Trzeci etap Tour of Poland upłynął pod znakiem napięcia i zamieszania. Podjazdy i wąskie drogi spowodowały sporo turbulencji i kłopotów w peletonie. Nie było więc niespodzianką, że w momencie zwycięstwa Thibaut Nis coś poszło nie tak. Brak kolczyków odegrał w tym znaczącą rolę.
Pięćdziesiąt kilometrów dalej wydarzył się straszny wypadek. W sprawę zamieszany był Pepijn Reinderink (Soudal Quick-Step), ale nasz rodak nie był główną ofiarą. Nicolas Debeaumarché (Cofidis) wylądował w dole i pozostał tam przez długi czas. Według świadków minęła ponad minuta, zanim ktokolwiek zbliżył się, by pomóc biednemu Francuzowi. Kofidis ogłosił później, że Tebumarche doznał złamania kręgosłupa.
Wielu obwinia zakaz noszenia słuchawek podczas Tour of Poland za brak pomocy. W rezultacie zespoły polegają przede wszystkim na radiu wyścigowym. Niestety, poległego Debeaumarché nie zauważyło radio wyścigowe. Kiedy w radiu wspomniano o Reinderinku, na temat zawodnika Kofidisa zapadła cisza. Tego dnia XOburzony Richard Pluck wyraził swoją frustrację z powodu incydentu. Podsumował: „UCI nie może już kontynuować jazdy bez słuchawek. To czyni wyścig absolutnym żartem. Podobnie jak na igrzyskach olimpijskich, kolarz nie może wzywać samochodu z powodu problemów mechanicznych. Mam nadzieję, że nikt nie odniósł poważnych obrażeń”. Menedżer Grupy Wisma | Wypożycz rower.
Więcej informacji znajdziesz poniżej tweeta
=https://twitter.com/LucGrefte/status/1823766771981078835″ data-service=”twitter”>
Wtyczka nawiązuje do sytuacji z udziałem Sørena Verenskjolda. Norweg utknął na poboczu po tym, jak podczas wyścigu drogowego w Paryżu rozbił przedni widelec. Karawana, w tym samochód norweskiej drużyny narodowej, przejechała obok, nie zauważając nieszczęsnego Wærenskjolda. Odjechali, nie widząc go. Zdając sobie sprawę, że jego wyścig natychmiast się skończył, Wærenskjold wściekle rzucił rowerem.
Jak wcześniej podkreślił Lefever, Froome faktycznie wspiera plan UCI
Plug nie jest jedynym, który ostatnio narzeka na brak słuchawek. Patrick Lefevere zareagował ze złością na plan UCI, aby często ścigać się bez kontaktu radiowego. „Moje bezfiltrowe zdanie na ten temat: absolutnie absurdalny pomysł. Przełóż to na normalne miejsce pracy: pracodawcy nie wolno rozmawiać z pracownikami, gdy wykonują oni swoją pracę” – wściekał się Belg.
Oprócz krytyków są zwolennicy pomysłu ścigania się bez słuchawek. Chris Froome zasugerował, że faktycznie byłoby bezpieczniej, gdyby kolczyki zostały zakazane. „Menedżerowie zespołu mają wiele informacji” – powiedział czterokrotny zwycięzca Touru. „Wszystkie te informacje są udostępniane nam jako zawodnikom, dzięki czemu wiesz, kiedy nadchodzi zakręt lub most, ale dzięki temu jedziesz jeszcze szybciej. ” Ostatnie sto kilometrów wyścigu będzie nadal gorączkowe. Zazwyczaj całe to napięcie jest na nic.”
More Stories
Wpływ siły wyższej na małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce na przykładzie pandemii Covid-19: wnioski na przyszłość
W 2025 roku Polska zwiększy wydatki na obronność do rekordowego poziomu
„Zmiana zasad gry”: Lockheed przedstawia pierwszy polski F-35