trwać 50 dni lub dłużej.
Holandia AmerykaNa przykład plan podróży Grand Africa Voyage oferuje 71-dniowy plan podróży, który zatrzymuje się w 25 portach w 21 krajach, wraz z rejsem Grand World Voyage, który odwiedza 61 portów w 30 krajach, co daje łącznie 127 dni na morzu.
Colin McDaniel, redaktor naczelny wyjaśnił Cruisecritic.com. Dzięki starannemu planowaniu — często rezerwowanemu przez krótsze rejsy „Mosul” — „duże” korytarze mogą utrzymywać krążowniki na morzu prawie w nieskończoność.
Tak zwane Collectors Voyages w Holland America nie tylko pomagają emerytom uniknąć powtórnych zawinięć do portów, ale obejmują również zniżki w wysokości 10% i 15%, jak twierdzi Eric Elfjord, dyrektor ds. public relations w Holandii Ameryki.
dochodowa grupa demograficzna
Opisywany jako „największy prywatny jacht mieszkalny na Ziemi”, The World przybywa do Villefranche-sur-Mer na Riwierze Francuskiej.
świat | Agencja Dovetail
Chociaż kilka linii wycieczkowych jest skierowanych specjalnie do emerytów – Oceania ze swojej strony ma: Snowbird w rezydencji Program, który został anulowany – agenci specjalni budzą się z tej dochodowej demografii.
CruiseWeb z siedzibą w Tysons w stanie Wirginia uruchomił wersję Osoby w podeszłym wieku, które mieszkają w morzu Program, który buduje szlaki dla emerytów i pomaga klientom zarządzać ich życiem z powrotem na plaży. Oprócz rezerwacji rezerwacji, CruiseWeb zajmuje się takimi kwestiami, jak transfery na plażę, klucze do statków, wizy i ubezpieczenia.
„Mamy klientów, którzy są na statku od ponad roku” — powiedział Michael Jones, starszy koordynator ds. operacji i marketingu w CruiseWeb. „Zwykle zmniejszają rozmiar swojego stałego pobytu w domu, a wielu nawet wynajmuje go, gdy są w samolocie”, aby pomóc pokryć koszty żeglugi – dodał.
Być może najważniejszym elementem emerytowanego ruchu morskiego jest przybycie statków w pełni mieszkalnych, takich jak 20-latek. świat I wkrótce po raz pierwszy MV Narrative, z Storylines. Pierwszy z nich obejmuje 165 indywidualnych rezydencji na pokładzie, podczas gdy znacznie większy MV Narrative – mający trafić na pełne morze w 2023 r. – oferuje 547 apartamentów z jedną lub czterema sypialniami.
Posiadanie na morzu nie jest tanie: narracyjne MV wahają się od 1 miliona do 8 milionów dolarów, podczas gdy ograniczone umowy najmu na okres od roku do dwóch zaczynają się od 400 000 dolarów.
„Istnieją również miesięczne lub roczne koszty na pokrycie takich rzeczy, jak paliwo, opłaty portowe, podatki i sprzątanie” – wyjaśnił McDaniel. „To trochę jak mieszkanie w mieszkaniu – dzieje się na morzu”.
Napisane przez Davida Kaufmana. Kaufman jest niezależnym pisarzem.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii