W 1989 roku, co stanowi długą historię ery gier, Nintendo wypuściło trzy i pół-minutową reklamę swojej nowej konsoli. Dziecko krzyczy ze złością, bo musi przestać się bawić, żeby rodzina mogła wyjechać na wakacje; Samochód ugina się, a jego rama opada, gdy jego ojciec wpycha na tylne siedzenie gigantyczny telewizor CRT. „Sekret sukcesu Nintendo polega na wprowadzaniu gier zręcznościowych do domu” – mówi wesoły narrator. „Wyciągnięcie jej z domu to inna historia”.
A potem wielkie odkrycie: Game Boy! System gier, który możesz zabrać ze sobą. Następnie następuje piosenka, którą zakwalifikowałbym do kategorii „muzyki nieskrępowanej”. SNL „Sketch” opowiada historię naszego reżysera Game Boya, który wybiera się nad jezioro, na randkę, do kina, na stadion baseballowy, do samolotu i nie tylko.
Piosenka jest okropna, reklama niesamowita, a chodzi o to, że ludzie produkujący konsole do gier od dziesięcioleci rozumieją, że najlepsza konsola to ta, którą możesz mieć przy sobie. Wymagało to jednak ogromnych kompromisów: konsole przenośne były niezgrabne i miały słabą moc; Potrzebowali własnych zabawek; I zawsze byli co najmniej kilka pokoleń za najlepszymi domowymi systemami do gier.
Niewiele było momentów w historii gier, kiedy branża myślała, że rozwiązała ten problem. Kiedy PlayStation wypuściło PSP, a Nintendo wypuściło pierwszego DSa, prawie 20 lat temu, obie firmy złożyły wielkie obietnice dotyczące rewolucji bezprzewodowej i tego, jak może ona zmienić gry. Potem wszyscy spędzili następną dekadę zajęci pojawieniem się smartfonów i nadal traktowali swoje przenośne konsole jak zupełnie inne urządzenia.
Ale teraz jest inaczej. Dzięki urządzeniom takim jak Nintendo Switch (który Nintendo uznało za zwieńczenie trwającej dziesięciolecia podróży w celu stworzenia idealnego, wszechstronnego urządzenia do gier) i Steam Deck firmy Valve (najlepsze jak dotąd połączenie mocy i przenośności), istnieje teraz dowód na rynek, na którym można dostać konsolę. Kontroler robi wszystko dobrze i nie uznaje prawie żadnych kompromisów.
Dla tego odcinka rzut pionowypierwszy z naszej trzyodcinkowej serii o stanie i przyszłości gier, w której występuje dwóch naszych przyjaciół żebrowany I dowiedz się, dlaczego nadszedł czas, aby gry mobilne naprawdę przejęły kontrolę. To opowieść o sprzęcie i o tym, że smartfonowa rewolucja w końcu umożliwiła stworzenie bardzo wydajnego urządzenia mobilnego. Dotyczy to także gier w chmurze, podatków od sklepów z aplikacjami i zmieniającego się charakteru samych gier.
Nagle branża gier przenośnych rozkwitła dzięki innowacjom. Switch i Steam Deck to w dalszym ciągu doskonałe urządzenia, jednak Asus, Ayaneo, Logitech i inni mają swoje ścieżki jako dedykowane systemy przenośne. Kontrolery analogowe są bardzo dobre i zwykle niedostępne; Anbernic, Retroid i inni budują popularne symulatory; Nawet Twój telefon szybko staje się poważniejszym urządzeniem do gier. Zawsze znajdą się gracze, którzy będą chcieli więcej, lepszych i szybszych wrażeń z gry, a komputery PC i konsole zawsze będą dla nich dedykowane. Jednak większość graczy będzie w pełni zadowolona z urządzenia w swoich rękach.
Możesz zabrać go nad jezioro! To właśnie przyszłość gier.
„Specjalista sieciowy. Odwieczny maniak zombie. Kawowy ninja. Przyjazny dla hipsterów analityk.”
More Stories
Premiera PlayStation 5 Pro planowana jest za kilka tygodni
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Firma zajmująca się sztuczną inteligencją Midjourney zapowiada produkt sprzętowy w nowej formie