19 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Tom Ford jest świeżo upieczonym miliarderem dzięki umowie z Estée Lauder o wartości 2,8 miliarda dolarów

Tom Ford jest świeżo upieczonym miliarderem dzięki umowie z Estée Lauder o wartości 2,8 miliarda dolarów


Hongkong
Biznes CNN

Ogromna transakcja sprzedaży jego tytułowej marki zepchnęła projektanta mody Toma Forda do światowego klubu miliarderów.

61-letni Ford, który założył markę Tom Ford w 2005 roku i rozwinął ją w potęgę luksusowej odzieży i akcesoriów, sprzedał we wtorek swoją firmę firmie Estée Lauder Companies.

(EL)
W transakcji wartej 2,8 miliarda dolarów.

Oczekuje się, że przejęcie Tom Ford Brands przez Estée Lauder zostanie sfinalizowane w pierwszej połowie przyszłego roku, w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne. Umowa w pełni zintegruje Tom Ford Brands, który już współpracuje z gigantem kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry, ze zdywersyfikowanym portfolio Estée Lauder.

Obie firmy są partnerami od ponad 15 lat po wspólnym uruchomieniu marki Tom Ford Beauty w 2006 roku.

W wyniku sprzedaży Ford dołączył do grona światowych miliarderów. Dla mnie Forbesai Szacuje się, że projektant, który jest właścicielem około 64% swojej firmy, otrzyma około 1,1 miliarda dolarów w gotówce ze sprzedaży po uwzględnieniu szacunkowych podatków. Obecne portfolio Forda obejmuje również co najmniej dwa domy, jeden w Los Angeles i jeden w Nowym Jorku, o łącznej wartości 65 milionów dolarów.

Zgodnie z oświadczeniem Ford pozostanie „kreatywnym wizjonerem” marki po zamknięciu umowy i pozostanie w tej roli do końca 2023 roku.

Domenico De Sole, prezes marki Ford, który wcześniej kierował Gucci, również pozostanie doradcą w tym samym okresie.

Firmy poinformowały, że umowa, która zostanie rozliczona poprzez połączenie gotówki, zadłużenia i odroczonych płatności, które będą należne w 2025 r., pozwoli dwóm obecnym partnerom Toma Forda, Ermenegildo Zegna i Marcolin, na przedłużenie istniejących umów licencyjnych.

Włoski dom mody Zegna rozszerzy swoją obecną ofertę „o długoterminową licencję na całą modę męską i damską, a także akcesoria i bieliznę” – poinformowała firma. Marcolin będzie nadal produkować okulary przeciwsłoneczne i oprawki optyczne pod marką Ford.

READ  Co wiesz w tym tygodniu?

The Estée Lauder Companies, która obejmuje wiele międzynarodowych marek kosmetycznych, w tym Clinique i Bobbi Brown, Powiedział Oczekuje, że roczna sprzedaż kosmetyków Toma Forda osiągnie 1 miliard dolarów „w ciągu najbliższych dwóch lat”.

„Jako marka własna, to strategiczne przejęcie otworzy nowe możliwości i przyspieszy nasze plany rozwoju dla Tom Ford Beauty” — powiedział w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny The Estée Lauder Companies Fabrizio Freda.

Urodzony w Austin w Teksasie w 1961 roku, Ford studiował historię sztuki na New York University, a później architekturę w Parsons School of Design w Nowym Jorku i Paryżu. W 1990 roku przeniósł się do Mediolanu, gdzie rozpoczął karierę jako projektant odzieży damskiej w firmie Gucci. Kilka lat później został mianowany dyrektorem kreatywnym i był odpowiedzialny za wszystkie linie produktów Gucci, od odzieży po perfumy.

W ciągu 10 lat na tym stanowisku sprzedaż Gucciego wzrosła z 230 milionów dolarów do ponad 3 miliardów dolarów. W 2005 roku Ford rozpoczął samodzielną działalność i założył własną firmę.

Ford powiedział w oświadczeniu, że „nie może być bardziej zadowolony z tego przejęcia, ponieważ Estée Lauder Companies jest idealnym domem dla marki”.

„Byli wyjątkowym partnerem od pierwszego dnia założenia firmy i jestem zachwycony, widząc, jak stają się naszymi agentami opieki społecznej w następnym rozdziale” – powiedział.

– Pareja Cavillans z CNN przyczynił się do powstania tej historii.