Tencent obsługuje popularną chińską aplikację do przesyłania wiadomości WeChat. Firma ma w aplikacji funkcję krótkich filmów i zaczęła na niej zarabiać dzięki reklamom wideo In-Feed. Tencent powiedział, że takie reklamy mogą w przyszłości stać się „dużym” źródłem dochodu.
Badrul Szkorot | zdjęcia soby | Lekka rakieta | Obrazy Getty
Tencent W ogłoszeniu stwierdzono, że powstająca platforma krótkich filmów wideo może stać się „dużym” źródłem dochodów w przyszłości, nawet jeśli inne obszary jej działalności – takie jak gry – będą pod presją.
Skupienie się na tym produkcie reklamowym jednego z największych chińskich gigantów technologicznych stawia go w bezpośredniej konkurencji z dwoma wiodącymi operatorami filmów krótkometrażowych w kraju: Douyinem z ByteDance, chińskim kuzynem TikTok, a także Queszu.
Środa, Tencent poinformował o swoim pierwszym w historii kwartalnym spadku Branża gier musiała stawić czoła przeciwnościom. Zaostrzenie regulacji technologicznych, odrodzenie się Covid i późniejsza słabość gospodarcza Chin odcisnęły swoje piętno na całej firmie.
Tencent prowadzi najpopularniejszą w Chinach aplikację do przesyłania wiadomości o nazwie WeChat który ma ponad miliard użytkowników. W WeChat wbudowana jest krótka platforma wideo. Użytkownicy mogą przewijać różne filmy. W lipcu Tencent po raz pierwszy zaczął wyświetlać reklamy użytkownikom w tej usłudze, którą nazywa kontami wideo.
Firma zapowiedziała, że w tym miesiącu uruchomi więcej zasobów reklamowych wideo.
Z czasem reklamy wideo staną się dla nas ogromnym źródłem przychodów.
Martin Lau
Prezes, Tencent
W środę firma Tencent wydała znaczną część swoich rozmów o zarobkach, wyjaśniając potencjał reklamy wideo, podkreślając, jak ważny jest strumień przychodów.
„Konta wideo stały się jedną z najpopularniejszych usług krótkich filmów wideo w Chinach z ogromną interakcją z użytkownikami” – powiedział analitykom Martin Lau, prezes Tencent.
„Strategicznie rzecz biorąc, pozwala nam to zwiększyć nasz udział w rynku reklamowym. Ponieważ reklamodawcy już agresywnie wydają na wiele platform krótkich filmów, powinniśmy być w stanie uzyskać większe budżety reklamowe”.
Pięć czwartych WeChat Moments, funkcji społecznościowej, w której użytkownicy mogą publikować zdjęcia, filmy i aktualizacje statusu, aby osiągnąć 1 miliard juanów (147,42 miliona dolarów) kwartalnych przychodów z reklam, powiedział Lau. Powiedział, że konta wideo szybciej osiągną ten cel, biorąc pod uwagę „obecną wielkość ruchu i już duże zapotrzebowanie reklamodawców na krótkie reklamy wideo”.
„Reklamy wideo z czasem staną się dla nas ogromnym źródłem przychodów” – powiedział Lau.
Przychody Tencent z reklam internetowych w drugim kwartale spadły o 18% r/r do 18,6 mld juanów, ponieważ problemy makroekonomiczne w Chinach zmusiły marki do cięć budżetowych.
Firma z Shenzhen ma nadzieję, że reklamy wideo pomogą zwiększyć segmentację w nadchodzących kwartałach.
Konkurencja rośnie
Wpis Tencent do krótkiego filmu jest stosunkowo nowy i teraz chcą zwiększyć wyzwanie dla chińskiej wersji TikTok Douyin oraz Kuaishou.
Potencjał rynkowy może być ogromny.
Według danych QuestMobile przychody z krótkich filmów stanowią około 39% wszystkich przychodów z reklam cyfrowych w Chinach. Jest to największa kategoria przychodów z poszczególnych reklam przed kategoriami takimi jak sieci społecznościowe i wiadomości.
Wielu gigantów technologicznych w Chinach Przejdź do krótkich filmów i transmisji na żywo, aby odblokować nowe źródła przychodów.
James Mitchell, dyrektor ds. strategii Tencent, powiedział, że potencjalny dochód „na minutę czasu spędzonego” na kontach wideo byłby wyższy niż w przypadku Moments.
Firmy takie jak Ali Baba Próbowała wykorzystać transmisję na żywo i krótkie wideo jako sposób na generowanie sprzedaży na swojej platformie e-commerce. Influencer może reklamować produkty za pośrednictwem wideo, a użytkownicy mogą klikać elementy w filmie, aby je kupić.
Zapytany przez analityka, czy Tencent pójdzie w tym kierunku, Lau powiedział, że streaming e-commerce to „szansa”, ale „to zajmie trochę czasu”.
Lau powiedział, że Tencent będzie musiał zwiększyć świadomość produktu wideo, a następnie wprowadzić sprzedawców i reklamodawców.
„Postaramy się zrobić to krok po kroku”, powiedział Lau, odnosząc się do tworzenia kont wideo.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii