29 czerwca, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Stany Zjednoczone twierdzą, że atak rakietowy Houthi poważnie zranił marynarza

Stany Zjednoczone twierdzą, że atak rakietowy Houthi poważnie zranił marynarza

Skomentuj zdjęcie, Houthi atakują statki, aby wesprzeć Palestyńczyków w Gazie

  • autor, George’a Wrighta
  • Rola, wiadomości BBC

Wojsko amerykańskie poinformowało, że marynarz został poważnie ranny po tym, jak statek towarowy w Zatoce Adeńskiej został trafiony dwoma rakietami manewrującymi wystrzelonymi przez Houthi w Jemenie.

Centralne Dowództwo USA (CentCom) poinformowało, że ranny marynarz został przetransportowany drogą lotniczą na inny statek w celu leczenia.

Dodała, że ​​członkowie załogi gaszą pożar na pokładzie MV Verbena, statku pływającego pod banderą Palau, będącego własnością Ukrainy i eksploatowanego przez Polskę.

Narodowość marynarza nie została ujawniona.

Huti oświadczyli, że w ciągu ostatnich 24 godzin przeprowadzili ataki na trzy statki, w tym na MV Verbena, „w odwecie za zbrodnie popełnione przeciwko naszemu narodowi w Strefie Gazy oraz w odpowiedzi na amerykańsko-brytyjską agresję na nasz kraj”. „.

Grupa zbrojna Houthi uważa się za część „osi oporu” prowadzonej przez Iran przeciwko Izraelowi, Stanom Zjednoczonym i szerzej Zachodowi.

Od listopada grupa rebeliantów przeprowadza ataki na statki, które według niej są powiązane z Izraelem na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej, utrzymując, że jej działania wspierają Palestyńczyków w Gazie.

W odpowiedzi Stany Zjednoczone i Wielka Brytania przeprowadziły serię ataków na cele Houthi w Jemenie, co skłoniło Houthi do odwetu na statkach, które ich zdaniem są powiązane z tymi krajami.

„Huti twierdzą, że działają w imieniu Palestyńczyków w Gazie, a mimo to obierają za cel obywateli państw trzecich, którzy nie mają żadnego związku z konfliktem w Gazie i zagrażają ich życiu” – oznajmiło Centralne Dowództwo.

Ataki rebeliantów na statki handlowe na Morzu Czerwonym skłoniły wiele przedsiębiorstw żeglugowych do zaprzestania korzystania z drogi wodnej, przez którą przepływa około 12% światowego handlu morskiego.