Animacja jest postrzegana jako powolna w odbudowie Hollywood po COVID. Dwa ostatnie wydania filmowe pokazały, że już tak nie jest.
W zeszły weekend Sony „Spider-Man: Across the Spider-Verse” (SONY) zarobił po raz pierwszy w kraju 120,65 miliona dolarów, zgodnie z danymi studia, przekraczając konserwatywne szacunki 80 milionów dolarów. Było to najlepsze otwarcie w historii Sony Pictures Animation i trzeci co do wielkości weekend otwarcia dowolnego filmu Spider-Mana.
Dochód brutto filmu jest jak dotąd drugim co do wielkości otwarciem w 2023 roku, nieznacznie przewyższając Disney’s Guardians of the Galaxy: Vol 3 (DIS), by wylądować tuż za innym tytułem animowanym – filmem Super Mario Bros. firmy Universal. Film (CMCSA).
Filmy dodają siły Universalowi i Sony w kasie w USA, która jest zdominowana przez Disneya.
„To były ogromne franczyzy i postacie, które ludzie kochali, ale może wynika to głównie z faktu, że istnieje stłumiony popyt” – powiedział Yahoo Finance Sean Robbins, starszy analityk w Box Office Pro. „W ciągu ostatnich kilku lat, mimo że filmy wróciły, najbardziej hardcore’owymi treściami były animacje i treści dla rodzin. W dużej mierze wynika to z tego, że produkcja tych filmów zajmuje dużo czasu i naturalnie są one największym hitem wszystkie opóźnienia spowodowane przez COVID”.
Ekonomia filmu animowanego
Według Robbinsa, filmy animowane zazwyczaj wymagają okna produkcyjnego dwa do trzech razy dłuższego niż filmy tradycyjne ze względu na złożoną pracę zespołów animatorów, które muszą tworzyć każdą sekundę filmu od podstaw.
Jednocześnie filmy te są zwykle tańsze, ponieważ nie wymagają rzeczywistej scenografii i aktorów. Robbins powiedział, że oznacza to potencjalne korzyści dla studiów — zwłaszcza jeśli film jest oparty na istniejącej wcześniej serii z wbudowaną publicznością złożoną z dzieci i ich rodziców.
Kontynuował: „Dzieci mają tendencję do ponownego oglądania treści, które kochają w kółko, a jest to przystępny koszt, który rodzice z pewnością mogą uzasadnić w swoich budżetach rodzinnych, starając się zaoszczędzić pieniądze i jednocześnie zapewnić rozrywkę swoim dzieciom”.
Robbins powiedział, że sukces „Spider-Verse” też może się zdarzyć Zróżnicowana obsada postaci jest przypisywana filmowi z czarnym i portorykańskim tytułowym bohaterem, Milesem Moralesem.
„W filmie reprezentowanych jest wielu ludzi różnych ras. To szerszy apel wykraczający poza tradycyjną bazę fanów Marvela, o której mówimy” – powiedział, dodając, że pozytywne recenzje krytyków i widzów prawdopodobnie również zwiększyły wpływy. „Ludzie chcą po prostu wychodzić i wydawać pieniądze na treści, o których wiedzą, że mogą je publikować i czuć się z nimi dobrze, i rozpowszechniać je pocztą pantoflową”.
„zmiana warty”
Udany debiut zarówno „Spider-Verse”, jak i „Super Mario Bros.” Pokaż, jak Disney, historycznie lider animacji, zdobywa nową konkurencję ze strony innych studiów.
W 2022 roku Disney prowadził kasę ze sprzedażą biletów w wysokości 1,93 miliarda dolarów, czyli 26% całkowitego udziału w rynku, według danych Czas dostawy Analiza oparta na danych Comscore.
Universal zajął drugie miejsce z 1,64 miliarda dolarów, czyli 22% udziałem w rynku. Sony jest w mniejszym segmencie, a kasa krajowa w 2022 r. wyniosła 843,8 mln USD, co stanowi 11% udziału w rynku.
Pomimo pozycji Disneya jako największego producenta filmów, firma borykała się ostatnio z problemami, szczególnie w odniesieniu do działalności związanej z animacją.
Zeszłego lata „Lightyear” Pixara nie do końca spełnił oczekiwania, zdobywając zaledwie 51 milionów dolarów w swoim krajowym debiucie, zanim osiągnął zaledwie 118 milionów dolarów w kinach przed efektowną premierą Disney +.
Ostatnio film animowany Strange World z Jake’em Gyllenhaalem i Dennisem Quaidem w rolach głównych kosztował firmę 200 milionów dolarów po tym, jak w tygodniu Święta Dziękczynienia otrzymał ponure recenzje, Jedna z gorszych huśtawek 2022.
Obserwatorzy branżowi obwiniali za błędy złe plany marketingowe i publiczne zamieszanie co do tego, które tytuły były dostępne wyłącznie w kinach, a które były wydaniami dostępnymi tylko w transmisji strumieniowej na firmowej platformie Disney +.
Zdaniem Robina to, wraz ze złymi recenzjami ustnymi, przyczyniło się do słabych wyników tych filmów.
„Myślę, że żyjemy w nowej epoce” – powiedział. „To zdecydowanie trochę jak zmiana warty z innymi studiami animacji, które dobrze sobie radzą, a Disney niekoniecznie jest teraz w czołówce”.
Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, odniósł się do „filmu Super Mario Bros.” podczas ostatniego wezwania firmy do zarobków, wskazując na większe korzyści dla działalności kinowej, gdy dyrektor generalny resetuje strategię firmy.
„Pozwólcie mi odejść na chwilę, aby pogratulować Universalowi ogromnego sukcesu Super Mario Bros” – powiedział Egger podczas rozmowy. „To z pewnością dowodzi zamiłowania ludzi do rozrywki w kinach na całym świecie i daje nam powód do optymizmu co do przemysłu filmowego”.
Właściciel Universal, Comcast, odnotował sukces franczyzy z innymi, takimi jak „Despicable Me”, „Shrek”, „Pets” i „Minions” we własnym wezwaniu do zarobków.
„To efekt strategicznej decyzji, którą podjęliśmy lata temu, aby zostać liderem animacji i przekonania, że musimy nadal inwestować nawet w głębi pandemii, i które teraz wyraźnie się opłaca” – powiedział CEO Brian Roberts. powiedział.
Kanał Aleksandry Jest starszym korespondentem w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze @pracownikI Linkedin, i wyślij go e-mailem na adres [email protected]
Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które zmieniają akcje
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
More Stories
Cate Blanchett twierdzi, że we współczesnym społeczeństwie panuje „wyraźny brak wstydu” | Cate Blanchett
Festiwal Filmowy w Wenecji rozpocznie się pokazem Soku z żuka w reżyserii Jenny Ortegi
Nikki Glaser jest gospodarzem Złotych Globów 2025