7 lipca (Reuters) – Spirit Airlines, Inc (Zapisz. N) Powiedział, że przełożył głosowanie akcjonariuszy zaplanowane na piątek w sprawie sprzedaży 2,4 miliarda dolarów firmie Frontier Group Holdings Inc (ULCC.O) Aby jego zarząd mógł kontynuować rozmowy zarówno z liniami Frontier, jak i JetBlue Airways.
Reuters początkowo poinformował o planowanym opóźnieniu.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy JetBlue i Frontier, kierowane przez wpływowego inwestora linii lotniczych Billa Franka, wielokrotnie usuwały swoje oferty na Spirit, starając się stworzyć piątą co do wielkości linię lotniczą w Stanach Zjednoczonych.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Źródła powiedziały Reuterowi, który poprosił o nieujawnianie tożsamości, ponieważ dyskusje są poufne, powiedziały, że głosowanie akcjonariuszy Spirit, które było dwukrotnie przekładane wcześniej, zostało przełożone po raz trzeci, aby dać Spirit i JetBlue czas na sfinalizowanie transakcji.
Spirit powiedział, że teraz planuje zorganizować specjalne spotkanie 15 lipca.
Dyrektor generalny JetBlue, Robin Hayes, powiedział w oświadczeniu, że linia lotnicza była „zachęcona naszymi rozmowami z firmą Spirit i ma nadzieję, że teraz uznają, że udziałowcy Spirit wyraźnie zaznaczyli swoją wolę zawarcia umowy z JetBlue”.
JetBlue złożył w zeszłym miesiącu ofertę o wartości 3,7 miliarda dolarów, ale Spirit niechętnie przyjął bardziej atrakcyjną finansowo ofertę JetBlue ze względu na obawy, że zostanie ona odrzucona przez organy antymonopolowe, podają źródła.
JetBlue już stoi przed pozwem Departamentu Sprawiedliwości USA w sprawie partnerstwa z American Airlines (AAL.O) w obszarach Nowego Jorku i Bostonu.
Nie ma pewności, że JetBlue zapewni Spirit gwarancje potrzebne na froncie regulacyjnym do zawarcia umowy, a Frontier, który już poprawił swoją ofertę, może powrócić z nową ofertą, dodają źródła.
Oczekuje się, że umowa Frontier zostanie również poddana kontroli antymonopolowej. Jednak Spirit i niektórzy analitycy twierdzą, że ta transakcja ma większe szanse na uzyskanie zgody organów regulacyjnych.
Obaj wystawcy postrzegają Spirit jako szansę na poszerzenie swojego krajowego zasięgu i przekształcenie amerykańskiego przemysłu lotniczego, który jest w dużej mierze zdominowany przez cztery krajowe linie lotnicze. Przejęcie przez któregokolwiek z wystawców nastąpi w czasie, gdy branża boryka się obecnie z niedoborem siły roboczej i samolotów.
W zeszłym tygodniu Spirit musiał przełożyć głosowanie akcjonariuszy na 8 lipca. Źródła podały, że w tym czasie nie miał wystarczającej liczby akcjonariuszy, aby wesprzeć umowę Frontier.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Sprawozdawczość Anirbana Sena i Sophii Herbst Baylis w Nowym Jorku i Davida Shepardsona w Waszyngtonie); Rajesh Kumar Singh przyczynił się do powstania raportu. Montaż przez Grega Romiliotisa, Billa Bercrouta i Edwinę Gibbs
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Giełdy Nasdaq i S&P 500 prowadzą w dół w związku z rozczarowującymi wynikami Nvidii