LOS ANGELES (Reuters) – Główne hollywoodzkie studia filmowe i telewizyjne oraz związek reprezentujący 160 000 aktorów zaangażowały się w ostatnie rozmowy w środę przed północą, aby spróbować uniknąć drugiego strajku pracowników przemysłu rozrywkowego.
SAG-AFTRA, największy związek zawodowy w Hollywood, domaga się wyższych wypłat w dobie telewizji naziemnej oraz gwarancji dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji (AI). Członkowie zezwolili na strajki, jeśli negocjatorzy nie mogą osiągnąć porozumienia, a gwiazdy z listy A, w tym Jennifer Lawrence i Meryl Streep, powiedziały, że są gotowe odejść z pracy.
Dołączą do około 11 500 członków Writers Guild of America (WGA), którzy strajkowali na początku maja. Strajk spowodował, że nocne talk show telewizyjne stały się niekończącymi się powtórkami i zakłócił większość produkcji na jesienny sezon telewizyjny oraz kręcenie niektórych wysokobudżetowych filmów.
Strajk SAG-AFTRA zmusiłby więcej grup do zamknięcia i wywierania presji na studia, aby znalazły rozwiązanie.
Późnym wtorkiem negocjatorzy SAG-AFTRA zatwierdzili prośbę studia o wezwanie federalnego mediatora. Ale związek powiedział, że przedstawiciele studia „nadużyli naszego zaufania” przeciekami do mediów i nie ustąpią w środowym nocnym terminie.
Hollywood nie spotkało się z podwójnym strajkiem od 1960 roku, kiedy to członkowie WGA i Gildii Aktorów Ekranowych ogłosili zakończenie walki o resztki filmów sprzedanych sieciom telewizyjnym.
Dziś związki zawodowe walczą z Netflix (NFLX.O), Waltem Disneyem (DIS.N) i innymi firmami o wynagrodzenie podstawowe i odpady z usług przesyłania strumieniowego oraz inne kwestie, w tym wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji. Aktorzy chcą gwarancji, że ich obrazy cyfrowe nie zostaną wykorzystane bez ich zgody.
Negocjacje toczyły się w trudnym momencie dla firm medialnych, które wydały miliardy dolarów na programowanie, próbując przyciągnąć nowych klientów korzystających z transmisji strumieniowych.
Disney, Comcast Corp. (CMCSA.O), NBCUniversal i Paramount Global (PARA.O) straciły setki milionów dolarów z emisji w ostatnim kwartale. Jednocześnie pojawienie się wideo online zmniejszyło przychody z reklam telewizyjnych, ponieważ tradycyjna widownia telewizyjna się kurczy.
Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych (AMPTP), który negocjuje w imieniu studiów, odmówił komentarza na temat swoich rozmów z SAG-AFTRA.
Wraz z książką AMPTP powiedział, że oferuje „hojne” podwyżki płac, ale nie może zgodzić się na wszystkie żądania książki. Studia i WGA nie prowadziły rozmów od czasu strajku scenarzystów, który rozpoczął się 2 maja.
(Ta historia została sparafrazowana, aby zmienić „wydawać” na „wydawać” w akapicie 8)
(Reportaż Lisy Richwin) Montaż przez Billa Berkrota
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Irytująco skromny fan sieci. Pisarz. Alkoholowy geek. Namiętny odkrywca. Rozwiązujący złe problemy. Nieuleczalny ekspert od zombie”.
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025