Hongkong
Biznes CNN
–
Ogromna transakcja sprzedaży jego tytułowej marki zepchnęła projektanta mody Toma Forda do światowego klubu miliarderów.
61-letni Ford, który założył markę Tom Ford w 2005 roku i rozwinął ją w potęgę luksusowej odzieży i akcesoriów, sprzedał we wtorek swoją firmę firmie Estée Lauder Companies.
(EL) W transakcji wartej 2,8 miliarda dolarów.
Oczekuje się, że przejęcie Tom Ford Brands przez Estée Lauder zostanie sfinalizowane w pierwszej połowie przyszłego roku, w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne. Umowa w pełni zintegruje Tom Ford Brands, który już współpracuje z gigantem kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry, ze zdywersyfikowanym portfolio Estée Lauder.
Obie firmy są partnerami od ponad 15 lat po wspólnym uruchomieniu marki Tom Ford Beauty w 2006 roku.
W wyniku sprzedaży Ford dołączył do grona światowych miliarderów. Dla mnie Forbesai Szacuje się, że projektant, który jest właścicielem około 64% swojej firmy, otrzyma około 1,1 miliarda dolarów w gotówce ze sprzedaży po uwzględnieniu szacunkowych podatków. Obecne portfolio Forda obejmuje również co najmniej dwa domy, jeden w Los Angeles i jeden w Nowym Jorku, o łącznej wartości 65 milionów dolarów.
Zgodnie z oświadczeniem Ford pozostanie „kreatywnym wizjonerem” marki po zamknięciu umowy i pozostanie w tej roli do końca 2023 roku.
Domenico De Sole, prezes marki Ford, który wcześniej kierował Gucci, również pozostanie doradcą w tym samym okresie.
Firmy poinformowały, że umowa, która zostanie rozliczona poprzez połączenie gotówki, zadłużenia i odroczonych płatności, które będą należne w 2025 r., pozwoli dwóm obecnym partnerom Toma Forda, Ermenegildo Zegna i Marcolin, na przedłużenie istniejących umów licencyjnych.
Włoski dom mody Zegna rozszerzy swoją obecną ofertę „o długoterminową licencję na całą modę męską i damską, a także akcesoria i bieliznę” – poinformowała firma. Marcolin będzie nadal produkować okulary przeciwsłoneczne i oprawki optyczne pod marką Ford.
The Estée Lauder Companies, która obejmuje wiele międzynarodowych marek kosmetycznych, w tym Clinique i Bobbi Brown, Powiedział Oczekuje, że roczna sprzedaż kosmetyków Toma Forda osiągnie 1 miliard dolarów „w ciągu najbliższych dwóch lat”.
„Jako marka własna, to strategiczne przejęcie otworzy nowe możliwości i przyspieszy nasze plany rozwoju dla Tom Ford Beauty” — powiedział w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny The Estée Lauder Companies Fabrizio Freda.
Urodzony w Austin w Teksasie w 1961 roku, Ford studiował historię sztuki na New York University, a później architekturę w Parsons School of Design w Nowym Jorku i Paryżu. W 1990 roku przeniósł się do Mediolanu, gdzie rozpoczął karierę jako projektant odzieży damskiej w firmie Gucci. Kilka lat później został mianowany dyrektorem kreatywnym i był odpowiedzialny za wszystkie linie produktów Gucci, od odzieży po perfumy.
W ciągu 10 lat na tym stanowisku sprzedaż Gucciego wzrosła z 230 milionów dolarów do ponad 3 miliardów dolarów. W 2005 roku Ford rozpoczął samodzielną działalność i założył własną firmę.
Ford powiedział w oświadczeniu, że „nie może być bardziej zadowolony z tego przejęcia, ponieważ Estée Lauder Companies jest idealnym domem dla marki”.
„Byli wyjątkowym partnerem od pierwszego dnia założenia firmy i jestem zachwycony, widząc, jak stają się naszymi agentami opieki społecznej w następnym rozdziale” – powiedział.
– Pareja Cavillans z CNN przyczynił się do powstania tej historii.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
Giełdy wyglądają na odbicie dzięki zyskom Netfliksa
Wyniki TSMC za I kwartał 2024 r. dzięki dużemu popytowi na chipy AI
Tesla stara się ożywić umowę Muska dotyczącą wypłaty 47 miliardów dolarów w drodze nowego głosowania akcjonariuszy