- autor, Graema Bakera
- Rola, BBC News, Waszyngton
-
Stany Zjednoczone ogłosiły plany zakazu sprzedaży oprogramowania antywirusowego rosyjskiej firmy Kaspersky ze względu na jej rzekome powiązania z Kremlem.
Sekretarz handlu Gina Raimondo powiedziała w czwartek, że wpływ Moskwy na spółkę stwarza poważne ryzyko dla amerykańskiej infrastruktury i usług.
Powiedziała, że Stany Zjednoczone zostały zmuszone do podjęcia działań ze względu na „zdolność i zamiary Rosji… gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych Amerykanów”.
„Kaspersky zasadniczo nie będzie mógł między innymi sprzedawać swojego oprogramowania na terenie Stanów Zjednoczonych ani dostarczać aktualizacji oprogramowania już używanego” – stwierdził Departament Handlu.
Kaspersky oświadczył, że zamierza wykorzystać „wszystkie prawnie dostępne opcje” w walce z zakazem i zaprzeczył swojemu zaangażowaniu w jakąkolwiek działalność zagrażającą bezpieczeństwu Ameryki.
Plan wykorzystuje szerokie uprawnienia przyznane przez administrację Trumpa w celu zakazania lub ograniczenia transakcji między firmami amerykańskimi a firmami technologicznymi z krajów „zagranicznego przeciwnika”, takich jak Rosja i Chiny.
Plan skutecznie zapobiegnie pobieraniu aktualizacji oprogramowania, odsprzedaży i licencjonowaniu produktów od 29 września, a nowa działalność zostanie ograniczona w ciągu 30 dni od ogłoszenia.
Sprzedawcom i dystrybutorom, którzy złamią te ograniczenia, grożą kary nałożone przez Departament Handlu.
Departament Handlu wymieni także dwie jednostki rosyjskie i jedną jednostkę firmy Kaspersky stacjonujące w Wielkiej Brytanii pod zarzutami współpracy z rosyjskim wywiadem wojskowym.
Firma od dawna jest celem amerykańskich organów regulacyjnych. W 2017 roku Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego zakazał udostępniania swojego głównego produktu antywirusowego w sieciach federalnych, twierdząc, że jest powiązany z rosyjskim wywiadem.
Choć międzynarodowa firma ma siedzibę w Moskwie, ma biura w 31 krajach na całym świecie, obsługując ponad 400 milionów użytkowników i 270 000 klientów korporacyjnych w ponad 200 krajach, podało Ministerstwo Handlu.
Liczba dotkniętych klientów w Stanach Zjednoczonych jest klasyfikowana jako poufne dane biznesowe.
Jednak Reuters zacytował urzędnika Departamentu Handlu, który powiedział, że jest to „duża liczba” i obejmuje rządy stanowe i lokalne oraz firmy zapewniające łączność, energię i opiekę zdrowotną.
„Odkrywca. Nieprzepraszający przedsiębiorca. Fanatyk alkoholu. Certyfikowany pisarz. Wannabe tv ewangelista. Fanatyk Twittera. Student. Badacz sieci. Miłośnik podróży.”
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii