20 kwietnia, 2024

Magyar24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i raporty specjalne z. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Prezes Tesli, Elon Musk, rozpoczyna pierwsze dostawy półciężarówek

Prezes Tesli, Elon Musk, rozpoczyna pierwsze dostawy półciężarówek

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, rozpoczyna dostawy ciężkiej ciężarówki firmy Semi w swojej Gigafactory w Sparks w stanie Nevada.

Tesla Inc

Tesli Dyrektor generalny Elon Musk zaczął dostarczać kilka pierwszych produkowanych przez firmę półciężarówek w czwartek, przemawiając na scenie w zakładzie firmy w Sparks w Nevadzie z Danem Priestleyem, starszym menedżerem firmy ds. inżynierii półciężarówek.

W imieniu CNBC Wcześniej wspomnianeTesla założyła linie i rozpoczęła w tym roku produkcję Semi poza Reno w miejscu, w którym produkuje przede wszystkim ogniwa akumulatorowe, moduły napędowe i akumulatory zasilające jej samochody. Musk i Tesla w czwartek nie powiedzieli, ile oferują Semi.

Tesla pierwotnie zaprezentowała Semi Design w grudniu 2017 r. Produkcja została opóźniona między innymi z powodu pandemii Covid i problemów z zaopatrzeniem w baterie.

Podczas rozpoczęcia dostaw Musk krótko nawiązał do zawirowań z ostatnich pięciu lat i zażartował: „Przepraszam za opóźnienie”.

Później podziękował i wręczył mikrofon przedstawicielom PepsiCo Frito Layktóry jest pierwszym klientem Tesli, który otrzymał i wykorzystał do produkcji półciężarówki.

Jedną z głównych różnic między ofertą Tesli klasy 8 a innymi ciężkimi ciężarówkami jest położenie kierownicy i siedzenia kierowcy. Zamiast używać lewej strony (lub prawej strony w Europie), Tesla zaprojektował połowę z kierownicą pośrodku kabiny z ekranami dotykowymi umieszczonymi po obu stronach kierowcy.

Weszliśmy do pierwszej gigafabryki Tesli

Podczas opracowywania Tesli Semi wprowadziła na rynek inne w pełni elektryczne ciężarówki.

VolvoWłaściciel Renault Trucks Daimlera Przed Teslą produkowała i dostarczała klientom ciężkie samochody dostawcze z napędem elektrycznym tak uwięziony Nikola – którego założyciel został obalony skazany Oszustwo w ostatnich miesiącach – rozpoczęto produkcję elektrycznego vana na akumulator Spcerować.

Ale Tesla może pochwalić się niektórymi zaawansowanymi technologicznie funkcjami niedostępnymi gdzie indziej, w tym nowym systemem szybkiego ładowania i baterią o większym zasięgu niż konkurenci. System szybkiego ładowania prądem stałym dostarcza do 1 megawata i wykorzystuje chłodzenie wodą, aby zapewnić bezpieczne dostarczanie tej mocy. Tesla twierdzi, że Semi może przejechać 500 mil na jednym ładowaniu, gdy jest w pełni załadowany.

READ  Bitcoin spada poniżej 27 000 USD, ponieważ animatorzy rynku kryptowalut wycofują się z handlu w USA

Musk ujawnił, że nowa technologia szybkiego ładowania zostanie ostatecznie zainstalowana w stacjach Tesla SuperCharging i wykorzystana do zasilania Cybertrucks, planowanej przez Teslę ciężarówki konsumenckiej. Firma planuje masową produkcję ciężkich samochodów ciężarowych o ostrych krawędziach w swoim nowym zakładzie w Austin w Teksasie.

Powrót do rys

Główny projektant Tesli w Elon Musk, Cybertruck i Future of Automotive Design

Powiedział, że w Stanach Zjednoczonych jest prawie 15 milionów samochodów osobowych i około 200 000 ciężkich samochodów ciężarowych. „Wydaje się, że to niewielki procent”, powiedział, ale półciężarówki odpowiadają za znaczną część szkodliwych emisji z pojazdów ze względu na ich rozmiar, wagę i fakt, że jeżdżą przez całą dobę.

Emisje te mogą mieć zdradziecki wpływ na zdrowie ludzi, którzy mieszkają w pobliżu magazynów, portów i innych dróg, na których odbywa się duży ruch ciężarówek.

Według badań transportu i jakości powietrza przeprowadzonych przez American Lung Association, pojazdy o średniej i dużej ładowności (takie jak samochody dostawcze oraz ciężarówki krótko- i długodystansowe) stanowiły około 6% floty terenowej w Stanach Zjednoczonych jako 2020 r. Pojazdy te generują znaczną ilość zanieczyszczeń, w tym 59% emisji ozonu i azotu w postaci cząstek stałych oraz 26% emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu.

Półwysep nie tylko pomoże w walce ze zmianami klimatu, powiedział Musk, ale „jest także cichy, poprawi jakość powietrza i poprawi zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu autostrad”.

To samo można powiedzieć o innych ciężkich ciężarówkach elektrycznych, które zastępują ciężarówki z silnikiem Diesla.

Musk i inni dyrektorzy nie rozmawiali o systemach wspomagania kierowcy Tesli, które są sprzedawane jako autopilot i pełna zdolność do samodzielnej jazdy, podczas imprezy w połowie przekazania. W 2017 roku, kiedy Musk zadebiutował Semi, zachwalał przyszłość transportu bez kierowcy.

Nie rozmawiali też o tym, ile ciężarówek planują wyprodukować w przyszłym roku, ani jak zdobyć dodatkowe ogniwa baterii i surowce do ich produkcji.

Akcje w biznesie samochodowym Elona Muska zamknęły się przed wydarzeniem na poziomie 194,70 USD i nie zmieniły się znacząco w handlu po godzinach.

Oglądaj Ukończ zdarzenie dostawy tutaj.